ရှီလာဟ်။ ။ အစ္စလာမ်ဘာသာသည် ေယာက်ျားတစ်ေယာက်အား မိန်းမအများ နှင့်လက်ထက်ခွင့် “Polygamy” ကို အဘယ်ေြကာင့် ခွင့်ြပုရပါသနည်း။
ေဒါက်တာဇာကိရ်။ ။အမှန်စင်စစ် “Polygamy” ဆိုသည်မှာ လူပုဂ္ဂိုလ် တစ်ေယာက်တွင် တစ်ေယာက်ထက်ပိုေသာ ြကင်ေဖာ်များရှိြခင်းြဖစ်သည်။ ဤကိစ္စတွင် အမျိုးအစားနှစ်မျိုးခွဲြခားနိုင်သည်။
“Polygeny” ေခါ် မယားြပိုင်ထားြခင်း (အမျိုးသားတစ်ေယာက်တွင် ဇနီးမယားတစ်ေယာက်ထက် ပို၍ရှိြခင်း)နှင့် “Polyendry”ေခါ် လင်ြပိုင်ထားြခင်း (အမျိုးသမီးတစ်ေယာက်တွင် လင်ေယာက်ျား တစ်ေယာက်ထက် ပို၍ရှိြခင်း) ဟူ၍ြဖစ်သည်။
များစွာေသာ လူပုဂ္ဂိုလ်များမှ ‘Polygamy’ ဟူေသာစကားရပ်အတွက် `ေယာက်ျားတစ်ေယာက်မှ ဇနီးမယား တစ်ဦးထက်ပို၍ လက်ထပ်နိုင်ြခင်း (ဝါ)မယားြပိုင်ထားြခင်းဟူ၍ ထင်ြမင်ေနြကသည်။ အမှန်စင်စစ် ထိုသေဘာသာမက အမျိုးသမီးတစ်ဦးတွင် တစ်ဦးထက်ပိုေသာ လင်ေယာကျာ်း ြကင်ေဖာ်များရှိြခင်းသည်လည်း အကျံုးဝင်၏။
ေယာက်ျားတစ်ဦးသည် ဇနီးတစ်ဦးထက်ပို၍ လက်ထပ်ထိမ်းြမားြခင်းကို “Polygeny” ဟုေခါ်ြပီး မိန်းမတစ်ဦးတွင် ခင်ပွန်းတစ်ဦးထက်ပို၍ လက်ထပ်ထိမ်းြမားြခင်းကို “Polyendry” ဟု ေခါ်သည်။
ညီမေတာ်မှ ေမးေသာေမးခွန်းမှာ အဓိကအားြဖင့် `ေယာက်ျားတစ်ေယာက်ကို အဘယ်ေြကာင့် ဇနီးတစ်ဦးထက်ပို၍ လက်ထပ်ခွင့်ြပု ရပါသနည်း။´ တစ်နည်းဆိုေသာ် မယားြပိုင်ထားြခင်း (Polygeny)ကို ဘာေြကာင့် အစ္စလာမ်မှ ခွင့်ြပုထားရပါသနည်းဟူေသာ အေမးြဖစ်သည်။
ကျွန်ုပ်မှ ဤေမးခွန်းကို ေြဖပါမည်။
ကျမ်းြမတ်ကုရ်အာန်သည် ကမ္ဘာေြမေပါ်ရှိ ဘာသာေရး ကျမ်းဂန်များအနက် `ဇနီးတစ်ဦးတည်းသာ လက်ထပ်ပါ´ဟု ေဖာ်ြပထားေသာ တစ်အုပ်တည်းေသာ စာအုပ်ြဖစ်ပါသည်။ သင်သည် ဂီတကျမ်း၊ ေဝဒကျမ်း၊ ရာမယနကျမ်း၊ မဟာဘာရတကျမ်း၊ သမ္မာကျမ်းအားလံုးကို ဖတ်ြကည့်ပါ။ `တစ်ဦးတည်းကိုသာ လက်ထပ်ပါ´ဟူ၍ ေဖာ်ြပထားေသာ ေနရာတစ်ေနရာမျှမရှိပါ။ ကုရ်အာန် ကျမ်းတစ်အုပ်တည်းတွင်သာ `တစ်ဦးတည်းကိုသာ လက်ထပ်ပါ´ဟု ေဖာ်ြပထားသည်ကို ေတွ့နိုင်သည်။
