သူတို့ ညွှန်းဆိုသည့် ကျမ်းြမတ်ကုရ်အာန်လာ သွန်သင်ချက်များကို ဦးစွာပထမ တင်ြပပါမည်။
“ထို့ြပင်တဝ အသင်တို့သည် ထိုသူ( ကာဖိရ် - မိစ္ဆာ ဒိဋ္ဌိ) တို့အား ေတွ့ဆံု ဖမ်းဆီးမိရာအရပ်၌ တိုက်ခိုက် သုတ်သင် ရှင်းလင်းြကကုန်ေလာ့။”
(ကျမ်းြမတ်ကုရ်အာန် ၂း၁၉၁)
“သို့ြဖစ်ေပရာ အသင်တို့သည် ထိုမွတ်ရှ်ရစ်က်(တုဖက်ယှဉ်တွဲကိုးကွယ်သူ)တို့အား ေတွ့ရာေနရာများတွင် တိုက်ခိုက်သတ်ြဖတ် ြကေလကုန်။ ထို့ြပင် သူတို့အား ဖမ်းဆီးချုပ်ေနှာင် အကျဉ်းချ ထားြကေလကုန်။ သူတို့ ပုန်းကွယ်လျက်ရှိေသာေနရာများသို့လည်း ေချာင်းေြမာင်း တိုက်ခိုက်ြကေလကုန်။”
(ကျမ်းြမတ်ကုရ်အာန် ၉း၅)
“အသင်တို့သည် သူတို့အား အဘယ်ေြကာင့် မတိုက်ခိုက် မသုတ်သင်ြကေလသနည်း။”
“အသင်တို့သည် သူတို့အား တိုက်ခိုက် သုတ်သင် ရှင်းလင်းြကကုန်ေလာ့။”
(ကျမ်းြမတ်ကုရ်အာန် ၉း၁၃၊၁၄)
အထက်ပါ ေဖာ်ြပချက်များသည် ကျမ်းြမတ်ကုရ်အာန်တွင် အမှန်မုချ ပါရှိေသာ သွန်သင်ချက်များ ြဖစ်ပါသည်။ ထိုသို့ဆိုလျင် အစ္စလာမ်က ဘာသာမတူသူ မွတ်စလင်မ်တို့အား ေတွ့ရာ သခင်္ျိင်း ဓားမဆိုင်းဘဲ သတ်ြဖတ်ခိုင်းထားသည့် သာသနာေပေလာ … စဉ်းစားဖွယ်၊ စိုးေြကာက်ဖွယ်ရာပင်။
ဤသွန်သင်ချက်အတိုင်းသာ အမှန်ဆိုပါက အယုတ်အလတ် အြမတ်မေရွး ကမ္ဘာ့လူဦးေရ၏ ေလးပံုတစ်ပံုမျှေသာ သန်းနှစ်ေထာင်ခန့်လူသားထုက အစ္စလာမ်သာသနာအား လိုက်နာကျင့်သံုး ေနြကြခင်းသည် ယုတ္တိရှိပါဦးမည်ေလာ။ ကမ္ဘာတစ်ဝန်းရှိ ပညာတတ်မွတ်စလင်မ် အသိုင်းအဝိုင်းကလည်း ဤကဲ့သို့ေသာ သွန်သင်ချက်များရှိေနသည့် သာသနာတစ်ခုကို မျက်စိမှိတ် ကျင့်သံုးေနြကသည်ေလာ။
ဤလမ်းညွှန်အတိုင်းသာဆိုပါက မွတ်စလင်မ်တို့သည် ကျမ်းေတာ်ြမတ်ကုရ်အာန်၏ လမ်းညွှန်ချက်များကို အသက်ထက်ဆံုး လိုက်နာကျင့်သံုး ေဆာက်တည်ရန် ြကိုးစားေနြကပါသည်ဆိုပါလျက်နှင့် ဤကမ္ဘာေြမဝယ် မွတ်စလင်မ်မဟုတ်သူ ကျန်ရှိေနေသးသည်မှာလည်း အံ့အားသင့်ဖွယ်ရာပင်။
ထိုသို့ဆိုလျင် ရှင်းပါသည်။ ဤသွန်သင်ချက်များသည် ထိုဝါဒြဖန့်ချိသူ၊ ြပဿနာ မီးေမွှးေနသူ၊ အမုန်းမှိုင်းတိုက်ေနသူတို့ဆိုသကဲ့သို့ မဟုတ်ေနေသာေြကာင့်သာပါပင်။
ရှင်းပါဦးမည်။
ကျမ်းြမတ်ကုရ်အာန်လာ အထက်ပါသွန်သင်ချက်များအေြကာင်းမရှင်းမီ အစ္စလာမ် စတင်ထွန်းကားလာချိန်က အေြခအေနနှင့် ထိုကျမ်းြမတ် ကျေရာက်လာပံုကို ရှင်းြပလိုပါသည်။
ကျမ်းြမတ်ကုရ်အာန်သည် အလ္လာဟ်အရှင်ြမတ်ထံေတာ်ပါးမှ လူသားတို့ထံသို့ တမန်ေတာ်ြမတ် မုဟမ္မဒ် (ြငိမ်းချမ်းပါေစ)မှတဆင့် ၂၃နှစ်တာ ကာလအတွင်း လိုအပ်ချက်ေပါ်မူတည်လျက် ဝါကျအလိုက်၊ စာပိုဒ်အလိုက် သွန်သင်ဆံုးမချက်အြဖစ် ကျေရာက်လာြခင်း ြဖစ်ပါသည်။
