အြခား​ဘာသာအယူဝါဒ​ေြပာင်း​သွား​လျှင် ​ေသဒဏ်​ေပး​ပါသလား​။

အား​လံုး​ ြငိမ်း​ချမ်း​ကျပါ​ေစလို့​ ဦး​စွာစလာမ်​ေမတ္တာပို့​သပါတယ်ခင်ဗျာ။ ဒီ​ေမး​ခွန်း​ကို​ေတာ့​ ​ေလ့​လာသူတစ်ဦး​ြဖစ်သူ မည်သည့်​ဘာသာတရား​ကိုမှ ယံုြကည်ြခင်း​မရှိသူ free thinker တစ်ဦး​ြဖစ်သူ အစ်မစန္ဒာလင်း​မှ ​ေမး​ြမန်း​ထား​ြခင်း​ြဖစ်ပါတယ်ခင်ဗျာ။ ဒီြကား​ထဲမှာ ဝင်​ေရာက် ​ေဆွး​ေနွး​ေပး​ထား​သူများ​အား​လံုး​ကိုလည်း​ ​ေကျး​ဇူး​တင်ရှိပါတယ်ခင်ဗျာ။

အရင်အ​ေြဖ​ေတွမှာ ကျွန်​ေတာ်တို့​ ​ေြပာြကား​ခဲ့​တဲ့​အတိုင်း​ပဲ အခုထပ်မံ​ေြပာြကား​လိုတာက​ေတာ့​ အစ္စလာမ်သည် ​ေလာကီနှင့်​ ​ေလာကုတ္တရာနှစ်ြဖာလံုး​အတွက် သွန်သင်ပါတယ်ခင်ဗျာ။ ​ေလာကုတ္တရာ၏ ​ေအာင်ြမင်မှုချည်း​သက်သက်ကိုပဲ မသွန်သင်ပါဘူး​။

ဖက်ညီမျှတစွာြဖင့်​ ​ေလာကီ​ေရာ ​ေလာကုတ္တရာမှာပါ ​ေအာင်ြမင်မှုရရှိ​ေစရန် လမ်း​ြပ​ေပး​ထား​ေသာ လမ်း​စဉ်ြဖစ်ပါတယ်ခင်ဗျာ။ (ြကည့်​-ကုရ်အာန်ကျမ်း​ေတာ်ြမတ် ၂း​၂၀၁၊​ ၂ဂး​ရရ) ထို့​ေြကာင့်​ ​ေလာကီဘဝမှာ လူ့​အသိုင်း​အဝန်း​ြကီး​တစ်ခုလံုး​ တည်ြငိမ်​ေအး​ချမ်း​မှုအတွက် အလွယ်တကူလိုက်နာကျင့်​သံုး​နိုင်တဲ့​ စည်း​မျဉ်း​စည်း​ကမ်း​ေတွ ချမှတ်ထား​ြပီး​သား​ပါ။ ဒီသ​ေဘာတရား​ကို သ​ေဘာ​ေပါက်နား​လည်သွား​ြပီဆိုလျှင် ဆက်လက်​ေဆွး​ေနွး​ဖို့​လွယ်ကူသွား​ပါြပီ။

ဒီ​ေစာဒကက ဘယ်လို​ေပါ်​ေပါက်လာသလဲဆိုလျှင် အစ္စလာမ်သာသနာကို မနာလိုမရှုစိမ့်​ေသာ ပညာရှင်ဆိုသူအချို့​တို့​က အချက်အလက်အြပည့်​အစံုမ​ေပး​ဘဲ တပိုင်း​တစ လိုရာ​ေဖာ်ြပြပီး​ ​ေလ့​လာသူ​ေတွနဲ့​ နုနယ်သူ​ေတွကို ​ေစာဒက​ေတွ ​ေမး​ခွန်း​ေတွ အ​ေြကာက်တရား​ေတွ ထည့်​သွင်း​ေပး​ရာက​ေနစတာပါ။