အမှန်စင်စစ် သင်သည် ဟိန္ဒူကျမ်းဂန်များကို ဖတ်ရှုေလ့လာပါက များစွာေသာဘုရင်များတွင် ဇနီးအများရှိသည်ကို ေတွ့နိုင်သည်။ ဥပမာ- ဘုရင်ဒါရှရတ်တွင် ဇနီးတစ်ဦးထက်ပို၍ရှိသည်။ ခရစ်ရှနာတွင်လည်း ဇနီးတစ်ဦးထက် ပို၍ရှိသည်။ သင်သည် ဂျူးကျမ်းဂန်များကို ဖတ်ရှုြကည့်ပါက ဂျူးဥပေဒ၏ (၁၁)ရာစုတွင် Polygeny ေခါ် ဇနီးတစ်ဦးထက် ပို၍လက်ထပ်ထိမ်းြမားခွင့်ြပုထားေြကာင်း ေတွ့ရေပမည်။
ရာဘီဂါတ်ဒ်ရွှန်(မ်) ဘင်ဂျာဟူဒါ (Gurdshom Benjahuda)မှ Signordအား တင်ြပြပီး ဇနီးတစ်ဦးထက်ပို၍ လက်ထပ်ြခင်းခွင့်မြပုသင့်ေြကာင်း တင်ြပခဲ့သည်။ သို့တိုင်ေအာင် မွတ်စ်လင်မ် နိုင်ငံများတွင်ရှိေသာ စက်(ပ်)ထရာနစ် ဂျူးလူ့အဖွဲ့အစည်း (Septranic Jewish Community)တွင် (၁၉၅၀)တိုင်ေအာင် ကျင့်သံုးမှုရှိခဲ့သည်။ အစ္စေရးနိုင်ငံ၏ အြကီးအကဲြဖစ်သူမှ ဤသို့ကျင့်သံုးမှုအေပါ် တားြမစ်ပိတ်ပင် ခဲ့သည်။
ခရစ်ယာန်လူ့အဖွဲ့အစည်းများတွင်လည်း လွန်ခဲ့ေသာ နှစ်ရာစုခန့်ထိ (၁၈ ရာစု) Polygeny ေခါ် `မယားြပိုင်ထားြခင်း´ကို ခွင့်ြပုေြကာင်း သမ္မာကျမ်းတွင် ေတွ့နိုင်သည်။ ထိုရာစုေနာက်ပိုင်းတွင် `ခရစ်ယာန်အသင်းေတာ်´မှ တားြမစ်ခဲ့သည်။ အိန္ဒိယနိုင်ငံ၏ တရားေရး (ဥပေဒေရးရာ)ကို ေလ့လာပါက အိန္ဒိယနိုင်ငံ၏ တရားဥပေဒသည် ဟိန္ဒူအမျိုးသားများအား ဇနီးတစ်ေယာက်ထက်ပို၍ လက်ထပ်ထိမ်းြမား ခွင့်ြပုထားေြကာင်းေတွ့ရသည်။
(၁၉၅၄)ခုနှစ်တွင်မှ ဟိန္ဒူလက်ထပ်ထိမ်းြမားမှု အက်ဥပေဒြပဋ္ဌာန်းခဲ့ြပီး၊ ၎င်းတွင် စည်းကမ်းသတ်မှတ်ချက်တစ်ခု ပါဝင်သည်။ ယင်းမှာ ဟိန္ဒူေယာက်ျားများသည် ဇနီးတစ်ဦးထက်ပို၍ လက်ထပ်ခွင့်မြပုဟူေသာအချက် ြဖစ်သည်။