ထို့အတွက်ေြကာင့် ကျမ်းြမတ်ကုရ်အာန်၏ ဆံုးမဩဝါဒေတာ်များကို အြပည့်အဝ နားလည်နိုင်ရန်အတွက် အဆိုပါ သွန်သင်ချက်များကို မည်သို့ေသာ အေြခအေန အချိန်အခါတွင် မည်သည့်အတွက် ညွှန်ြကားြခင်းြဖစ်ေြကာင်း နားလည်ရန် အေရးြကီးပါသည်။ ထို့ြပင် ကျမ်းြမတ်ကုရ်အာန်၏ သွန်သင်ချက်အား မိမိလိုရာ အစိတ်အပိုင်းတစ်ခုမျှသာ လိုရာစွဲ ြဖတ်ေတာက်ထုတ်နုတ်ြခင်းမြပုဘဲ ေရှ့ေနာက်အေြကာင်းချင်းရာကိုပါ ေထာက်ရှုကာ သွန်သင်ချက်သေဘာကို အြပည့်အဝနားလည်ရန် ြကိုးစားရန်လည်း လိုအပ်ပါသည်။
အာေရဗျကျွန်းဆွယ် မက္ကာဟ်ေရွှြမို့ေတာ်တွင် အစ္စလာမ်သာသနာ စတင်စဉ်ကာလတွင် မွတ်စလင်မ်များသည် မယံုြကည်သူ မိစ္ဆာဒိဋ္ဌိများ၏ နည်းမျိုးစံုြဖင့် နှိပ်စက်ညှင်းပမ်းသတ်ြဖတ်ြခင်းကို ခံခဲ့ရသည်။ အစ္စလာမ်ကို ယံုြကည်မိသည့်အတွက် စီးပွားေရး၊ ပညာေရး၊ လူမှုေရးအရ ဝိုင်းကျဉ် ေရှာင်ဖယ်သည့်ဒဏ်လည်း ခံခဲ့ြကရသည်။ ထူးြခားသည်က ထိုသို့ေသာ မတရားနှိပ်စက်မှု အမျိုးမျိုးနှင့် ြကံုဆံုေနရစဉ်ကာလတွင်ပင် မွတ်စလင်မ်တို့က မိမိတို့နှင့် အယူမတူသူတို့အေပါ် တရားမျှတစွာ ေမတ္တာထားနိုင်ခဲ့ြခင်းြဖစ်သည်။
အစ္စလာမ်၏ လမ်းြပပုဂ္ဂိုလ် မဟာတမန်ေတာ်ြမတ်၏ အတ္ထုပ္ပတ္တိကို ေလ့လာြကည့်လျင် မိမိတစ်ကိုယ်ရည်အား ရန်ြပုသူ၊ ေစာ်ကားသူ၊ မတရားြပုမူသူ၊ စွပ်စွဲသူမှန်သမျှအား ေမတ္တာထား ခွင့်လွှတ်ခဲ့သည်။
မိမိဝတ်ြပုဆုေတာင်းေနစဉ် မိမိ ခန္ဓာကိုယ်ေပါ်သို့ အမှိုက်သရိုက် အညစ်ေြကးများ သွန်ချသူ အဘွားအိုကို အြပစ်မယူခဲ့သည်သာမက တစ်ရက် ထိုသို့လာေရာက်ြပုမူြခင်းမရှိေသာေြကာင့် ေနထိုင်မေကာင်းြခင်းေြကာင့်များလား စိတ်ပူကာ လူမမာ သွားေမးခဲ့သူ ြဖစ်သည်။ ထူးြခားလှသည့် ေနာက်အချက်က အစ္စလာမ်ကို နည်းအမျိုးမျိုးြဖင့် ေနှာက်ယှက်ဖျက်ဆီးရန် ြကိုးပမ်းေနသူများသည်ပင်လျင် ထိုေခတ်ထိုအခါ၏ လံုြခံုေရးနည်းစနစ် တစ်ခုြဖစ်သည့် မိမိတို့ ဥစ္စာပစ္စည်း လံုြခံုေရးအတွက် ယံုြကည်စိတ်ချရသူထံ မိမိတို့ ပစ္စည်းဥစ္စာများ အပ်နှံရာတွင်မူ ထို တမန်ေတာ်ြမတ်ထံ လာေရာက် အပ်နှံခဲ့ြကသည်ကို ေထာက်ရှုလျင် မွတ်စလင်မ်တို့၏ သစ္စာရှိမှုကို မျက်ဝါးထင်ထင် ေတွ့ြမင်နိုင်ပါသည်။