“အစ္စလာမ်တွင် အဓမ္မ အနိုင်အထက်အလျင်း​ မြပုရ။ ​ေြဖာင့်​မတ်မှန်ကန်​ေသာ တရား​လမ်း​စဉ်သည် မမှန်ကန်​ေသာ လမ်း​စဉ်နှင့်​ ရှင်း​လင်း​ထင်ရှား​စွာ ကွဲြပား​ြခား​နား​လျက် ရှိ​ေန​ေပြပီ…” (ကုရ်အာန် ၂း​၂၅၆)

“အမှန်တရား​သည် အသင့်​တို့​အား​ ဖန်ဆင်း​ြပုစုပျိုး​ေထာင်​ေတာ်မူ​ေသာ အရှင့်​ထံ​ေတာ်မှ ြဖစ်၏။ သို့​ြဖစ်​ေပရာ မည်သူမဆို ယံုြကည်လိုလျှင် ယံုြကည်နိုင်၏။ ြငင်း​ပယ်လိုက ြငင်း​ပယ်နိုင်၏။” (ကုရ်အာန် ၁ဂး​၂၉)

အစ္စလာမ်တွင် ယံုြကည်မှုနှင့်​ပတ်သက်၍ လွတ်လပ်ခွင့်​အြပည့်​အဝ​ေပး​ထား​၏။ မည်သူတစ်ဦး​တစ်​ေယာက်ကိုမျှ စစ်မှန်နား​လည်​ေသာ ယံုြကည်မှုမရှိဘဲ မည်သည့်​ အ(မဟုတ်​ေသာ) ဓမ္မ(တရား​နည်း​လမ်း​တကျ)နည်း​နှင့်​မျှ အစ္စလာမ်သို့​ ဝင်​ေရာက်​ေစြခင်း​နှင့်​ ြကိုး​ပမ်း​အား​ထုတ်မှုမျိုး​ကိုမှ လံုး​ဝခွင့်​မြပုထား​ပါ။

တရား​နည်း​လမ်း​မကျ​ေသာနည်း​များ​ဆိုရာ၌ ြခိမ်း​ေြခာက်ြခင်း​မျိုး​သာမက စွဲ​ေဆာင်ြဖား​ေယာင်း​ြခင်း​မျိုး​စသည်တို့​ပါ ပါဝင်ပါသည်။ ထို့​အြပင် ြငင်း​ပယ်ခွင့်​ကိုပါ ခွင့်​ြပုထား​ြပီး​လည်း​ြဖစ်ပါသည်။

ထို့​သို့​သိြမင်နား​လည်ြပီး​ေနာက် ​ေစာဒကထပ်ရှိနိုင်ပါသည်။ သို့​ဆိုလျှင် အဘယ်​ေြကာင့်​ အစ္စလာမ့်​သာသာနာရှိ ဆံုး​မဩဝါဒကျမ်း​အချို့​တို့​တွင် အဆိုပါ ြပစ်ဒဏ်ကို ​ေလ့​လာ​ေတွ့​ရှိ​ေနရသနည်း​ေပါ့​။ ဟုတ်ကဲ့​ဆက်လက်ရှင်း​ြပပါမည်။ မုဟမ္မဒ်သခင်(ြငိမ်း​ချမ်း​မှု သခင့်​အ​ေပါ်သို့​သက်​ေရာက်ပါ​ေစ) မဒီနာြမို့​တွင် ြကိုး​ပမ်း​စဉ်ကာလတွင် အစ္စလာမ်ကို မနာလိုမရှုစိမ့်​ေသာ လူတသိုက်သည် နည်း​အမျိုး​မျိုး​ြဖင့်​ အစ္စလာမ်သာသနာ​ေတာ်ကို ပျက်စီး​သွား​ေစရန် ြကံစည်​ေနှာင့်​ယှက်ြကသည်။

ထိုနည်း​များ​အနက် အယုတ်မာဆံုး​နည်း​မှာ မွတ်စလင်မ်သစ်လွင်များ​ ယံုြကည်မှုအား​နည်း​ေစရန် စိတ်ဓာတ်ယိမ်း​ယိုင်​ေစရန် ရည်ရွယ်ြပီး​ မနက်တွင် အစ္စလာမ်သာသနာသို့​ဝင် ည​ေနတွင် ြပန်ဘာသာ​ေြပာင်း​ တစ်ရက်မ​ေကျာ်​ေသာနည်း​ြဖင့်​ အြကိမ်များ​စွာ ယုတ်မာ​ေနှာင့်​ယှက်သည့်​ နည်း​လမ်း​ြဖစ်သည်။ (ြကည့်​-ကုရ်အာန် ၃း​ရ၂) အစ္စလာမ့်​သွန်သင်ချက်အရ မွတ်စလင်မ်ဆိုသည်မှာ စစ်မှန်စွာ နား​လည်ယံုြကည်သူြဖစ်ရမည်၊​