“အစ္စလာမ်တွင်ရှိေသာ အမျိုးသမီးများ၏ အဆင့်အတန်း´´နှင့် ပတ်သက်၍ တင်ြပေသာေကာ်မတီ၏ (၁၉၇၅) ခုနှစ် စာရင်းဇယားအရ၊ စာမျက်နှာ (၆၆၊ ၆၇)တွင် ဇနီး တစ်ေယာက်ထက်ပို၍ လက်ထပ်ထိမ်းြမားေသာ ရာခိုင်နှုန်းကို တင်ြပထားသည်။ ယင်းထုတ်ြပန်ထားေသာ စာရင်း၊ ဇယားအရ၊ ဟိန္ဒူဘာသာဝင်များအတွင်း တစ်ဦး ထက်ပိုေသာ လက်ထပ်ထိမ်းြမားမှုရာခိုင်နှုန်းမှာ (၅.၀၆)ြဖစ်ြပီး၊ အစ္စလာမ်ဘာသာဝင် များအတွင်း ရာခိုင်နှုန်းမှာ(၄.၃၁)ြဖစ်သည်။
ဤစာရင်းဇယားများကိုထားြပီး ကျွန်ုပ်တို့၏ အဓိကအချက်ြဖစ်ေသာ “အစ္စလာမ်မှ ဇနီးတစ်ဦးထက်ပိုေသာ လက်ထပ်ထိမ်းြမားြခင်း (ဝါ) မယားြပိုင်ထားြခင်းကို အဘယ်ေြကာင့် ခွင့်ြပုထားရပါသနည်း´´ဟူေသာအချက် ကို ေဆွးေနွးြကပါစို့။
ကျွန်ုပ်တစ်ခါတင်ြပထားြပီးြဖစ်ပါသည်။ အမျိုးသမီးကဏ္ဍ၊ ကျမ်းပိုဒ် (၃) တွင်
“မိမိတို့နှစ်ြခိုက်ေသာ (အြခား) အမျိုးသမီးများအနက် (ေယာက်ျား တစ်ဦးလျှင်) မိန်းမနှစ်ေယာက်စီနှင့်ြဖစ်ေစ၊ သို့မဟုတ် မိန်းမ သံုးေယာက်စီနှင့်ြဖစ်ေစ၊ သို့မဟုတ် မိန်းမေလးေယာက်စီနှင့်ြဖစ်ေစ ထိမ်းြမားြကကုန်။ တဖန် အကယ်၍ အသင်တို့သည် (မိန်းမ တစ်ေယာက်ထက်ပို၍ ထိမ်းြမား ရာတွင်) တရားမျှတမှုကို ြပုနိုင်ြကမည်မဟုတ်ဟု စိုးရိမ်မကင်း ြဖစ်ြကြပန် ေသာ် (ဇနီးမိန်းမ) တစ်ဦးတည်းနှင့်ပင် (တင်းတိမ်ြကရမည်)။´´ (၄း၃)
ထို့ေြကာင့် `တစ်ဦးတည်းကိုသာလက်ထပ်ပါ´ ဟူေသာ စကားသည် ကျမ်းြမတ်ကုရ်အာန်တစ်အုပ်တည်းတွင်သာ ေဖာ်ြပထားေသာ ေဖာ်ြပချက်ြဖစ်သည်။ အြခားမည်သည့် ဘာသာေရးကျမ်းဂန်တွင်မှ ညွှန်ြကားထားြခင်းမရှိပါ။ အစ္စလာမ်မေပါ်ထွန်းမီ အချိန်ကာလက အာေရးဗီးယားကျွန်းဆွယ်ရှိ အာရဗ်လူမျိုး ေယာက်ျားများသည် ဇနီး အများအြပား ယူေလ့ရှိသည်။ အချို့ေသာသူများတွင် ဇနီးဦးေရ ရာချီ၍ပင် ရှိတတ်သည်။