မိမိ တစ်ကိုယ်ရည်အတွက် ေစာ်ကားဒုက္ခေပးသမျှ ခါးစည်းသည်းခံခဲ့ေသာ်လည်း မွတ်စလင်မ်အများ ၁၃နှစ်တာမျှ ေဘးဒုက္ခမျိုးစံု ြကံုလာသည့်အခါတွင် အြခားြမို့ရွာသို့ (ယဆ်ရစ်ဘ်-ေနာင်တွင် မဒီနဟ်ြမို့ဟု အမည်တွင်သည်) မွတ်စလင်မ်များအား ေြပာင်းေရွှ့ အေြခချေစခဲ့ရသည်။ ထိုသို့ ေြပာင်းေရွှ့ြပီးသည့်တိုင်ေအာင်ပင် ကျန်ရစ်သည့် အိုးအိမ်များ၊ ေဆွမျိုးသားချင်း မိသားစုဝင်များအား ဆက်လက် ဖျက်ဆီးကာ လူမှုေရး စီးပွားေရးအရ နားလန်မထူနိုင်ေအာင် ဆက်လက် ဒုက္ခေပးေနေသးသည့်အတွက် မတတ်သာသည့်ေနာက်ဆံုးတွင် ခုခံစစ်အြဖစ် ြပန်လည် တိုက်ခိုက်ခဲ့ရြကသည်။
မတရားသြဖင့် ညှင်းပမ်းနှိပ်စက်ြခင်းသည် သတ်ြဖတ်ြခင်းထက်ပင် ဆိုးရွားလှသည် မဟုတ်ပါေလာ။ (ကျမ်းြမတ်ကုရ်အာန် ၂း ၁၉၁)
မွတ်စလင်မ်များသည် မိမိတစ်ဦးချင်းအတွက် ေမတ္တာထား ငံု့ခံခဲ့ြကသလို အများအကျိုးနှင့်ယှဉ်လာပါကမူ သစ္စာတရားအတွက် တုန့်ြပန်ခဲ့ြကရြခင်းသာ ြဖစ်ပါသည်။
အထက်ေဖာ်ြပပါ ကျမ်းြမတ်ကုရ်အာန်၏ သွန်သင်ချက်များသည် ထိုစဉ်အချိန်က သစ္စာတရားအတွက် တုန့်ြပန်ရန်လိုအပ်လာစဉ်က လမ်းညွှန်အြဖစ် ကျေရာက်ခဲ့ြခင်း ြဖစ်ပါသည်။
ဆက်လက်၍ အဆိုပါ သွန်သင်ချက်တို့အား လိုသလို ြဖတ်ေတာက်ြခင်းမြပုဘဲ ြဖစ်စဉ်ြဖစ်ရပ်တစ်ခုလံုးအား မီးေမာင်းထိုးြပေနသည့် ေရှ့ေနာက် ဝါကျစာေြကာင်းများနှင့်ပါ ယှဉ်တွဲ ေလ့လာြကည့်ြကပါဦးစို့။
“ထို့ြပင်တဝ အသင်တို့သည် အလ္ခာဟ်အရှင်ြမတ်၏ လမ်းေတာ်၌ အသင်တို့ကို စတင် စစ်မက် ြပိုင်ဆိုင်တိုက်သူတို့နှင့် စစ်မက် ြပိုင်ဆိုင်တိုက်ခိုက်ေလေလာ့။ သို့ရာတွင် အသင်တို့သည် မကျူးလွန်ကျကုန်လင့်။ ဧကံမုချ အရှင်ြမတ်သည် ကျူးလွန်သူတို့အား နှစ်သက်ေတာ်မမူေချ။
ထို့ြပင်တဝ အသင်တို့သည် ထိုသူ( ကာဖိရ် - မိစ္ဆာ ဒိဋ္ဌိ) တို့အား ေတွ့ဆံု ဖမ်းဆီးမိရာအရပ်၌ တိုက်ခိုက် သုတ်သင် ရှင်းလင်းြကကုန်ေလာ့။ ထိုသူတို့က အသင်တို့အား (အသင်တို့ေနအိမ်များမှ၊ အသင်တို့ ြမို့ရွာမှ) နှင်ထုတ်သကဲ့သို့ အသင်တို့ကလည်း သူတို့အား နှင်ထုတ်ြကေလကုန်။
အမှန်ေသာ်ကား မတရားသြဖင့် ညှင်းပမ်းနှိပ်စက်ြခင်းသည် သတ်ြဖတ်ြခင်းထက်ပင် ဆိုးရွားလှသည် မဟုတ်ပါေလာ။ သို့ြဖစ်ြငားေသာ်လည်း မတ်စ်ဂျီဒိလ်ဟရာမ် - ရိုေသေလးစားအပ်ေသာ ဝတ်ေကျာင်းေတာ်အပါးတွင် ထိုသူတို့သည် သင်တို့အား မတိုက်ခိုက်သမျှကာလပတ်လံုး သင်တို့ကလည်း မတိုက်ခိုက်ြကနှင့်။ သူတို့က စတင်တိုက်ခိုက်လာလျင်မူ သင်တို့ကလည်း ြပန်လည် တိုက်ခိုက်ြကကုန်။ ဤသည်ပင် ကာဖစ်ရ်- မိစ္ဆာဒိဋ္ဌိတို့အား အြပစ်ဒဏ်ေပးြခင်းြဖစ်သည်။
အသင်တို့သည် သာသနာေရး၌ နှိပ်စက်ညှင်းပမ်းမှု လံုးဝ ပေပျာက်ကာ သာသနာသည် အလ္လာဟ်အရှင်ြမတ်အတွက် ြဖစ်လာသည့်တိုင်ေအာင် ထိုသူတို့နှင့် စစ်မက်ြပိုင်ဆိုင် တိုက်ခိုက်ြကကုန်ေလာ့။ သို့ရာတွင် ထိုသူတို့သည် စစ်မက်ြပိုင်ဆိုင်တိုက်ခိုက်ြခင်းကို ရပ်တံ့ပါမူ ကျူးလွန်နှိပ်စက်ညှင်းပန်းသူတို့မှတစ်ပါး အြခားသူတို့အေပါ်ဝယ် မည်သို့မျှ ကျူး ေကျာ်ေစာ်ကားသတ်ြဖတ်ရန် အေြကာင်းမရှိေပ။ ”