သာသနာနှင့်​ ယှဉ်လာလျှင် သာသနာ​ေတာ့​ မစွန့်​ မိမိအသက်သာ စွန့်​မည်ဆိုသည့်​ ယံုြကည်မှုမျိုး​ရှိရ​ေပမည်။ ထို့​ေြကာင့်​ အစ္စလာမ်သို့​ကူး​ေြပာင်း​လိုလျှင်

၁) စစ်မှန်စွာ လွတ်လပ်စွာ နား​လည်ယံုြကည်မှု ရှိ မရှိ ဆံုး​ြဖတ်ပါ။

၂) သာသနာနှင့်​ယှဉ်လျှင် အသက်ကိုပင် စွန့်​နိုင်သည့်​ ယံုြကည်မှုမျိုး​ ရှိ မရှိဆံုး​ြဖတ်ပါ။

ထိုဆံုး​ြဖတ်ချက်နှစ်ရပ်နှင့်​ြပည့်​စံုမှသာ စစ်မှန်​ေသာ ယံုြကည်သူြဖစ်သြဖင့်​ အစ္စလာမ်သို့​ကူး​ေြပာင်း​ပါဟု သွန်သင်ခဲ့​ြပီး​ မစစ်မှန်​ေသာ အမည်ခံ အ​ေချာင်လိုက် ယံုြကည်ပါသည်ဆို​ေသာ သူများ​ မခို​ေစရန်နှင့်​ အစ္စလာမ်ကို ဖျက်ဆီး​လို​ေသာ အယုတ်တမာများ​အတွက် လမ်း​ပိတ်ရန် အစ္စလာမ့်​မှ ြပန်ကူး​ေြပာင်း​လျှင် ​ေသဒဏ်ခံရမည်ဟု ြပဌာန်း​ခဲ့​ြခင်း​သာြဖစ်သည်။

(ထို့​သို့​ချမှတ်လိုက်ြခင်း​ြဖင့်​ အမည်ခံသက်သက် ခိုကပ်ချင်သူများ​နှင့်​ ယုတ်မာဒုက္ခ​ေပး​လိုသူများ​ မ​ေြပာင်း​ေတာ့​ဘဲ စစ်မှန်စွာ ယံုြကည်သူတို့​သာ ကူး​ေြပာင်း​ခဲ့​ပါတယ်)သို့​ဆိုလျှင် ထပ်မံ​ေစာဒကရှိနိုင်လာြပန်သည်။ အ​ေပါ်မှာ​ေြပာ​ေတာ့​လွတ်လပ်ခွင့်​ ရှိတယ်ဆို ခု​ေတာ့​…..။ ဆက်ရှင်း​ြပပါမည်။

အစ္စလာမ်တွင် လူတစ်ဦး​ချင်း​တစ်​ေယာက်ချင်း​ဆီ၏ ယံုြကည်ချက်နှင့်​ပတ်သက်၍ ​ေမး​ခွန်း​လိုက်ထုတ်​ေမး​ြမန်း​စံုစမ်း​ေနရန် မည်သူ့​တွင်မှာ တာဝန်မရှိပါ။ ထို့​ေြကာင့်​ ြငင်း​ပယ်ကူး​ေြပာင်း​ချင်သူတစ်ဦး​သည် မိမိဖာသာလွတ်လပ်စွာ ကူး​ေြပာင်း​နိုင်သည်။

