မွတ်စလင်မ်မဟုတ်ရင် သတ်ရမှာလား​

အစ္စလာမ်သာသနာ​ေတာ်ကို မလိုမုန်း​တီး​သူတို့​က အစ္စလာမ်သာသနာ​ေတာ်၏ အဆံုး​အမြဖစ်​ေသာ ကျမ်း​ေတာ်ြမတ်ကုရ်အာန်ပါ သွန်သင်ချက်အချို့​ကို မိမိတို့​ အလိုရှိရာ အစိတ်အပိုင်း​မျှကိုသာ မိမိတို့​လိုရာ ြဖတ်​ေတာက်​ေကာက်နုတ်တင်ြပြကလျက် ကျမ်း​ြမတ်ကုရ်အာန်တွင် မွတ်စလင်မ်မဟုတ်သူတို့​အား​ သတ်ရန် လမ်း​ညွှန်ထား​ေြကာင်း​ ​ေြပာြကပါသည်။

သူတို့​ ညွှန်း​ဆိုသည့်​ ကျမ်း​ြမတ်ကုရ်အာန်လာ သွန်သင်ချက်များ​ကို ဦး​စွာပထမ တင်ြပပါမည်။

“ထို့​ြပင်တဝ အသင်တို့​သည် ထိုသူ( ကာဖိရ် - မိစ္ဆာ ဒိဋ္ဌိ) တို့​အား​ ​ေတွ့​ဆံု ဖမ်း​ဆီး​မိရာအရပ်၌ တိုက်ခိုက် သုတ်သင် ရှင်း​လင်း​ြကကုန်​ေလာ့​။”

(ကျမ်း​ြမတ်ကုရ်အာန် ၂း​၁၉၁)

“သို့​ြဖစ်​ေပရာ အသင်တို့​သည် ထိုမွတ်ရှ်ရစ်က်(တုဖက်ယှဉ်တွဲကိုး​ကွယ်သူ)တို့​အား​ ​ေတွ့​ရာ​ေနရာများ​တွင် တိုက်ခိုက်သတ်ြဖတ် ြက​ေလကုန်။ ထို့​ြပင် သူတို့​အား​ ဖမ်း​ဆီး​ချုပ်​ေနှာင် အကျဉ်း​ချ ထား​ြက​ေလကုန်။ သူတို့​ ပုန်း​ကွယ်လျက်ရှိ​ေသာ​ေနရာများ​သို့​လည်း​ ​ေချာင်း​ေြမာင်း​ တိုက်ခိုက်ြက​ေလကုန်။”

(ကျမ်း​ြမတ်ကုရ်အာန် ၉း​၅)

“အသင်တို့​သည် သူတို့​အား​ အဘယ်​ေြကာင့်​ မတိုက်ခိုက် မသုတ်သင်ြက​ေလသနည်း​။”

“အသင်တို့​သည် သူတို့​အား​ တိုက်ခိုက် သုတ်သင် ရှင်း​လင်း​ြကကုန်​ေလာ့​။”

(ကျမ်း​ြမတ်ကုရ်အာန် ၉း​၁၃၊​၁၄)

အထက်ပါ ​ေဖာ်ြပချက်များ​သည် ကျမ်း​ြမတ်ကုရ်အာန်တွင် အမှန်မုချ ပါရှိ​ေသာ သွန်သင်ချက်များ​ ြဖစ်ပါသည်။ ထိုသို့​ဆိုလျင် အစ္စလာမ်က ဘာသာမတူသူ မွတ်စလင်မ်တို့​အား​ ​ေတွ့​ရာ သခင်္ျိင်း​ ဓား​မဆိုင်း​ဘဲ သတ်ြဖတ်ခိုင်း​ထား​သည့်​ သာသနာ​ေပ​ေလာ … စဉ်း​စား​ဖွယ်၊​ စိုး​ေြကာက်ဖွယ်ရာပင်။

ဤသွန်သင်ချက်အတိုင်း​သာ အမှန်ဆိုပါက အယုတ်အလတ် အြမတ်မ​ေရွး​ ကမ္ဘာ့​လူဦး​ေရ၏ ​ေလး​ပံုတစ်ပံုမျှ​ေသာ သန်း​နှစ်​ေထာင်ခန့်​လူသား​ထုက အစ္စလာမ်သာသနာအား​ လိုက်နာကျင့်​သံုး​ ​ေနြကြခင်း​သည် ယုတ္တိရှိပါဦး​မည်​ေလာ။ ကမ္ဘာတစ်ဝန်း​ရှိ ပညာတတ်မွတ်စလင်မ် အသိုင်း​အဝိုင်း​ကလည်း​ ဤကဲ့​သို့​ေသာ သွန်သင်ချက်များ​ရှိ​ေနသည့်​ သာသနာတစ်ခုကို မျက်စိမှိတ် ကျင့်​သံုး​ေနြကသည်​ေလာ။

ဤလမ်း​ညွှန်အတိုင်း​သာဆိုပါက မွတ်စလင်မ်တို့​သည် ကျမ်း​ေတာ်ြမတ်ကုရ်အာန်၏ လမ်း​ညွှန်ချက်များ​ကို အသက်ထက်ဆံုး​ လိုက်နာကျင့်​သံုး​ ​ေဆာက်တည်ရန် ြကိုး​စား​ေနြကပါသည်ဆိုပါလျက်နှင့်​ ဤကမ္ဘာ​ေြမဝယ် မွတ်စလင်မ်မဟုတ်သူ ကျန်ရှိ​ေန​ေသး​သည်မှာလည်း​ အံ့​အား​သင့်​ဖွယ်ရာပင်။

ထိုသို့​ဆိုလျင် ရှင်း​ပါသည်။ ဤသွန်သင်ချက်များ​သည် ထိုဝါဒြဖန့်​ချိသူ၊​ ြပဿနာ မီး​ေမွှး​ေနသူ၊​ အမုန်း​မှိုင်း​တိုက်​ေနသူတို့​ဆိုသကဲ့​သို့​ မဟုတ်​ေန​ေသာ​ေြကာင့်​သာပါပင်။

ရှင်း​ပါဦး​မည်။

ကျမ်း​ြမတ်ကုရ်အာန်လာ အထက်ပါသွန်သင်ချက်များ​အ​ေြကာင်း​မရှင်း​မီ အစ္စလာမ် စတင်ထွန်း​ကား​လာချိန်က အ​ေြခအ​ေနနှင့်​ ထိုကျမ်း​ြမတ် ကျ​ေရာက်လာပံုကို ရှင်း​ြပလိုပါသည်။