(ကျမ်းြမတ်ကုရ်အာန် ၂း၁၉၀ - ၁၉၂)
ထိုနည်းတူစွာပင် ကျမ်းြမတ်ကုရ်အာန် အခန်းကဏ္ဍ၉တွင် ပါရှိေသာ “သို့ြဖစ်ေပရာ အသင်တို့သည် ထိုမွတ်ရှ်ရစ်က်(တုဖက်ယှဉ်တွဲကိုးကွယ်သူ)တို့အား ေတွ့ရာေနရာများတွင် တိုက်ခိုက်သတ်ြဖတ် ြကေလကုန်။” ဆိုသည်ကလည်း ကိုကဏ္ဍ အစမှစကာ ဝါကျစာေြကာင်းေရအမှတ် ၂ဝဝန်းကျင်အထိ ဖတ်ရှုေလ့လာပါက ပဋိဉာဉ် သေဘာတူညီချက် ချုပ်ဆိုထားြပီးေနာက်တွင်မှ ထိုပဋိဉာဉ်ကိုေဖာက်ဖျက်သူ၊ သစ္စာေဖာက်သူတို့ကိုသာ ရည်ညွှန်းေြကာင်း အခိုင်အမာ ေတွ့ရပါမည်။
ထိုသူတို့ကိုပင် သူတို့ဘက်မှ ေြပာင်းလဲလိုက ေြပာင်းလဲလာနိုင်ရန် ေလးလတာကာလမျှ ေစာင့်ြကည့်ရန် ညွှန်ြကားထားပါေသးသည်။ အကယ်၍ ထို့ေနာက်တွင်မှ သူတို့ေြပာင်းလဲကာ ခိုလှံူလာပါကလည်း ထိုသူတို့အား ေဘးရန်ကင်းရာသို့ ပို့ေဆာင်ကာကွယ်ြကရန် သွန်သင်ထားပါသည်။ အေသးစိတ်ကို စာရှုသူတို့ ကိုယ်တိုင်ဖတ်ရှုနိုင်ရန် အညွှန်းေပးပါမည်။
အာရဗီေဝါဟာရတွင် (ကသလ) ဟူေသာပုဒ်သည် သတ်ြဖတ်ြခင်းဟူေသာ အဓိပ္ပါယ်သာမက စစ်မက်ြပိုင်ဆိုင်တိုက်ခိုက်ြခင်းဟူေသာ အဓိပ္ပါယ်ပါရသည်ြဖစ်ရာ ကျမ်းြမတ်ကုရ်အာန်ပါ အထက်ပါ ညွှန်ြကားချက်များသည် ဒုတိယအဓိပ္ပါယ် စစ်မက်တိုက်ခိုက်ြခင်းကို ဆိုလိုပါသည်။ ဤမျှဆိုလျင် ကျမ်းြမတ်ကုရ်အာန်က တိုက်ခိုက်ခုခံပိုင်ခွင့်ေပးထားသူ ဘာသာြခားတို့သည် မည်သူတို့ကို ဆိုလိုေြကာင်း ရှင်းေလာက်ြပီဟု ယံုြကည်ပါသည်။
အစ္စလာမ်က သစ္စတရား၊ တရားမျှတမှုတို့အတွက် ချွင်းချက်လိုအပ်၍မဟုတ်ဘဲ လူသားတစ်ဦးအား သတ်ြဖတ်ြခင်းသည် လူသားထုတစ်ရပ်လံုးအား သတ်ြဖတ်ြခင်းနှင့်ညီေြကာင်း၊ ထိုနည်းတူပင် လူတစ်ဦးအသက်အားကယ်တင်ြခင်းသည် လူခပင်းအား ကယ်ဆယ်ြခင်းနှင့် တူညီေြကာင်း သွန်သင်ထားပါသည်။
(ကျမ်းြမတ်ကုရ်အာန် ၅း၃၂)
လူသားတစ်ဦးမဆိုထားဘိ၊ တိရစ္ဆာန်တစ်ေကာင်ကိုပင် ညှင်းပန်းြခင်းမြပုရန်၊ သစ်ရွက်တစ်ရွက်ကိုပင် အေြကာင်းမဲ့ ဖျက်လိုဖျက်ဆီး မလုပ်ရန်၊ သက်မဲ့ ေရတွင်းေရကန်ကိုပင် မိမိေြကာင့် မတိမ်ေကာေစရန် တမန်ေတာ်ြမတ်ကလည်း တားြမစ်ညွှန်ြကားထားပါသည်။