(သို့​ေသာ်တစ်ခုသိထား​အပ်သည်က​ေတာ့​ အဆိုပါ ကူး​ေြပာင်း​သူသည် မွတ်စလင်မ်များ​နှင့်​ အြခား​ မွတ်စလင်မ်မဟုတ်သူများ​ ြငိမ်း​ချမ်း​စွာ ယှဉ်တွဲ​ေနထိုင်သကဲ့​သို​ေနထိုင်​ေသာ်လည်း​ မွတ်စလင်မ်အချင်း​ချင်း​ ပူး​တွဲ​ေနထိုင်သကဲ့​သို့​ ယခင်ပံုစံမျိုး​ြဖင့်​ေတာ့​ေနထိုင်ရန်မြဖစ်နိုင်​ေြကာင်း​ကို​ေတာ့​ သိထား​ရန်လိုအပ်ပါသည်။ အဘယ်​ေြကာင့်​ဆို​ေသာ် အစ္စလာမ်သာသနာက အ​ေသး​စိတ်သွန်သင်ထား​ေသာ သန့်​စင်ြခင်း​ကိစ္စမျိုး​မှအစ သွား​လာ​ေနထိုင်အြပုအမူအစား​အ​ေသာက်မှသည် ဝတ်ြပုမှုပိုင်း​ဆိုင်ရာအထိ အ​ေရှ့​အ​ေနာက်ကဲ့​သို့​ဆန့်​ကျင်မှုမျိုး​များ​ ြဖစ်သွား​ေသာ​ေြကာင့်​ ပင်ြဖစ်သည်။)

ထို့​ြပင်သူ၏ ကူး​ေြပာင်း​မှုသည် မိမိအမှန်တရား​ဟု ယူဆ​ေသာ ဘာသာတရား​ (သို့​) ဝါဒ တစ်ခုကို ​ေလး​နက်ယံုြကည်စွာြဖင့်​ ြငိမ်း​ချမ်း​စွာကူး​ေြပာင်း​မှုမျိုး​ြဖစ်ရပါမည်။

အ​ေပါ်တွင်​ေဖာ်ြပထား​ေသာ သူတစ်ပါး​ဘာသာတရား​ကို ​ေစာ်ကား​ဖျက်ဆီး​လိုသည်၊​့​ လူမှုအဖွဲ့​အစည်း​တစ်ခု၏ အကျိုး​စီး​ပွား​၊​ အသက်၊​ ဥစ္စာ၊​ ြငိမ်း​ချမ်း​မှု၊​ တရား​စိုး​မိုး​မှုကို ထိခိုက်နစ်နာ​ေစသည့်​ သစ္စာ​ေဖာက်သည့်​ပံုစံမျိုး​ေတာ့​မြဖစ်ရပါ။ အစ္စလာမ်ကလည်း​ ယံုြကည်သူမွတ်စလင်မ်များ​ကို သူတစ်ပါး​ဘာသာတရား​ကို ထိုကဲ့​သို့​လုပ်ဖို့​ေန​ေနသာသာ နှုတ်ြဖင့်​ပင် မ​ေစာ်ကား​ရန် ​ေလး​နက်စွာ ြပင်း​ထန်စွာ မိန့်​ြကား​ထား​ြပီး​ြဖစ်သည်။ (ြကည့်​-ကုရ်အာန်၆း​၁၀၈)

အနှစ်ချုပ်ြပန်​ေဖာ်ြပရလျှင်

၁) အစ္စလာမ်သို့​ဝင်​ေစရန် အဓမ္မ(အ​ေချာ့​ သို့​ ​ေြခာက်လှန့်​သည်နည်း​မျိုး​)စနစ်မရှိပါ။ (ြကည့်​-ကုရ်အာန်၂း​၂၅၆)

၂) အစ္စလာမ်သို့​ဝင်မည်ဆိုသူသည်လည်း​ အမှန်တကယ်နား​လည်ကာ စစ်မှန်​ေသာ အမှန်တရား​ြဖစ်​ေြကာင်း​ သိရှိြပီး​ လွတ်လပ်စွာဝင်​ေရာက်ြခင်း​ကိုသာ လက်ခံပါသည်။ (ြကည့်​-ကုရ်အာန်-၁ဂး​၂၉)