အစ္စလာမ်မှ ဇနီးများယူြခင်းနှင့် ပတ်သက်၍ အြမင့်ဆံုး ကန့်သတ်ချက်ြဖစ်ေသာ `(၄) ဦး´ကို သတ်မှတ်ခဲ့ြခင်း ြဖစ်သည်။ သင့်အေနနှင့် ဇနီးတစ်ဦးထက်ပိုယူပါက ထိုနှစ်ဦး၊ ထိုသံုးဦး၊ ထိုေလးဦးအြကားတွင် တရားမျှတမှုနှင့် ဆက်စပ်မှုြပုရမည်ြဖစ်သည်။ ထိုသို့မဆက်ဆံနိုင်ပါက တစ်ဦးထဲသာ လက်ထပ်ပါ။ ထို အမျိုးသမီးကဏ္ဍ၊ ကျမ်းပိုဒ် (၁၂၉)၌ ထပ်၍ ညွှန်ြပထားသည်။
“ထိုမှတပါးတံု အသင်တို့သည် (မည်မျှပင် တရားမျှတေစရန်) ဆန္ဒထား ရှိြကေသာ်လည်း (မိမိတို့၏တဦးထက်ပိုေသာ) ဇနီးမိန်းမတို့၏ စပ်ြကားဝယ်(အဘက်ဘက်မှ) တရားမျှတေအာင် အလျင်း ြပုနိုင်ြကမည် မဟုတ်ေပ။´´ (၄း၁၂၉)
ထို့ေြကာင့် ဇနီးတစ်ဦးထက်ပို၍ ယူခိုင်းြခင်းကိစ္စမှာ ချွင်းချက်ြဖစ်သည်။ ၎င်းင်းသည် စည်းမျဉ်း ဥပေဒသမဟုတ်။ များစွာေသာ လူပုဂ္ဂိုလ်များမှ `အစ္စလာမ်မှ ေယာက်ျားများကို ဇနီး တစ်ဦးထက်ပိုြပီး ဇနီးေလးဦးထိ မြဖစ်မေနယူရမည်ဟု သတ်မှတ်ထားသည်´ဟု ထင်ြမင်ေနြကသည်။
အစ္စလာမ််တွင် လုပ်ရန်နှင့် မလုပ်ရန် အမျိုးအစား (၅)မျိုး သတ်မှတ်ထားသည်။
(၁) الواجب “ မလုပ်မေနရတာဝန် ´´
(၂) المستحب “ ေထာက်ခံသည်။ အားေပးသည်။´´
(၃) الحلال “ ခွင့်ြပုချက်ရှိသည်။´´
(၄) الكمكروه “မေထာက်ခံ အားမေပးပါ။´´
(၅) المحرم “တားြမစ်ပိတ်ပင်သည်။´´ တို့ြဖစ်သည်။
ကျမ်းြမတ်ကုရ်အာန်၊ တမန်ေတာ်ြမတ်(صلي الله عليه و سلم)၏ ဟဒီးဆ်ဩဝါဒများ၏ မည်သည့်ေနရာတွင်မှ `ဇနီး တစ်ေယာက်ထက်ပို၍ လက်ထပ်ထိမ်းြမားသူသည် ဇနီးတစ်ဦးတည်း လက်ထပ် သူထက်ပို၍ သာလွန်ေကာင်းမွန်ေသာ မွတ်စ်လင်ြဖစ်သည်´ဟု ေရးသား ေဖာ်ြပထားြခင်းမရှိပါ။
ကျွန်ုပ်တို့အေနနှင့် အစ္စလာမ်မှ အဘယ်ေြကာင့် ဇနီးတစ်ဦးထက်ပို၍ လက်ထပ်ခွင့်ြပုရသည်ကို ယုတ္တိေဗဒနည်းကျကျ ဆန်းစစ် ေဝဖန်ြကည့်ြကပါစို့။ သဘာဝတရားအရ ေယာက်ျားကေလးများနှင့် မိန်းကေလးများသည် တူညီေသာ အချိုးအစား နှင့် ေမွးဖွားလာခဲ့ြကသည်။ သို့ေသာ် ေဆးသိပ္ပံမှ ေြပာြကားသည့်အချက်မှာ သေန္ဓသားအဆင့်တွင်ပင် မိန်းကေလးသေန္ဓသားသည် ေယာက်ျားေလးသေန္ဓသားထက်ပို၍ ခံနိုင်ရည်ရှိ၍ ပို၍အားေကာင်းသန်မာသည်။