မလွှဲသာမေရှာင်သာရင်ဆိုင်ရေသာဤသို့ေသာ ခုခံစစ်ပွဲအေြခအေနမျိုးတွင်ပင် ယခင်က မရှိခဲ့ဖူးသည့် တရားမျှတသည့် စစ်စည်းမျဉ်းများ ချမှတ်ခဲ့သည်မှာ သမိုင်းတွင် အထင်အရှားြဖစ်ပါသည်။ စစ်နှင့် တိုက်ရိုက်သက်ဆိုင်ြခင်းမရှိေသာသူများြဖစ်သည့် ကေလးသူငယ်များ၊ အမျိုးသမီးများ၊ သက်ြကီးရွယ်အိုများအား မထိပါးရန်၊ စစ်ေြမြပင်ဝန်းကျင်ရှိ ေရတွင်းေရကန်နှင့် သစ်ပင်များအား မဖျက်ဆီးရန်၊ စစ်သံု့ပန်းများအား နှိပ်စက်သတ်ြဖတ်ြခင်း မြပုရန်၊ စစ်သံု့ပန်းများအေနြဖင့် ေလျာ်ေြကးေပးြခင်းြဖင့် ြဖစ်ေစ စာမတတ်သူမွတ်စလင်မ်၁ဝဦးအား စာသင်ြကားေပးြခင့်ြဖစ်ေစ လွတ်ြငိမ်းချမ်းသာခွင့်ြပုရန် စသည့် လူ့အခွင့်အေရးကို အေြခခံေသာ တရားမျှတမှုကို ကမ္ဘာ့သမိုင်းတွင် ပထမဆံုးစတင်ခဲ့သူမှာ သစ္စာဝါဒီ မွတ်စလင်မ်များ ြဖစ်ြကသည်။
ခုခံစစ်ပွဲတစ်ခုအတွင်းြကံုခဲ့သည့် ြဖစ်ရပ်မှန်တစ်ရပ်ကို ြပန်လည် တင်ြပပါမည်။ မွတ်စလင်မ် စစ်သည်တစ်ဦင်္းက ရန်သူ စစ်ေခါင်းေဆာင်အား အနိုင်ရကာ ဓားြဖင့်ခုတ်ပိုင်းရန် ရွယ်လိုက်စဉ်တွင် ထိုရန်သူက မွတ်စလင်မ်စစ်သည်အား တံေတွးနှင့် ေထွးလိုက်ပါသည်။ ထိုအခါ မွတ်စလင်မ်စစ်သည်က ေဒါသတစ်ြကီးြဖစ်သွားေသာ်လည်း ထိုရန်သူအား ဆက်လက်တိုက်ခိုက် ခုတ်ပိုင်းြခင်းမြပုေတာ့ဘဲ လွှတ်ေပးလိုက်ရာ မိမိကိုကိုယ် ေသသူအြဖစ်သတ်မှတ်ြပီးသားရန်သူေခါင်းေဆာင်က မယံုြကည်နိုင်စွာြဖင့် အေြကာင်းရင်းကို ေမးြကည့်ပါသည်။
မွတ်စလင်မ်စစ်သည်အေနြဖင့် မိမိသည် မိမိအတ္တအတွက်မဟုတ်ဘဲ သစ္စာတရားအတွက်သာ တိုက်ပွဲဝင်ေနခဲ့သည်ြဖစ်ြပီး မိမိမျက်နှာ တံေတွးအေထွးခံရသြဖင့် စိတ်ဆိုးေနချိန်တွင် ဆက်လက်ခုတ်ပိုင်းပါက မိမိအတ္တအတွက် လူသတ်ရာေရာက်မည်ြဖစ်ေသာေြကာင့် ဤသည်ကို မလိုလား၍ ဆက်မတိုက်၊ မသတ်လိုက်ြခင်းြဖစ်ေြကာင်း ေြဖြကားခဲ့ပါသည်။ ဤြဖစ်စဉ်က အဆိုပါရန်သူ၏ စိတ်နှလံုးကို ေြပာင်းလဲေစလျက် သူကိုယ်တိုင် မွတ်စလင်မ်ြဖစ်လာခဲ့ပါသည်။ ဤသည်မှာ စစ်ေြမြပင်တွင်ေတာင်မှ အမှန်တရားအတွက် သက်သက်သာ တိုက်ပွဲဝင်သူ သစ္စာဝါဒီ မွတ်စလင်မ်တို့၏ ဥပမာ တစ်ခုပင်။
ေနာက်ဆံုး ရန်သူတို့ အေရးနိမ့်သွားချိန် စစ်ပွဲများအားလံုး အဆံုးသတ်သွားရသည့် မက္ကာဟ်ေရွှြမို့ေတာ် ေအာင်နိုင်သည့်ကာလတွင်မူ မွတ်စလင်မ်များအေနြဖင့် ရန်သူအားလံုးတို့အား ေသွးေြမမကျေစရဘဲ အြကွင်းမဲ့ လွတ်ြငိမ်းချမ်းသာခွင့် ေပးသည်။ တမန်ေတာ်ြမတ်သည် မိမိအားကိုးချစ်ခင်ရေသာ ဦးရီးေတာ်ကို သတ်သူကိုပင် အြပစ်မယူဘဲ ခွင့်လွှတ်ေပးခဲ့သူ ြဖစ်ပါသည်။ အကယ်၍သာ ဘာသာြခားမှန်သမျှအား အေြကာင်းမဲ့ သတ်ြဖတ်ရန် ညွှန်ြကားထားရိုးမှန်ပါက ထိုသူတို့အသက်ဆက်ရှင်ခဲ့ရာ မှတ်တမ်းမှတ်ရာ ရှိရန် အေြကာင်းမရှိပါ။
အစ္စလာမ်၏ စစ်မှန်ေသာ သွန်သင်ချက်များတွင် မွတ်စလင်မ်မဟုတ်သူ ဘာသာြခားများနှင့် ပတ်သက်၍ မည်သို့ ဆိုထားေြကာင်း ဆက်လက် တင်ြပပါမည်။