ကျမ်း​ြမတ်ကုရ်အာန်သည် အလ္လာဟ်အရှင်ြမတ်ထံ​ေတာ်ပါး​မှ လူသား​တို့​ထံသို့​ တမန်​ေတာ်ြမတ် မုဟမ္မဒ် (ြငိမ်း​ချမ်း​ပါ​ေစ)မှတဆင့်​ ၂၃နှစ်တာ ကာလအတွင်း​ လိုအပ်ချက်​ေပါ်မူတည်လျက် ဝါကျအလိုက်၊​ စာပိုဒ်အလိုက် သွန်သင်ဆံုး​မချက်အြဖစ် ကျ​ေရာက်လာြခင်း​ ြဖစ်ပါသည်။

ထို့​အတွက်​ေြကာင့်​ ကျမ်း​ြမတ်ကုရ်အာန်၏ ဆံုး​မဩဝါဒ​ေတာ်များ​ကို အြပည့်​အဝ နား​လည်နိုင်ရန်အတွက် အဆိုပါ သွန်သင်ချက်များ​ကို မည်သို့​ေသာ အ​ေြခအ​ေန အချိန်အခါတွင် မည်သည့်​အတွက် ညွှန်ြကား​ြခင်း​ြဖစ်​ေြကာင်း​ နား​လည်ရန် အ​ေရး​ြကီး​ပါသည်။ ထို့​ြပင် ကျမ်း​ြမတ်ကုရ်အာန်၏ သွန်သင်ချက်အား​ မိမိလိုရာ အစိတ်အပိုင်း​တစ်ခုမျှသာ လိုရာစွဲ ြဖတ်​ေတာက်ထုတ်နုတ်ြခင်း​မြပုဘဲ ​ေရှ့​ေနာက်အ​ေြကာင်း​ချင်း​ရာကိုပါ ​ေထာက်ရှုကာ သွန်သင်ချက်သ​ေဘာကို အြပည့်​အဝနား​လည်ရန် ြကိုး​စား​ရန်လည်း​ လိုအပ်ပါသည်။

အာ​ေရဗျကျွန်း​ဆွယ် မက္ကာဟ်​ေရွှြမို့​ေတာ်တွင် အစ္စလာမ်သာသနာ စတင်စဉ်ကာလတွင် မွတ်စလင်မ်များ​သည် မယံုြကည်သူ မိစ္ဆာဒိဋ္ဌိများ​၏ နည်း​မျိုး​စံုြဖင့်​ နှိပ်စက်ညှင်း​ပမ်း​သတ်ြဖတ်ြခင်း​ကို ခံခဲ့​ရသည်။ အစ္စလာမ်ကို ယံုြကည်မိသည့်​အတွက် စီး​ပွား​ေရး​၊​ ပညာ​ေရး​၊​ လူမှု​ေရး​အရ ဝိုင်း​ကျဉ် ​ေရှာင်ဖယ်သည့်​ဒဏ်လည်း​ ခံခဲ့​ြကရသည်။ ထူး​ြခား​သည်က ထိုသို့​ေသာ မတရား​နှိပ်စက်မှု အမျိုး​မျိုး​နှင့်​ ြကံုဆံု​ေနရစဉ်ကာလတွင်ပင် မွတ်စလင်မ်တို့​က မိမိတို့​နှင့်​ အယူမတူသူတို့​အ​ေပါ် တရား​မျှတစွာ ​ေမတ္တာထား​နိုင်ခဲ့​ြခင်း​ြဖစ်သည်။

အစ္စလာမ်၏ လမ်း​ြပပုဂ္ဂိုလ် မဟာတမန်​ေတာ်ြမတ်၏ အတ္ထုပ္ပတ္တိကို ​ေလ့​လာြကည့်​လျင် မိမိတစ်ကိုယ်ရည်အား​ ရန်ြပုသူ၊​ ​ေစာ်ကား​သူ၊​ မတရား​ြပုမူသူ၊​ စွပ်စွဲသူမှန်သမျှအား​ ​ေမတ္တာထား​ ခွင့်​လွှတ်ခဲ့​သည်။

မိမိဝတ်ြပုဆု​ေတာင်း​ေနစဉ် မိမိ ခန္ဓာကိုယ်​ေပါ်သို့​ အမှိုက်သရိုက် အညစ်​ေြကး​များ​ သွန်ချသူ အဘွား​အိုကို အြပစ်မယူခဲ့​သည်သာမက တစ်ရက် ထိုသို့​လာ​ေရာက်ြပုမူြခင်း​မရှိ​ေသာ​ေြကာင့်​ ​ေနထိုင်မ​ေကာင်း​ြခင်း​ေြကာင့်​များ​လား​ စိတ်ပူကာ လူမမာ သွား​ေမး​ခဲ့​သူ ြဖစ်သည်။ ထူး​ြခား​လှသည့်​ ​ေနာက်အချက်က အစ္စလာမ်ကို နည်း​အမျိုး​မျိုး​ြဖင့်​ ​ေနှာက်ယှက်ဖျက်ဆီး​ရန် ြကိုး​ပမ်း​ေနသူများ​သည်ပင်လျင် ထို​ေခတ်ထိုအခါ၏ လံုြခံု​ေရး​နည်း​စနစ် တစ်ခုြဖစ်သည့်​ မိမိတို့​ ဥစ္စာပစ္စည်း​ လံုြခံု​ေရး​အတွက် ယံုြကည်စိတ်ချရသူထံ မိမိတို့​ ပစ္စည်း​ဥစ္စာများ​ အပ်နှံရာတွင်မူ ထို တမန်​ေတာ်ြမတ်ထံ လာ​ေရာက် အပ်နှံခဲ့​ြကသည်ကို ​ေထာက်ရှုလျင် မွတ်စလင်မ်တို့​၏ သစ္စာရှိမှုကို မျက်ဝါး​ထင်ထင် ​ေတွ့​ြမင်နိုင်ပါသည်။