ကေလးများ၏ ကျန်းမာေရးနှင့် ပတ်သက်၍ အထူးြပုေလ့လာထားေသာ အသိပညာ ဗဟုသုတအရ မိန်းကေလးများသည် ေယာက်ျားေလးများထက်ပို၍ ခုခံအားေကာင်းြပီး၊ ေရာဂါများနှင့် ပိုးမွှားများကို ပို၍ခုခံနိုင်စွမ်း ရှိသည်။ ထို့ေြကာင့် ကေလးအရွယ်တွင်ပင် ေယာက်ျားေလး အချိုးသည် မိန်းကေလး အချိုးထက်ပို၍နည်းသည်။ ကေလးအဆင့်တွင်ပင် ေယာက်ျားများထက် မိန်းကေလးများ၏ ကျန်းမာေရး အဆင့်အတန်းပို၍ ြမင့်မားသည်ကိုေတွ့ရ၏။
စစ်ြဖစ်ပွားေသာကာလ၌ဆိုလျှင် ေယာက်ျားများသည် မိန်းမများထက်ပို၍ အသတ်အြဖတ်ခံရပါသည်။ ယခု ေလာေလာဆယ် ကမ္ဘာတွင် ြဖစ်ပွားေနေသာ စစ်ပွဲများ အထူးသြဖင့် အာဖဂန်နစ္စတန်တွင် ြဖစ်ပွားခဲ့ေသာစစ်ပွဲတွင် လူေပါင်း (၁.၅)သန်းေကျာ် ေသဆံုးခဲ့ရြပီး ၎င်းင်းတို့အနက် အများစုမှာ ေယာက်ျားများြဖစ်သည်။ စာရင်းဇယားများအရ မေတာ်တဆထိခိုက်ဒဏ်ရာရမှုနှင့် စီးကရက်ေသာက်မှုေြကာင့် ေသဆံုးသူများတွင် ေယာက်ျားဦးေရမှာ မိန်းမဦးေရ ထက်ပိုများသည်ကို ေတွ့ရ၏။ ထို့ေြကာင့် ကမ္ဘာေပါ်တွင် မိန်းကေလးဦးေရမှာ ေယာက်ျားဦးေရထက်ပိုများသည်ကို ေတွ့နိုင်သည်။
အာရှနှင့် အာဖရိကနိုင်ငံအချို့အြပင် အိန္ဒိယနိုင်ငံသည် ေယာက်ျားကေလးဦးေရသည် မိန်းကေလးဦးထက် ပိုများေသာ နိုင်ငံတစ်နိုင်ငံ ြဖစ်သည်။ အဘယ်ေြကာင့်ဆိုေသာ် မိန်းကေလးသေန္ဓသား ဖျက်ချမှုမှာ နှစ်စဉ်နှစ်တိုင်း တစ်သန်းေကျာ် အထက်၌ရှိသည်။
မိန်းကေလးကို ပဋိသေန္ဓေဆာင်သည်ဟုသိသည်နှင့် တစ်ြပိုင်နက် သေန္ဓသားဖျက်ချတတ်ေသာ မိစ္ဆာဓေလ့ဆိုးြကီးေြကာင့် မိန်းကေလး ဦးေရမှာ တစ်ြဖည်းြဖည်းနည်းပါးလာရြပီး၊ ကျားဦးေရများလာရြခင်းြဖစ်သည်။ (သို့မဟုတ်) မိန်းကေလး သေန္ဓသားကို ဖျက်ချတတ်သည့် ဓေလ့ဆိုးြကီးကို ပယ်ဖျက် ပစ်နိုင်ပါက အြခားနိုင်ငံများမှာကဲ့သို့ပင် ေယာက်ျားေလးဦးေရမှာ မိန်းကေလး ဦးေရထက် ပိုနည်းေနဦးမှာြဖစ်သည်။