၃) မွတ်စလင်မ်တို့​အ​ေနြဖင့်​လည်း​ သူတပါး​ဘာသာတရား​တို့​ကို ကိုယ်ထိလက်​ေရာက်မဆိုနှင့်​ နှုတ်မှုအား​ြဖင့်​ပင် မ​ေစာ်ကား​ရန် ြပင်း​ထန်​ေလး​နက်စွာတား​ြမစ်ထား​ြပီး​ြဖစ်သည်။ (ြကည့်​-ကုရ်အာန်၆း​၁၀၈)

၄) သူတပါး​ဘာသား​တရား​တို့​နှင့်​ပတ်သက်၍ ​ေဆွး​ေနွး​လိုပါကလည်း​ ကျမ်း​ကိုး​အ​ေထာက်အထား​ြဖင့်​ ချိုသာယဉ်​ေကျး​စွာ ပညာရှိဆန်စွာ အြပန်အလှန်​ေဆွး​ေနွး​ြကရန် သွန်သင်ထား​ြပီး​ြဖစ်သည်။ (ြကည့်​-ကုရ်အာန်၁၆း​၁၂၅)

ထို့​ေနာက်

၅) မည်သူ့​ကိုမဆို လွတ်လပ်စွာ မိမိယံုြကည်ရာကို ကိုး​ကွယ်ယံုြကည်နိုင်ခွင့်​အြပည့်​အဝ​ေပး​ထား​ြပီး​ြဖစ်သည်။ (ြကည့်​-ကုရ်အာန်-၁ဂး​၂၉)

၆) ကူး​ေြပာင်း​မည့်​သူသည် မိမိ၏ အမှန်တရား​ဟုယံုြကည်ထင်ြမင်မှု​ေြကာင့်​ ထိုအယူဝါဒကို ​ေအး​ချမ်း​စွာ ကူး​ေြပာင်း​နိုင်ပါသည်။

၇) အစ္စလာမ်သာသနာကို ​ေနှာင့်​ယှက်ဖျက်ဆီး​လိုသည့်​ (သို့​) မိမိ၏ ညီ​ေနာင်မွတ်စလင်မ်များ​ကို ​ေနှာင့်​ယှက်ဖျက်ဆီး​လိုသည့်​ ပံုစံမျိုး​ြဖင့်​ ကူး​ေြပာင်း​ြခင်း​မျိုး​မြဖစ်ရပါ။ (ြကည့်​-ကုရ်အာန် ၃း​ရ၂)

၈) မိမိ​ေနထိုင်​ေန​ေသာ (သို့​) ​ေနထိုင်ခဲ့​ေသာ (သို့​) အြခား​လူမှုအဖွဲ့​အစည်း​တို့​၏ အကျိုး​ကို ထိခိုက်နစ်နာ​ေစနိုင်သည့်​ ပျက်စီး​ရာပျက်စီး​ေြကာင်း​အြပုအမှုမျိုး​ သစ္စာ​ေဖာက်မှုမျိုး​ စသည့်​ပံုစံမျိုး​ြဖင့်​ ကူး​ေြပာင်း​ြခင်း​မျိုး​ မြဖစ်​ေစရပါ။ (ြကည့်​-ကုရ်အာန် ၅း​၃၃)

၉) ​ေစာဒကတစ်ခုရှိနိုင်ပါသည်။ ​ေြပာင်း​သွား​တဲ့​သူက မိမိအမှန်တရား​လို့​ထင်တာကို ​ေြပာ​ေဟာပိုင်ခွင့်​ ဖိတ်​ေခါ်ခွင့်​ မရှိဘူး​လား​။ အစ္စလာမ့်​သာသနာ​ေတာ်က ၁၆း​၁၂၅ ကို သွန်သင်ထား​ြပီး​ြဖစ်ပါသည်။

အြပန်အလှန်မျှတစွာ ယဉ်​ေကျး​ချိုသာစွာ ပညာရှိဆန်စွာ ကျမ်း​ကိုး​အ​ေထာက်အထား​ြဖင့်​ ​ေဆွး​ေနွး​နိုင်လျှင် ​ေဟာ​ေြပာနိုင်ပါသည်။

ကမ္ဘာတွင် အစ္စလာမ့်​ဖက်မှ ထိုသို့​ြပန်လည်​ေဆွး​ေနွး​ေပး​လျက်ရှိသည့်​ ကမ္ဘာ​ေကျာ်ပညာရှင်​ေပါင်း​များ​စွာလည်း​ ရှိ​ေနပါသည်။