မိမိ တစ်ကိုယ်ရည်အတွက် ​ေစာ်ကား​ဒုက္ခ​ေပး​သမျှ ခါး​စည်း​သည်း​ခံခဲ့​ေသာ်လည်း​ မွတ်စလင်မ်အများ​ ၁၃နှစ်တာမျှ ​ေဘး​ဒုက္ခမျိုး​စံု ြကံုလာသည့်​အခါတွင် အြခား​ြမို့​ရွာသို့​ (ယဆ်ရစ်ဘ်-​ေနာင်တွင် မဒီနဟ်ြမို့​ဟု အမည်တွင်သည်) မွတ်စလင်မ်များ​အား​ ​ေြပာင်း​ေရွှ့​ အ​ေြခချ​ေစခဲ့​ရသည်။ ထိုသို့​ ​ေြပာင်း​ေရွှ့​ြပီး​သည့်​တိုင်​ေအာင်ပင် ကျန်ရစ်သည့်​ အိုး​အိမ်များ​၊​ ​ေဆွမျိုး​သား​ချင်း​ မိသား​စုဝင်များ​အား​ ဆက်လက် ဖျက်ဆီး​ကာ လူမှု​ေရး​ စီး​ပွား​ေရး​အရ နား​လန်မထူနိုင်​ေအာင် ဆက်လက် ဒုက္ခ​ေပး​ေန​ေသး​သည့်​အတွက် မတတ်သာသည့်​ေနာက်ဆံုး​တွင် ခုခံစစ်အြဖစ် ြပန်လည် တိုက်ခိုက်ခဲ့​ရြကသည်။

မတရား​သြဖင့်​ ညှင်း​ပမ်း​နှိပ်စက်ြခင်း​သည် သတ်ြဖတ်ြခင်း​ထက်ပင် ဆိုး​ရွား​လှသည် မဟုတ်ပါ​ေလာ။ (ကျမ်း​ြမတ်ကုရ်အာန် ၂း​ ၁၉၁)

မွတ်စလင်မ်များ​သည် မိမိတစ်ဦး​ချင်း​အတွက် ​ေမတ္တာထား​ ငံု့​ခံခဲ့​ြကသလို အများ​အကျိုး​နှင့်​ယှဉ်လာပါကမူ သစ္စာတရား​အတွက် တုန့်​ြပန်ခဲ့​ြကရြခင်း​သာ ြဖစ်ပါသည်။

အထက်​ေဖာ်ြပပါ ကျမ်း​ြမတ်ကုရ်အာန်၏ သွန်သင်ချက်များ​သည် ထိုစဉ်အချိန်က သစ္စာတရား​အတွက် တုန့်​ြပန်ရန်လိုအပ်လာစဉ်က လမ်း​ညွှန်အြဖစ် ကျ​ေရာက်ခဲ့​ြခင်း​ ြဖစ်ပါသည်။

ဆက်လက်၍ အဆိုပါ သွန်သင်ချက်တို့​အား​ လိုသလို ြဖတ်​ေတာက်ြခင်း​မြပုဘဲ ြဖစ်စဉ်ြဖစ်ရပ်တစ်ခုလံုး​အား​ မီး​ေမာင်း​ထိုး​ြပ​ေနသည့်​ ​ေရှ့​ေနာက် ဝါကျစာ​ေြကာင်း​များ​နှင့်​ပါ ယှဉ်တွဲ ​ေလ့​လာြကည့်​ြကပါဦး​စို့​။

“ထို့​ြပင်တဝ အသင်တို့​သည် အလ္ခာဟ်အရှင်ြမတ်၏ လမ်း​ေတာ်၌ အသင်တို့​ကို စတင် စစ်မက် ြပိုင်ဆိုင်တိုက်သူတို့​နှင့်​ စစ်မက် ြပိုင်ဆိုင်တိုက်ခိုက်​ေလ​ေလာ့​။ သို့​ရာတွင် အသင်တို့​သည် မကျူး​လွန်ကျကုန်လင့်​။ ဧကံမုချ အရှင်ြမတ်သည် ကျူး​လွန်သူတို့​အား​ နှစ်သက်​ေတာ်မမူ​ေချ။

ထို့​ြပင်တဝ အသင်တို့​သည် ထိုသူ( ကာဖိရ် - မိစ္ဆာ ဒိဋ္ဌိ) တို့​အား​ ​ေတွ့​ဆံု ဖမ်း​ဆီး​မိရာအရပ်၌ တိုက်ခိုက် သုတ်သင် ရှင်း​လင်း​ြကကုန်​ေလာ့​။ ထိုသူတို့​က အသင်တို့​အား​ (အသင်တို့​ေနအိမ်များ​မှ၊​ အသင်တို့​ ြမို့​ရွာမှ) နှင်ထုတ်သကဲ့​သို့​ အသင်တို့​ကလည်း​ သူတို့​အား​ နှင်ထုတ်ြက​ေလကုန်။

အမှန်​ေသာ်ကား​ မတရား​သြဖင့်​ ညှင်း​ပမ်း​နှိပ်စက်ြခင်း​သည် သတ်ြဖတ်ြခင်း​ထက်ပင် ဆိုး​ရွား​လှသည် မဟုတ်ပါ​ေလာ။ သို့​ြဖစ်ြငား​ေသာ်လည်း​ မတ်စ်ဂျီဒိလ်ဟရာမ် - ရို​ေသ​ေလး​စား​အပ်​ေသာ ဝတ်​ေကျာင်း​ေတာ်အပါး​တွင် ထိုသူတို့​သည် သင်တို့​အား​ မတိုက်ခိုက်သမျှကာလပတ်လံုး​ သင်တို့​ကလည်း​ မတိုက်ခိုက်ြကနှင့်​။ သူတို့​က စတင်တိုက်ခိုက်လာလျင်မူ သင်တို့​ကလည်း​ ြပန်လည် တိုက်ခိုက်ြကကုန်။ ဤသည်ပင် ကာဖစ်ရ်- မိစ္ဆာဒိဋ္ဌိတို့​အား​ အြပစ်ဒဏ်​ေပး​ြခင်း​ြဖစ်သည်။

အသင်တို့​သည် သာသနာ​ေရး​၌ နှိပ်စက်ညှင်း​ပမ်း​မှု လံုး​ဝ ပ​ေပျာက်ကာ သာသနာသည် အလ္လာဟ်အရှင်ြမတ်အတွက် ြဖစ်လာသည့်​တိုင်​ေအာင် ထိုသူတို့​နှင့်​ စစ်မက်ြပိုင်ဆိုင် တိုက်ခိုက်ြကကုန်​ေလာ့​။ သို့​ရာတွင် ထိုသူတို့​သည် စစ်မက်ြပိုင်ဆိုင်တိုက်ခိုက်ြခင်း​ကို ရပ်တံ့​ပါမူ ကျူး​လွန်နှိပ်စက်ညှင်း​ပန်း​သူတို့​မှတစ်ပါး​ အြခား​သူတို့​အ​ေပါ်ဝယ် မည်သို့​မျှ ကျူး​ ​ေကျာ်​ေစာ်ကား​သတ်ြဖတ်ရန် အ​ေြကာင်း​မရှိ​ေပ။ ”