အေမရိကန်ြပည်ေထာင်စုတွင် မိန်းမဦးေရသည် ေယာက်ျားဦးေရထက် (၇.၈)သန်းပိုေနပါသည်။ နယူးေယာက်ြမို့တစ်ြမို့တည်း၌ပင် ေယာက်ျားေလး အေရအတွက်နှင့်ယှဉ်လျှင် မိန်းကေလးအေရအတွက်သည် တစ်သန်းေကျာ် ပိုေနပါသည်။ နယူးေယာက်ြမို့တွင် ေနထိုင်လျှက်ရှိြကေသာ ေယာက်ျားဦးေရ၏ သံုးပံု တစ်ပံုမှာ မိန်းမလျှာများြဖစ်ေနြကသည်။
အေမရိကန်တစ်နိုင်ငံလံုးမှာ လိင်တူ ဆက်ဆံသူဦးေရမှာ နှစ်ဆယ့်ငါးသန်းမက ရှိေနပါသည်။ ြဗိတိန်နိုင်ငံတွင်မူ မိန်းမ ဦးေရသည် ေယာက်ျားဦးေရထက် (၄)သန်းေကျာ်ပိုေနြပီး၊ ဂျာမနီနိုင်ငံတွင်မူ (၅)သန်းေကျာ်၊ ရုရှားနိုင်ငံအတွက်မူ (၇)သန်းေကျာ် ပိုများေနသည်ကို ေတွ့ရပါသည်။ တစ်ကမ္ဘာလံုး၌ရှိြကသည့် ေယာက်ျားနှင့် မိန်းမဦးေရကို နှိုင်းယှဉ််ြကည့်လျှင် မိန်းမဦးေရ သန်းေပါင်းမည်မျှ ပိုများေနမည်ကို အလ္လာဟ်အရှင် တစ်ပါးတည်းသာ သိရှိေတာ်မူနိုင် မည်ြဖစ်သည်။
အကယ်၍ ကျွန်ုပ်၏ညီမသည် အေမရိကန်ြပည်ေထာင်စု၌ရှိေသာ အပျိုြကီးေတွထဲမှ တစ်ေယာက်ဟု ဆိုြကပါစို့။ အကယ်၍ ေယာက်ျားတိုင်းမှာ ဇနီးမယားတစ်ဦးကျစီ ရှိေနလျှင်ေတာင်၊ အေမရိကန်ြပည်တစ်ြပည်တည်းတွင် ေယာက်ျားရစရာလမ်းမရှိမည့် မိန်းမသားဦးေရသည် သန်းသံုးဆယ်ေကျာ်ေနပါသည်။
သူမတို့အတွက် ေရွးချယ်စရာလမ်းနှစ်သွယ်သာလျှင် ကျန်ပါေတာ့သည်။ မိန်းမရှိြပီး သားေယာက်ျားတစ်ေယာက်နှင့် လက်ထပ်လျှင် လက်ထပ်၊ ဒါမှမဟုတ်လျှင် အများပိုင် ပစ္စည်းလုပ်ချင်လုပ် စသည့် ဤလမ်းနှစ်သွယ်သာလျှင် ရှိပါေတာ့သည်။ တတိယ ေရွးချယ်စရာ လမ်းေြကာင်းမရှိေချ။