အစ္စလာမ့်သွန်သင်ချက်အရ လူသားအားလံုးသည် တစ်မိတစ်ဖတည်းမှ ဆင်းသက်လာြပီး အလ္လာဟ်အရှင်ြမတ်ထံေတာ်ပါးတွင် အြမင့်ြမတ်ဆံုးလူသားမှာ မျိုးနွယ်၊ အသားအရာင်၊ ဇာတိတို့ကို အေြခမခံဘဲ သက္ကဝါေခါ် ကိုယ်ကျင့်စာရိတ္တ အြမတ်ဆံုးလူသာြဖစ်ပါသည်။
(ကျမ်းြမတ်ကုရ်အာန် ၄၉း၁၃) ဘာသာတရားများ တစ်ခုနှင့်တစ်ခု ယံုြကည်ချက်၊ ကျင့်သံုးေဆာက်တည်မှုများ မတူညီ ကွဲြပားြကပါသည်။ မတူညီမှုကို တန်းညှိေနရန် မလိုပါ။ မိမိတို့လုပ်ရပ်အတိုင်း ကိုယ့်ြပုသည့်ကံ ကိုယ်နှင့်ဆိုင်ပါမည်။ အစ္စလာမ့်သွန်သင်ချက်အရ ကိုယ့်သာသနာနှင့်ကိုယ်ပါ။ ကိုယ့်လမ်းကိုယ်
ေလျှာက်ြကရမည်သာ။
“ အသင် ေြပာြကားပါေလ။
အို (အစ္စလာမ်ကို) မယံုြကည်သူအေပါင်းတို့…
ကျွန်ုပ်သည် သင်တို့ကိုးကွယ်လျက်ရှိြကေသာ ကိုးကွယ်ရာများကို ကိုးကွယ် ဆည်းကပ်သည်မဟုတ်ေပ။
ထို့ြပင် သင်တိ်ု့သည်လည်း ကျွန်ုပ်ကိုးကွယ်လျက်ရှိြကေသာ ကိုးကွယ်ရာကို ကိုးကွယ် ဆည်းကပ်ြကသူများ မဟုတ်ေပ။
ထို့ြပင် ကျွန်ုပ်သည် သင်တို့ကိုးကွယ်ြကကုန်ေသာ ကိုးကွယ်ရာများကို ကိုးကွယ် ဆည်းကပ်မည့်သူ မဟုတ်ေပ။
ထိုနည်းတုစွာ သင်တိ်ု့သည်လည်း ကျွန်ုပ်ကိုးကွယ်လျက်ရှိြကေသာ ကိုးကွယ်ရာကို ကိုးကွယ် ဆည်းကပ်ြကမည့်သူများ မဟုတ်ေပ။
စင်စစ်ေသာ်ကား သင်တို့အဖို့ သင်တို့၏ အကျိုး၊ လမ်းစဉ်၊ သာသနာြဖစ်၍ ကျွန်ုပ်အဖို့ ကျွန်ုပ်၏ အကျိုး၊ လမ်းစဉ်၊ သာသနာပင် ြဖစ်ေပသည်။”
(ကျမ်းြမတ်ကုရ်အာန် ၁၀၉း၁-၆)
ထိုသို့ ကိုယ့်ခရီးကိုယ်သွားေနြကသူ အချင်းချင်း မည်သို့မည်ပံု ဆက်ဆံရမည်ကိုလည်း ရှင်းလင်းြပတ်သားစွာ သွန်သင်ထားြပီး ြဖစ်ပါသည်။
“အလ္လာဟ်အရှင်ြမတ်သည် အသင်တို့အား အြကင်သို့ေသာသူတို့ကို ေကျးဇူးြပုြခင်းမှလည်းေကာင်း၊ တရားမျှတစွာ ဆက်ဆံြခင်းမှလည်းေကာင်း တားြမစ်ေတာ်မူသည်မဟုတ်ေပ။ ထိုသူတို့သည် အသင်တို့အား သာသနာနှင့်စပ်လျဉ်း၍ တိုက်ခိုက်ခဲ့ြကသည်လည်းမဟုတ်ေပ၊ အသင်တို့အား အသင်တို့၏ ေနအိမ်များမှ နှင်ထုတ်ခဲ့ြကသည်လည်းမဟုတ်ေပ။ ဧကန်စင်စစ် အလ္လာဟ်အရှင်ြမတ်သည် တရားမျှတသူတို့အား နှစ်သက်ချစ်ခင်ေတာ်မူ၏။
အလ္လာဟ်အရှင်ြမတ်သည် အသင်တို့အား အြကင်သို့ေသာသူတို့ကို အေဆွခင်ပွန်း ြပုလုပ်ြခင်းမှသာ တားြမစ်ေတာ်မူ၏။ ထိုသူတို့သည် အသင်တို့အား သာသနာနှင့်စပ်လျဉ်း၍ တိုက်ခိုက်ခဲ့ြကသည့်အြပင် အသင်တို့အား အသင်တို့၏ ေနအိမ်များမှ နှင်ထုတ်ခဲ့ြက၏။ အသင်တို့ကို နှင်ထုတ်ေရးနှင့် စပ်လျဉ်း၍ (သူတစ်ပါးတို့အား) ရိုင်းပင်းကူညီခဲ့ြက၏။ စင်စစ်ေသာ်ကား မည်သူမဆို ၎င်းတို့အား အေဆွခင်ပွန်း ြပုလုပ်သည်ရှိေသာ် ထိုကဲ့သို့ေသာ သူတို့သည်သာလျင် မတရားေသာသူများ ြဖစ်ြကကုန်သတည်း။”