(ကျမ်း​ြမတ်ကုရ်အာန် ၂း​၁၉၀ - ၁၉၂)

ထိုနည်း​တူစွာပင် ကျမ်း​ြမတ်ကုရ်အာန် အခန်း​ကဏ္ဍ၉တွင် ပါရှိ​ေသာ “သို့​ြဖစ်​ေပရာ အသင်တို့​သည် ထိုမွတ်ရှ်ရစ်က်(တုဖက်ယှဉ်တွဲကိုး​ကွယ်သူ)တို့​အား​ ​ေတွ့​ရာ​ေနရာများ​တွင် တိုက်ခိုက်သတ်ြဖတ် ြက​ေလကုန်။” ဆိုသည်ကလည်း​ ကိုကဏ္ဍ အစမှစကာ ဝါကျစာ​ေြကာင်း​ေရအမှတ် ၂ဝဝန်း​ကျင်အထိ ဖတ်ရှု​ေလ့​လာပါက ပဋိဉာဉ် သ​ေဘာတူညီချက် ချုပ်ဆိုထား​ြပီး​ေနာက်တွင်မှ ထိုပဋိဉာဉ်ကို​ေဖာက်ဖျက်သူ၊​ သစ္စာ​ေဖာက်သူတို့​ကိုသာ ရည်ညွှန်း​ေြကာင်း​ အခိုင်အမာ ​ေတွ့​ရပါမည်။

ထိုသူတို့​ကိုပင် သူတို့​ဘက်မှ ​ေြပာင်း​လဲလိုက ​ေြပာင်း​လဲလာနိုင်ရန် ​ေလး​လတာကာလမျှ ​ေစာင့်​ြကည့်​ရန် ညွှန်ြကား​ထား​ပါ​ေသး​သည်။ အကယ်၍ ထို့​ေနာက်တွင်မှ သူတို့​ေြပာင်း​လဲကာ ခိုလှံူလာပါကလည်း​ ထိုသူတို့​အား​ ​ေဘး​ရန်ကင်း​ရာသို့​ ပို့​ေဆာင်ကာကွယ်ြကရန် သွန်သင်ထား​ပါသည်။ အ​ေသး​စိတ်ကို စာရှုသူတို့​ ကိုယ်တိုင်ဖတ်ရှုနိုင်ရန် အညွှန်း​ေပး​ပါမည်။

အာရဗီ​ေဝါဟာရတွင် (ကသလ) ဟူ​ေသာပုဒ်သည် သတ်ြဖတ်ြခင်း​ဟူ​ေသာ အဓိပ္ပါယ်သာမက စစ်မက်ြပိုင်ဆိုင်တိုက်ခိုက်ြခင်း​ဟူ​ေသာ အဓိပ္ပါယ်ပါရသည်ြဖစ်ရာ ကျမ်း​ြမတ်ကုရ်အာန်ပါ အထက်ပါ ညွှန်ြကား​ချက်များ​သည် ဒုတိယအဓိပ္ပါယ် စစ်မက်တိုက်ခိုက်ြခင်း​ကို ဆိုလိုပါသည်။ ဤမျှဆိုလျင် ကျမ်း​ြမတ်ကုရ်အာန်က တိုက်ခိုက်ခုခံပိုင်ခွင့်​ေပး​ထား​သူ ဘာသာြခား​တို့​သည် မည်သူတို့​ကို ဆိုလို​ေြကာင်း​ ရှင်း​ေလာက်ြပီဟု ယံုြကည်ပါသည်။

အစ္စလာမ်က သစ္စတရား​၊​ တရား​မျှတမှုတို့​အတွက် ချွင်း​ချက်လိုအပ်၍မဟုတ်ဘဲ လူသား​တစ်ဦး​အား​ သတ်ြဖတ်ြခင်း​သည် လူသား​ထုတစ်ရပ်လံုး​အား​ သတ်ြဖတ်ြခင်း​နှင့်​ညီ​ေြကာင်း​၊​ ထိုနည်း​တူပင် လူတစ်ဦး​အသက်အား​ကယ်တင်ြခင်း​သည် လူခပင်း​အား​ ကယ်ဆယ်ြခင်း​နှင့်​ တူညီ​ေြကာင်း​ သွန်သင်ထား​ပါသည်။

(ကျမ်း​ြမတ်ကုရ်အာန် ၅း​၃၂)

လူသား​တစ်ဦး​မဆိုထား​ဘိ၊​ တိရစ္ဆာန်တစ်​ေကာင်ကိုပင် ညှင်း​ပန်း​ြခင်း​မြပုရန်၊​ သစ်ရွက်တစ်ရွက်ကိုပင် အ​ေြကာင်း​မဲ့​ ဖျက်လိုဖျက်ဆီး​ မလုပ်ရန်၊​ သက်မဲ့​ ​ေရတွင်း​ေရကန်ကိုပင် မိမိ​ေြကာင့်​ မတိမ်​ေကာ​ေစရန် တမန်​ေတာ်ြမတ်ကလည်း​ တား​ြမစ်ညွှန်ြကား​ထား​ပါသည်။