ကျွန်ုပ်ကိုယံုပါ။ အထက်ေဖာ်ြပပါ ြပဿနာကို မွတ်စ်လင်မ်မဟုတ်သူ ေယာက်ျားသားများကိုတင်ြပ၍ ၎င်းတို့၏ အပျိုြကီးညီမ၊ အစ်မများအတွက် ဘယ်ကဲ့သို့ ြပုလုပ်ြကမည်နည်းဟု ေမးခွန်းေမးြကည့်ပါ။ မည်သူတစ်ဦးတစ်ေယာက်ကမျှ အများပိုင်ပစ္စည်းလုပ်ဖို့ကို လိုလားြကလိမ့်မည်မဟုတ်ေချ။ အချို့ေတာ်ေသာပုဂ္ဂိုလ်များကေတာ့ ၎င်းတို့၏ ညီမ၊ အစ်မများကို အပျိုစင် (အပျိုြကီး)အြဖစ် ေနေစမည်ဟု ဆိုြကပါသည်။ ကျွန်ုပ်ကိုယံုပါ။
ေဆးသိပ္ပံ၏ေတွ့ရှိချက်အရ ေယာက်ျားတစ်ေယာက် (သို့) မိန်းမတစ်ေယာက်သည် သူတို့ရဲ့ ဘဝတစ်ေလျှာက်လံုး အပျိုစင်၊ လူပျိုစင်အြဖစ် မေနနိုင်ပါ။ အဘယ့်ေြကာင့်ဆိုေသာ် သူတို့၏ ခန္ဓာကိုယ်ထဲမှ ေဟာ်မုန်းများသည် ေန့စဉ်နဲ့အမျှ လှံု့ေဆာ်ေနပါသည်။ ယင်းကဲ့သို့ လှံု့ေဆာ်မှုေြကာင့် တရားမဝင်ေသာ လိင်ဆက်ဆံမှု (သို့) လိင်ေဖာက်ြပန်မှုများ ကျူးလွန်ရန်၊ လိင်နှင့် ဇိမ်ခံမှုြပုလုပ်ေကာင်း ြပုလုပ်နိုင်ပါသည်။
တရားကျင့်ရန် ဟိမဝန္တာေတာအတွင်းသို့ ဝင်သွားြကေသာ သူေတာ်စင်၊ သူေတာ်ေကာင်း အချို့ကလွဲ၍ ကျန်ေသာလူများသည် မည်သည့်အရာများကို ြပုကျင့် ြကပါသနည်း။ သင်သည် ေဖာက်ြပန်သူ များမှ အဘယ်သို့ ေနထိုင်သွားြကပါသနည်း။ မည်သည့်အရာများ ြပုလုပ်ြကပါသနည်း။ ဆိုသည့်အချက်ကို ေတွ့ရှိရ ေပမည်။
အစီရင်ခံစာတစ်ခုအရ အဂင်္လန်နိုင်ငံရှိ ခရစ်ယာန်အသင်းေတာ်တစ်ခု၏ လက်ေအာက် ၌ရှိေသာ မယ်သီလရှင်များနှင့် ဘုန်းေတာ်ြကီးများအတွင်းမှ အများစုသည် တရားမဝင် လိင်ဆက်ဆံြခင်းနှင့် လိင်တူဆက်ဆံြခင်းဆိုေသာလုပ်ရပ်ကို ြပုလုပ်ေနြကေြကာင်း ေဖာ်ြပထားပါသည်။
ထို့ေြကာင့် အပျိုြကီး၊ လူပျိုြကီးအြဖစ် ေနထိုင်မည်ဆိုသည်ကား မြဖစ်နိုင်ေချ။ (မှတ်ချက်- လူမျိုးနှင့် ယဉ်ေကျးမှုအရ မိမိတို့ကိုယ်ကို အပျိုစင်၊ လူပျိုစင်များအြဖစ် ထိန်းသိမ်းနိုင်ြကေသာ သူများလည်း ရှိနိုင်ပါသည်။) ထို့ေြကာင့် ြဖစ်နိုင်ေသာလမ်းေြကာင်းမှာ သင်သည် ဇနီးရှိြပီးသားေယာက်ျားတစ်ဦးကို လက်ထပ်ဖို့သာြဖစ်သည်။
မူရင်းေြဖြကားသူ&ေရးသားသူ။ ။ (Dr Zakir Naik)