ဤမျှဆိုလျှင် အစ္စလာမ်သာသနာမှာ ဘာသာ​ေရး​လွတ်လပ်ခွင့်​ ရှိသလား​။ ​ေြပာင်း​ရင် အ​ေသပဲဆိုတာ​ေတွ စသည့်​ေစာဒကများ​နှင့်​ ပတ်သက်၍ နား​လည်သွား​မည်ဟု ရိုး​သား​စွာ ယံုြကည်မိပါသည်။

စကား​ြကွင်း​အ​ေနနဲ့​ ​ေလ့​လာလို​ေသာ ဘာသာြခား​ညီအစ်ကို​ေမာင်နှမများ​ကို အြကံ​ေပး​လိုတာက​ေတာ့​

- ခိုင်လံုသည့်​ အရင်း​အြမစ်များ​မှ ​ေလ့​လာရန်

- ကုရ်အာန်ကျမ်း​ေတာ်၏ ပါဒ​ေတာ် တစ်ခုကို ​ေလ့​လာရာတွင်လည်း​ ကျန်ပါဒ​ေတာ်​ေတွက ဘာကို မိန့်​ထား​သလဲ၊​ ဘယ်လိုဆက်နွယ်မှု ဆက်သွယ်မှု​ေတွ ရှိသလဲ၊​ ဘယ်​ေခတ်ကာလပိုင်း​မှာ ဘာနဲ့​ပတ်သက်ြပီး​ကျ​ေရာက်ခဲ့​တာလဲ။

- ဩဝါဒ​ေတာ်တစ်ခု​ေလ့​လာရာတွင်လည်း​ ဘယ်သူ့​ကို ဘာ​ေြကာင့်​မိန့်​တာလဲ၊​ ဘယ်အချိန် ဘယ်အ​ေြခအ​ေနမှာလဲ၊​ ကျန်ဩဝါဒ​ေတာ်​ေတွက ဘာကိုမိန့်​ထား​သလဲ၊​ ကုရ်အာန်ကျမ်း​ေတာ်ြမတ်က​ေရာ ဘာမိန့်​ထား​သလဲစတာ​ေတွကိုပါ ​ေလ့​လာြကည့်​ရင် ပိုအကျိုး​ြဖစ်ထွန်း​ြပီး​ အမှန်း​တရား​ကို ဖန်တီး​လိုတဲ့​ ပညာရှင်ဆိုသူ​ေတွရဲ့​ ​ေထာင်​ေြခာက်​ေတွက​ေန လွတ်နိုင်ပါလိမ့်​မယ် ခင်ဗျာ။

မုန်း​တီး​ေရး​ဖန်တီး​လို​ေသာ မီဒီယာများ​၊​ လူပုဂ္ဂိုလ်များ​နှင့်​ လှံု့​ေဆာ်မှုများ​ကို အဟုတ်ထင်ကာ သို့​မဟုတ် အမည်ခံဘာသာဝင်တို့​၏ လုပ်ရပ်ဆိုး​တချို့​တို့​ကို ကိုင်ဆွဲကာ ဘာသာတရား​တို့​ကို အမှန်း​ပွား​လို​ေသာ စိတ်ဓာတ်များ​ကင်း​ေဝး​ြပီး​ ဘာသာတရား​တို့​၏ တကယ့်​စံနှုန်း​များ​ကို နား​လည်ကျြပီး​ ​ေအး​ချမ်း​ေသာ ကမ္ဘာြကီး​တည်​ေဆာက်နိုင်ြကပါ​ေစဟု ဆုမွန်ြပုလျက်။

အစ်မစန္ဒာလင်း​နှင့်​ အား​လံုး​ ြငိမ်း​ေအး​ြကပါ​ေစ၊​ မဂင်္လာအ​ေပါင်း​နဲ့​ ြပည့်​စံုကျပါ​ေစလို့​ စလာမ်​ေမတ္တာပို့​သလျက်…
Ayar Myanmar Unicode Font
Zawgyi Font
Ayar Online Editor
Ayar Online Converter
Ayar Online Dictionary
Ayar Myanmar Unicode Group