မလွှဲသာမ​ေရှာင်သာရင်ဆိုင်ရ​ေသာဤသို့​ေသာ ခုခံစစ်ပွဲအ​ေြခအ​ေနမျိုး​တွင်ပင် ယခင်က မရှိခဲ့​ဖူး​သည့်​ တရား​မျှတသည့်​ စစ်စည်း​မျဉ်း​များ​ ချမှတ်ခဲ့​သည်မှာ သမိုင်း​တွင် အထင်အရှား​ြဖစ်ပါသည်။ စစ်နှင့်​ တိုက်ရိုက်သက်ဆိုင်ြခင်း​မရှိ​ေသာသူများ​ြဖစ်သည့်​ က​ေလး​သူငယ်များ​၊​ အမျိုး​သမီး​များ​၊​ သက်ြကီး​ရွယ်အိုများ​အား​ မထိပါး​ရန်၊​ စစ်​ေြမြပင်ဝန်း​ကျင်ရှိ ​ေရတွင်း​ေရကန်နှင့်​ သစ်ပင်များ​အား​ မဖျက်ဆီး​ရန်၊​ စစ်သံု့​ပန်း​များ​အား​ နှိပ်စက်သတ်ြဖတ်ြခင်း​ မြပုရန်၊​ စစ်သံု့​ပန်း​များ​အ​ေနြဖင့်​ ​ေလျာ်​ေြကး​ေပး​ြခင်း​ြဖင့်​ ြဖစ်​ေစ စာမတတ်သူမွတ်စလင်မ်၁ဝဦး​အား​ စာသင်ြကား​ေပး​ြခင့်​ြဖစ်​ေစ လွတ်ြငိမ်း​ချမ်း​သာခွင့်​ြပုရန် စသည့်​ လူ့​အခွင့်​အ​ေရး​ကို အ​ေြခခံ​ေသာ တရား​မျှတမှုကို ကမ္ဘာ့​သမိုင်း​တွင် ပထမဆံုး​စတင်ခဲ့​သူမှာ သစ္စာဝါဒီ မွတ်စလင်မ်များ​ ြဖစ်ြကသည်။

ခုခံစစ်ပွဲတစ်ခုအတွင်း​ြကံုခဲ့​သည့်​ ြဖစ်ရပ်မှန်တစ်ရပ်ကို ြပန်လည် တင်ြပပါမည်။ မွတ်စလင်မ် စစ်သည်တစ်ဦင်္း​က ရန်သူ စစ်​ေခါင်း​ေဆာင်အား​ အနိုင်ရကာ ဓား​ြဖင့်​ခုတ်ပိုင်း​ရန် ရွယ်လိုက်စဉ်တွင် ထိုရန်သူက မွတ်စလင်မ်စစ်သည်အား​ တံ​ေတွး​နှင့်​ ​ေထွး​လိုက်ပါသည်။ ထိုအခါ မွတ်စလင်မ်စစ်သည်က ​ေဒါသတစ်ြကီး​ြဖစ်သွား​ေသာ်လည်း​ ထိုရန်သူအား​ ဆက်လက်တိုက်ခိုက် ခုတ်ပိုင်း​ြခင်း​မြပု​ေတာ့​ဘဲ လွှတ်​ေပး​လိုက်ရာ မိမိကိုကိုယ် ​ေသသူအြဖစ်သတ်မှတ်ြပီး​သား​ရန်သူ​ေခါင်း​ေဆာင်က မယံုြကည်နိုင်စွာြဖင့်​ အ​ေြကာင်း​ရင်း​ကို ​ေမး​ြကည့်​ပါသည်။

မွတ်စလင်မ်စစ်သည်အ​ေနြဖင့်​ မိမိသည် မိမိအတ္တအတွက်မဟုတ်ဘဲ သစ္စာတရား​အတွက်သာ တိုက်ပွဲဝင်​ေနခဲ့​သည်ြဖစ်ြပီး​ မိမိမျက်နှာ တံ​ေတွး​အ​ေထွး​ခံရသြဖင့်​ စိတ်ဆိုး​ေနချိန်တွင် ဆက်လက်ခုတ်ပိုင်း​ပါက မိမိအတ္တအတွက် လူသတ်ရာ​ေရာက်မည်ြဖစ်​ေသာ​ေြကာင့်​ ဤသည်ကို မလိုလား​၍ ဆက်မတိုက်၊​ မသတ်လိုက်ြခင်း​ြဖစ်​ေြကာင်း​ ​ေြဖြကား​ခဲ့​ပါသည်။ ဤြဖစ်စဉ်က အဆိုပါရန်သူ၏ စိတ်နှလံုး​ကို ​ေြပာင်း​လဲ​ေစလျက် သူကိုယ်တိုင် မွတ်စလင်မ်ြဖစ်လာခဲ့​ပါသည်။ ဤသည်မှာ စစ်​ေြမြပင်တွင်​ေတာင်မှ အမှန်တရား​အတွက် သက်သက်သာ တိုက်ပွဲဝင်သူ သစ္စာဝါဒီ မွတ်စလင်မ်တို့​၏ ဥပမာ တစ်ခုပင်။

​ေနာက်ဆံုး​ ရန်သူတို့​ အ​ေရး​နိမ့်​သွား​ချိန် စစ်ပွဲများ​အား​လံုး​ အဆံုး​သတ်သွား​ရသည့်​ မက္ကာဟ်​ေရွှြမို့​ေတာ် ​ေအာင်နိုင်သည့်​ကာလတွင်မူ မွတ်စလင်မ်များ​အ​ေနြဖင့်​ ရန်သူအား​လံုး​တို့​အား​ ​ေသွး​ေြမမကျ​ေစရဘဲ အြကွင်း​မဲ့​ လွတ်ြငိမ်း​ချမ်း​သာခွင့်​ ​ေပး​သည်။ တမန်​ေတာ်ြမတ်သည် မိမိအား​ကိုး​ချစ်ခင်ရ​ေသာ ဦး​ရီး​ေတာ်ကို သတ်သူကိုပင် အြပစ်မယူဘဲ ခွင့်​လွှတ်​ေပး​ခဲ့​သူ ြဖစ်ပါသည်။ အကယ်၍သာ ဘာသာြခား​မှန်သမျှအား​ အ​ေြကာင်း​မဲ့​ သတ်ြဖတ်ရန် ညွှန်ြကား​ထား​ရိုး​မှန်ပါက ထိုသူတို့​အသက်ဆက်ရှင်ခဲ့​ရာ မှတ်တမ်း​မှတ်ရာ ရှိရန် အ​ေြကာင်း​မရှိပါ။

အစ္စလာမ်၏ စစ်မှန်​ေသာ သွန်သင်ချက်များ​တွင် မွတ်စလင်မ်မဟုတ်သူ ဘာသာြခား​များ​နှင့်​ ပတ်သက်၍ မည်သို့​ ဆိုထား​ေြကာင်း​ ဆက်လက် တင်ြပပါမည်။

အစ္စလာမ့်​သွန်သင်ချက်အရ လူသား​အား​လံုး​သည် တစ်မိတစ်ဖတည်း​မှ ဆင်း​သက်လာြပီး​ အလ္လာဟ်အရှင်ြမတ်ထံ​ေတာ်ပါး​တွင် အြမင့်​ြမတ်ဆံုး​လူသား​မှာ မျိုး​နွယ်၊​ အသား​အရာင်၊​ ဇာတိတို့​ကို အ​ေြခမခံဘဲ သက္ကဝါ​ေခါ် ကိုယ်ကျင့်​စာရိတ္တ အြမတ်ဆံုး​လူသာြဖစ်ပါသည်။