(ကျမ်းြမတ်ကုရ်အာန် ၆ဝးဂ-၉)
အစ္စလာမ့် အနှစ်ချုပ်တရားသည် တရားမျှတရန်၊ ေကာင်းမွန်စွာ ြပုမူဆက်ဆံရန်၊ ေပးကမ်းလှူဒါန်းရန်၊ မေကာင်းမှုမတရားမှုတို့မှ ေရှာင်ကျဉ်ရန်ြဖစ်သည်။
(ကျမ်းြမတ်ကုရ်အာန် ၁၆း၆၀)
အစ္စလာမ်သာသနာတွင် အဓမ္မစနစ်ကို လံုးဝ ခွင့်မြပုပါ။
“ေြဖာင့်မတ်မှန်ကန်ေသာ တရားလမ်းစဉ်သည် မမှန်ကန်ေသာလမ်းစဉ်နှင့် ရှင်းလင်းထင်ရှားစွာ ကွဲြပားြခားနားလျက် ရှိေနြပီြဖစ်ရာ သာသနာေရးတွင် အနိုင့်အထက် အလျဉ်းမြပုရ”
(ကျမ်းြမတ်ကုရ်အာန် ၂း၂၅၆)
ဘာသာ မတူသူများနှင့် လူသားချင်းအတူ လက်တွဲကာ ပူးေပါင်းေဆာင်ရွက်ရမည်တို့ တစ်ပံုတစ်ပင် ရှိပါသည်။ လက်ေတွ့လည်း လက်တွဲ ေဆာင်ရွက်ခဲ့ြကပါသည်။ တမန်ေတာ်ြမတ်သည် မဒီနဟ် ြမို့တွင် ဂျူးများနှင့်အတူ ြမို့ေတာ် တိုးတက်ေအးချမ်းေရးအတွက် ဦးစီးဦးေဆာင်ြပုခဲ့သည်။ ဘာသာမတူသူတို့အား အေြကာင်းမဲ့ သတ်ြဖတ်ရန် မဆိုထားဘိ၊ ဘာသာြခား နာေရးချရန် သယ်သွားသည်ကိုပင် ကမန်ေတာ်ြမတ်က မတ်တပ်ရပ်၍ ဆုေတာင်းမှုြပုသြဖင့် ေနာက်လိုက်သာဝကများက ဘာသာြခား ဂျူးတစ်ဦး၏ နာေရးြဖစ်ေြကာင်း ေြပာလာသည်ကို ဂျူးဘာသာဝင်ကေရာ လူမဟုတ်ဘူးလားဟု ြပန်ေမးကာ လူသားဝါဒကို လက်ေတွ့ ကျင့်ေဆာင်ြပသွားခဲ့သည်။
အစ္စလာမ်အယူဝါဒအရ ကမ္ဘာ့အိမ်ေထာင်စုြကီးတစ်ခုလံုးသည် မိသားစုြကီးြဖစ်ရာ မွတ်စ်လင်မ်တစ်ဦးအဖို့ ကမ္ဘာ့အိမ်ေထာင်စုအတွင်း၌ သူစိမ်းဟူ၍ တစ်ဦးတစ်ေယာက်မျှပင်မရှိေပ။ အားလံုးတို့သည် မိသားစုများြဖစ်ြကေပရာ အချင်းချင်း အကျိုးြပုရမည်သာြဖစ်၍ ဒုက္ခမေပးရာ။ တမန်ေတာ်ြမတ်၏ ဩဝါဒေတာ်အချို့အား ဆက်လက်တင်ြပပါမည်။
“မွတ်စ်လင်မ်တို့သည် မိမိ၏နှုတ်ြဖင့်လည်းေကာင်း၊ လက်ြဖင့်လည်းေကာင်း မည်သူ့ကိုမျှ ဒုက္ခမေပးရ။”
“ြကီးသူကို မေလးစား၊ ငယ်သူကို မသနားသူသည် ငါ၏ေနာက်လိုက်မဟုတ်။”
“မိမိအဖို့ နှစ်ြခိုက်ေသာအရာကို သူတစ်ပါးအဖို့ မနှစ်ြခိုက်ေသာသူသည် မွတ်စ်လင်မ်မဟုတ်”
“အိမ်နီးချင်းကို ဒုက္ခေပးသူသည် မွတ်စ်လင်မ်မဟုတ်”
“အသင်တို့သည် ကမ္ဘာေြမ၌ ရှိသူတို့အား သနားြကင်နာြကကုန်။ ေကာင်းကင်ထက်ရှိေတာ်မူေသာ အရှင်သည် အသင်တို့အား သနားေတာ်မူအံ့။”
“အဖန်ဆင်းခံ ေဝေနယျသတ္တဝါအားလံုးတို့သည် အလ္လာဟ်အရှင်ြမတ်၏ အိမ်ေတာ်သူ အိမ်ေတာ်သားများ ြဖစ်ြကေပသည်။ အလ္လာဟ်အရှင်ြမတ်ထံေတာ်၌ အိမ်ေတာ်သူအိမ်ေတာ်သားများအနက် အများဆံုး ချစ်ြကည် ြမတ်နိုးအပ်သူမှာ အိမ်ေတာ်သူအိမ်ေတာ်သားများအား အများဆံုး အကျိုးြပုသူသာြဖစ်ေပသည်”