(ကျမ်း​ြမတ်ကုရ်အာန် ၄၉း​၁၃) ဘာသာတရား​များ​ တစ်ခုနှင့်​တစ်ခု ယံုြကည်ချက်၊​ ကျင့်​သံုး​ေဆာက်တည်မှုများ​ မတူညီ ကွဲြပား​ြကပါသည်။ မတူညီမှုကို တန်း​ညှိ​ေနရန် မလိုပါ။ မိမိတို့​လုပ်ရပ်အတိုင်း​ ကိုယ့်​ြပုသည့်​ကံ ကိုယ်နှင့်​ဆိုင်ပါမည်။ အစ္စလာမ့်​သွန်သင်ချက်အရ ကိုယ့်​သာသနာနှင့်​ကိုယ်ပါ။ ကိုယ့်​လမ်း​ကိုယ် ​

ေလျှာက်ြကရမည်သာ။

“ အသင် ​ေြပာြကား​ပါ​ေလ။

အို (အစ္စလာမ်ကို) မယံုြကည်သူအ​ေပါင်း​တို့​…

ကျွန်ုပ်သည် သင်တို့​ကိုး​ကွယ်လျက်ရှိြက​ေသာ ကိုး​ကွယ်ရာများ​ကို ကိုး​ကွယ် ဆည်း​ကပ်သည်မဟုတ်​ေပ။

ထို့​ြပင် သင်တိ်ု့​သည်လည်း​ ကျွန်ုပ်ကိုး​ကွယ်လျက်ရှိြက​ေသာ ကိုး​ကွယ်ရာကို ကိုး​ကွယ် ဆည်း​ကပ်ြကသူများ​ မဟုတ်​ေပ။

ထို့​ြပင် ကျွန်ုပ်သည် သင်တို့​ကိုး​ကွယ်ြကကုန်​ေသာ ကိုး​ကွယ်ရာများ​ကို ကိုး​ကွယ် ဆည်း​ကပ်မည့်​သူ မဟုတ်​ေပ။

ထိုနည်း​တုစွာ သင်တိ်ု့​သည်လည်း​ ကျွန်ုပ်ကိုး​ကွယ်လျက်ရှိြက​ေသာ ကိုး​ကွယ်ရာကို ကိုး​ကွယ် ဆည်း​ကပ်ြကမည့်​သူများ​ မဟုတ်​ေပ။

စင်စစ်​ေသာ်ကား​ သင်တို့​အဖို့​ သင်တို့​၏ အကျိုး​၊​ လမ်း​စဉ်၊​ သာသနာြဖစ်၍ ကျွန်ုပ်အဖို့​ ကျွန်ုပ်၏ အကျိုး​၊​ လမ်း​စဉ်၊​ သာသနာပင် ြဖစ်​ေပသည်။”

(ကျမ်း​ြမတ်ကုရ်အာန် ၁၀၉း​၁-၆)

ထိုသို့​ ကိုယ့်​ခရီး​ကိုယ်သွား​ေနြကသူ အချင်း​ချင်း​ မည်သို့​မည်ပံု ဆက်ဆံရမည်ကိုလည်း​ ရှင်း​လင်း​ြပတ်သား​စွာ သွန်သင်ထား​ြပီး​ ြဖစ်ပါသည်။

“အလ္လာဟ်အရှင်ြမတ်သည် အသင်တို့​အား​ အြကင်သို့​ေသာသူတို့​ကို ​ေကျး​ဇူး​ြပုြခင်း​မှလည်း​ေကာင်း​၊​ တရား​မျှတစွာ ဆက်ဆံြခင်း​မှလည်း​ေကာင်း​ တား​ြမစ်​ေတာ်မူသည်မဟုတ်​ေပ။ ထိုသူတို့​သည် အသင်တို့​အား​ သာသနာနှင့်​စပ်လျဉ်း​၍ တိုက်ခိုက်ခဲ့​ြကသည်လည်း​မဟုတ်​ေပ၊​ အသင်တို့​အား​ အသင်တို့​၏ ​ေနအိမ်များ​မှ နှင်ထုတ်ခဲ့​ြကသည်လည်း​မဟုတ်​ေပ။ ဧကန်စင်စစ် အလ္လာဟ်အရှင်ြမတ်သည် တရား​မျှတသူတို့​အား​ နှစ်သက်ချစ်ခင်​ေတာ်မူ၏။

အလ္လာဟ်အရှင်ြမတ်သည် အသင်တို့​အား​ အြကင်သို့​ေသာသူတို့​ကို အ​ေဆွခင်ပွန်း​ ြပုလုပ်ြခင်း​မှသာ တား​ြမစ်​ေတာ်မူ၏။ ထိုသူတို့​သည် အသင်တို့​အား​ သာသနာနှင့်​စပ်လျဉ်း​၍ တိုက်ခိုက်ခဲ့​ြကသည့်​အြပင် အသင်တို့​အား​ အသင်တို့​၏ ​ေနအိမ်များ​မှ နှင်ထုတ်ခဲ့​ြက၏။ အသင်တို့​ကို နှင်ထုတ်​ေရး​နှင့်​ စပ်လျဉ်း​၍ (သူတစ်ပါး​တို့​အား​) ရိုင်း​ပင်း​ကူညီခဲ့​ြက၏။ စင်စစ်​ေသာ်ကား​ မည်သူမဆို ၎င်းတို့​အား​ အ​ေဆွခင်ပွန်း​ ြပုလုပ်သည်ရှိ​ေသာ် ထိုကဲ့​သို့​ေသာ သူတို့​သည်သာလျင် မတရား​ေသာသူများ​ ြဖစ်ြကကုန်သတည်း​။”

(ကျမ်း​ြမတ်ကုရ်အာန် ၆ဝး​ဂ-၉)

အစ္စလာမ့်​ အနှစ်ချုပ်တရား​သည် တရား​မျှတရန်၊​ ​ေကာင်း​မွန်စွာ ြပုမူဆက်ဆံရန်၊​ ​ေပး​ကမ်း​လှူဒါန်း​ရန်၊​ မ​ေကာင်း​မှုမတရား​မှုတို့​မှ ​ေရှာင်ကျဉ်ရန်ြဖစ်သည်။

(ကျမ်း​ြမတ်ကုရ်အာန် ၁၆း​၆၀)

အစ္စလာမ်သာသနာတွင် အဓမ္မစနစ်ကို လံုး​ဝ ခွင့်​မြပုပါ။

“​ေြဖာင့်​မတ်မှန်ကန်​ေသာ တရား​လမ်း​စဉ်သည် မမှန်ကန်​ေသာလမ်း​စဉ်နှင့်​ ရှင်း​လင်း​ထင်ရှား​စွာ ကွဲြပား​ြခား​နား​လျက် ရှိ​ေနြပီြဖစ်ရာ သာသနာ​ေရး​တွင် အနိုင့်​အထက် အလျဉ်း​မြပုရ”

(ကျမ်း​ြမတ်ကုရ်အာန် ၂း​၂၅၆)

ဘာသာ မတူသူများ​နှင့်​ လူသား​ချင်း​အတူ လက်တွဲကာ ပူး​ေပါင်း​ေဆာင်ရွက်ရမည်တို့​ တစ်ပံုတစ်ပင် ရှိပါသည်။ လက်​ေတွ့​လည်း​ လက်တွဲ ​ေဆာင်ရွက်ခဲ့​ြကပါသည်။ တမန်​ေတာ်ြမတ်သည် မဒီနဟ် ြမို့​တွင် ဂျူး​များ​နှင့်​အတူ ြမို့​ေတာ် တိုး​တက်​ေအး​ချမ်း​ေရး​အတွက် ဦး​စီး​ဦး​ေဆာင်ြပုခဲ့​သည်။ ဘာသာမတူသူတို့​အား​ အ​ေြကာင်း​မဲ့​ သတ်ြဖတ်ရန် မဆိုထား​ဘိ၊​ ဘာသာြခား​ နာ​ေရး​ချရန် သယ်သွား​သည်ကိုပင် ကမန်​ေတာ်ြမတ်က မတ်တပ်ရပ်၍ ဆု​ေတာင်း​မှုြပုသြဖင့်​ ​ေနာက်လိုက်သာဝကများ​က ဘာသာြခား​ ဂျူး​တစ်ဦး​၏ နာ​ေရး​ြဖစ်​ေြကာင်း​ ​ေြပာလာသည်ကို ဂျူး​ဘာသာဝင်က​ေရာ လူမဟုတ်ဘူး​လား​ဟု ြပန်​ေမး​ကာ လူသား​ဝါဒကို လက်​ေတွ့​ ကျင့်​ေဆာင်ြပသွား​ခဲ့​သည်။

အစ္စလာမ်အယူဝါဒအရ ကမ္ဘာ့​အိမ်​ေထာင်စုြကီး​တစ်ခုလံုး​သည် မိသား​စုြကီး​ြဖစ်ရာ မွတ်စ်လင်မ်တစ်ဦး​အဖို့​ ကမ္ဘာ့​အိမ်​ေထာင်စုအတွင်း​၌ သူစိမ်း​ဟူ၍ တစ်ဦး​တစ်​ေယာက်မျှပင်မရှိ​ေပ။ အား​လံုး​တို့​သည် မိသား​စုများ​ြဖစ်ြက​ေပရာ အချင်း​ချင်း​ အကျိုး​ြပုရမည်သာြဖစ်၍ ဒုက္ခမ​ေပး​ရာ။ တမန်​ေတာ်ြမတ်၏ ဩဝါဒ​ေတာ်အချို့​အား​ ဆက်လက်တင်ြပပါမည်။

“မွတ်စ်လင်မ်တို့​သည် မိမိ၏နှုတ်ြဖင့်​လည်း​ေကာင်း​၊​ လက်ြဖင့်​လည်း​ေကာင်း​ မည်သူ့​ကိုမျှ ဒုက္ခမ​ေပး​ရ။”

“ြကီး​သူကို မ​ေလး​စား​၊​ ငယ်သူကို မသနား​သူသည် ငါ၏​ေနာက်လိုက်မဟုတ်။”

“မိမိအဖို့​ နှစ်ြခိုက်​ေသာအရာကို သူတစ်ပါး​အဖို့​ မနှစ်ြခိုက်​ေသာသူသည် မွတ်စ်လင်မ်မဟုတ်”

“အိမ်နီး​ချင်း​ကို ဒုက္ခ​ေပး​သူသည် မွတ်စ်လင်မ်မဟုတ်”

“အသင်တို့​သည် ကမ္ဘာ​ေြမ၌ ရှိသူတို့​အား​ သနား​ြကင်နာြကကုန်။ ​ေကာင်း​ကင်ထက်ရှိ​ေတာ်မူ​ေသာ အရှင်သည် အသင်တို့​အား​ သနား​ေတာ်မူအံ့​။”

“အဖန်ဆင်း​ခံ ​ေဝ​ေနယျသတ္တဝါအား​လံုး​တို့​သည် အလ္လာဟ်အရှင်ြမတ်၏ အိမ်​ေတာ်သူ အိမ်​ေတာ်သား​များ​ ြဖစ်ြက​ေပသည်။ အလ္လာဟ်အရှင်ြမတ်ထံ​ေတာ်၌ အိမ်​ေတာ်သူအိမ်​ေတာ်သား​များ​အနက် အများ​ဆံုး​ ချစ်ြကည် ြမတ်နိုး​အပ်သူမှာ အိမ်​ေတာ်သူအိမ်​ေတာ်သား​များ​အား​ အများ​ဆံုး​ အကျိုး​ြပုသူသာြဖစ်​ေပသည်”

(တမန်​ေတာ်ြမတ်၏ဩဝါဒ​ေတာ်များ​)

အထက်တွင် ရှင်း​လင်း​ေဖာ်ြပခဲ့​ြပီး​ေသာ ကျမ်း​ြမတ်ကုရ်အာန်ပါ သွန်သင်ချက်များ​နှင့်​ တမန်​ေတာ်ြမတ်၏ ဩဝါဒ​ေတာ်များ​အရ အစ္စလာမ်က ဘာသာြခား​တို့​အား​ မည်သို့​မည်ပံု သ​ေဘာထား​ကာ ဆက်ဆံခိုင်း​ထား​သည်ဆိုသည်ကို စာရှုသူကိုယ်တိုင် ဆံုး​ြဖတ်နိုင်မည်ဟု ယံုြကည်ပါသည်။

နိဂံုး​ချုပ်ပါမည်။

ကျမ်း​ြမတ်ကုရ်အာန်သည် နှလံုး​သား​ ​ေသာ့​မခတ်ထား​ြကသူ လူခပင်း​အတွက် အ​ေကာင်း​ဆံုး​ ဆံုး​မဩဝါဒကျမ်း​ေတာ် ြဖစ်ပါသည်။ မိမိတို့​ အစွဲများ​ကိုချွတ်ကာ ​ေလ့​လာမှသာ အမှန်တရား​ကို ​ေတွ့​နိုင်ပါမည်။ အဂတိတရား​ကင်း​စွာြဖင့်​ အမှန်တရား​ကို ရှာ​ေဖွ​ေစလိုပါသည်။ ယခုအခါ ဘာသာစကား​ အသီး​သီး​ြဖင့်​ ကျမ်း​ေတာ်ြမတကုရ်အာန်အား​ ဘာသာြပန်ြပီး​ ြဖစ်ရာ အင်တာနက်​ေပါ်တွင် စာရှုသူ တတ်ကျွမ်း​ရာ ဘာသာစကား​ြဖင့်​ အလွယ်တကူ ဖတ်ရှုနိုင်ြပီ ြဖစ်ပါသည်။ လိုအပ်ပါကလည်း​ မိမိတို့​နှင့်​ နီး​စပ်ရာ မွတ်စလင်မ်တို့​ထံမှတစ်ဆင့်​ြဖစ်​ေစ၊​ ဤ website မှြဖစ်​ေစ ဆက်သွယ် ​ေမး​ြမန်း​နိုင်ပါသည်။

တစ်ဆင့်​စကား​ တစ်ဆင့်​ြကား​သမျှ ထင်​ေရာင်ထင်မှား​ြဖင့်​ သံသယပွား​စရာ​ေခတ် မဟုတ်​ေတာ့​ပါ။

ဤ​ေဆာင်း​ပါး​အဆံုး​ တွင် ကျမ်း​ြမတ်ကုရ်အာန် ြမန်မာဘာသာြပန် download link အား​ ပူး​တွဲ ထည့်​သွင်း​ေပး​ထား​ပါသည်။ အစွဲကင်း​ကင်း​ြဖင့်​ မိမိ အသိဉာဏ်နှင့်​ နှလံုး​သား​ကို ဖွင့်​ထား​ကာ ဖတ်ရှု​ေစလိုပါသည်။

ကျမ်း​ြမတ်ကုရ်အာန်က​ေတာ့​ ကျွန်​ေတာ်တို့​အား​ သတင်း​စကား​တစ်ခုကို စာရိတ္တ​ေဖာက်ြပန်သူ မသူ​ေတာ်တစ်ဦး​ဦး​က သယ်​ေဆာင်လာလျင် မသိဘဲနှင့်​ လူ့​အစုအ​ေဝး​တစ်ရပ်ကို အန္တရာယ်မြပုမိ​ေစရန် သင်တို့​ဆန်း​စစ်ြကဖို့​၊​ သို့​မဟုတ်လျင် သင်တို့​ ြပုမူမိခဲ့​သည်အတွက် ​ေြကကွဲ ​ေနာင်တရရမည် ဟူ၍ ဆံုမသွန်သင်ထား​သည်။

(ကျမ်း​ြမတ်ကုရ်အာန် ၄၉း​၆)

သူများ​ မှိုင်း​တိုက်သမျှ မယံုြကည်ရန် စာရှုသူ၏ ဦး​ေနှာက်ကို၊​ စာရှုသူ သင်ထား​ခဲ့​သမျှ ပညာကို၊​ စာရှုသူ၏ အသိတရား​ကို အစွမ်း​ကုန် အသံုး​ချရန်မှာ စာရှုသူ မိတ်​ေဆွ၏ တာဝန်သာြဖစ်ပါသည်။

အနာဂတ်ြမန်မာနိုင်ငံ တိုး​တက်​ေအး​ချမ်း​ေစ​ေရး​ တစ်စိတ်တစ်​ေဒသ ပါဝင်ရန်မှာ ကျွန်​ေတာ်တို့​အား​လံုး​၏ တာဝန်ြဖစ်ပါသည်။ တိုင်း​ြပည်တွင်း​ မှီတင်း​ေနထိုင်ြကကုန်​ေသာ လူမျိုး​ဘာသာမ​ေရွး​ ချစ်ြကည်​ေရး​၊​ အြပနအလှန်ယံုြကည်မှု ြပန်လည်တည်​ေဆာက်​ေရး​အတွက် အား​လံုး​ အုတ်တစ်ချပ် ၊​သဲတစ်ပွင့်​ နိုင်ရာတာဝန် ထမ်း​ြကရပါဦး​မည်။

မဟုတ်မမှတ်လုပ်ြကံ ဝါဒမှိုင်း​တိုက် အမုန်း​မီး​ေမွှး​ေနသူများ​ ကျဆံုး​ပါ​ေစသား​။ လူ့​အသိုင်း​အဝိုင်း​မှ အပယ်ခံ အြမန်ဆံုး​ြဖစ်ပါ​ေစသား​။ ဘာသာ​ေရး​ ပဋိပက္ခ ြဖစ်​ေစရန် ခ​ေလာက်ဆန်ရန် အ​ေကာက်ြကံ​ေနြကသူများ​၏ အြကံအစည်မှန်သမျှ ပျက်စီး​ပါ​ေစသား​။

ဝါဒမှိုင်း​မိ​ေနသူများ​ အြမင်မှန် အြမန်ဆံုး​ရပါ​ေစသား​။

ညီ​ေနာင်စိတ်ထား​ြဖင့်​

(ကိုး​ကား​ - (၁) အစ္စလာမ်အယူဝါဒ၊​ ြမန်မာ့​စွယ်စံုကျမ်း​၊​ အတွဲ၁၅၊​ ​ေရး​သူ သီရိပျံချီ အလ္လမဟ် ဃာဇီ မုဟမ္နဒ် ဟာရှင်မ်၊​

(၂) Dr. Zakir Naik ​ေဟာ​ေြပာချက်များ​)

(ကျမ်း​ြမတ်ကုရ်အာန် ြမန်မာဘာသာြပန် download link : http://www.quraninburmese.com/Books/Holy%20Quran.pdf)
Ayar Myanmar Unicode Font
Zawgyi Font
Ayar Online Editor
Ayar Online Converter
Ayar Online Dictionary
Ayar Myanmar Unicode Group