(တမန်ေတာ်ြမတ်၏ဩဝါဒေတာ်များ)
အထက်တွင် ရှင်းလင်းေဖာ်ြပခဲ့ြပီးေသာ ကျမ်းြမတ်ကုရ်အာန်ပါ သွန်သင်ချက်များနှင့် တမန်ေတာ်ြမတ်၏ ဩဝါဒေတာ်များအရ အစ္စလာမ်က ဘာသာြခားတို့အား မည်သို့မည်ပံု သေဘာထားကာ ဆက်ဆံခိုင်းထားသည်ဆိုသည်ကို စာရှုသူကိုယ်တိုင် ဆံုးြဖတ်နိုင်မည်ဟု ယံုြကည်ပါသည်။
နိဂံုးချုပ်ပါမည်။
ကျမ်းြမတ်ကုရ်အာန်သည် နှလံုးသား ေသာ့မခတ်ထားြကသူ လူခပင်းအတွက် အေကာင်းဆံုး ဆံုးမဩဝါဒကျမ်းေတာ် ြဖစ်ပါသည်။ မိမိတို့ အစွဲများကိုချွတ်ကာ ေလ့လာမှသာ အမှန်တရားကို ေတွ့နိုင်ပါမည်။ အဂတိတရားကင်းစွာြဖင့် အမှန်တရားကို ရှာေဖွေစလိုပါသည်။ ယခုအခါ ဘာသာစကား အသီးသီးြဖင့် ကျမ်းေတာ်ြမတကုရ်အာန်အား ဘာသာြပန်ြပီး ြဖစ်ရာ အင်တာနက်ေပါ်တွင် စာရှုသူ တတ်ကျွမ်းရာ ဘာသာစကားြဖင့် အလွယ်တကူ ဖတ်ရှုနိုင်ြပီ ြဖစ်ပါသည်။ လိုအပ်ပါကလည်း မိမိတို့နှင့် နီးစပ်ရာ မွတ်စလင်မ်တို့ထံမှတစ်ဆင့်ြဖစ်ေစ၊ ဤ website မှြဖစ်ေစ ဆက်သွယ် ေမးြမန်းနိုင်ပါသည်။
တစ်ဆင့်စကား တစ်ဆင့်ြကားသမျှ ထင်ေရာင်ထင်မှားြဖင့် သံသယပွားစရာေခတ် မဟုတ်ေတာ့ပါ။
ဤေဆာင်းပါးအဆံုး တွင် ကျမ်းြမတ်ကုရ်အာန် ြမန်မာဘာသာြပန် download link အား ပူးတွဲ ထည့်သွင်းေပးထားပါသည်။ အစွဲကင်းကင်းြဖင့် မိမိ အသိဉာဏ်နှင့် နှလံုးသားကို ဖွင့်ထားကာ ဖတ်ရှုေစလိုပါသည်။
ကျမ်းြမတ်ကုရ်အာန်ကေတာ့ ကျွန်ေတာ်တို့အား သတင်းစကားတစ်ခုကို စာရိတ္တေဖာက်ြပန်သူ မသူေတာ်တစ်ဦးဦးက သယ်ေဆာင်လာလျင် မသိဘဲနှင့် လူ့အစုအေဝးတစ်ရပ်ကို အန္တရာယ်မြပုမိေစရန် သင်တို့ဆန်းစစ်ြကဖို့၊ သို့မဟုတ်လျင် သင်တို့ ြပုမူမိခဲ့သည်အတွက် ေြကကွဲ ေနာင်တရရမည် ဟူ၍ ဆံုမသွန်သင်ထားသည်။
(ကျမ်းြမတ်ကုရ်အာန် ၄၉း၆)
သူများ မှိုင်းတိုက်သမျှ မယံုြကည်ရန် စာရှုသူ၏ ဦးေနှာက်ကို၊ စာရှုသူ သင်ထားခဲ့သမျှ ပညာကို၊ စာရှုသူ၏ အသိတရားကို အစွမ်းကုန် အသံုးချရန်မှာ စာရှုသူ မိတ်ေဆွ၏ တာဝန်သာြဖစ်ပါသည်။
အနာဂတ်ြမန်မာနိုင်ငံ တိုးတက်ေအးချမ်းေစေရး တစ်စိတ်တစ်ေဒသ ပါဝင်ရန်မှာ ကျွန်ေတာ်တို့အားလံုး၏ တာဝန်ြဖစ်ပါသည်။ တိုင်းြပည်တွင်း မှီတင်းေနထိုင်ြကကုန်ေသာ လူမျိုးဘာသာမေရွး ချစ်ြကည်ေရး၊ အြပနအလှန်ယံုြကည်မှု ြပန်လည်တည်ေဆာက်ေရးအတွက် အားလံုး အုတ်တစ်ချပ် ၊သဲတစ်ပွင့် နိုင်ရာတာဝန် ထမ်းြကရပါဦးမည်။
မဟုတ်မမှတ်လုပ်ြကံ ဝါဒမှိုင်းတိုက် အမုန်းမီးေမွှးေနသူများ ကျဆံုးပါေစသား။ လူ့အသိုင်းအဝိုင်းမှ အပယ်ခံ အြမန်ဆံုးြဖစ်ပါေစသား။ ဘာသာေရး ပဋိပက္ခ ြဖစ်ေစရန် ခေလာက်ဆန်ရန် အေကာက်ြကံေနြကသူများ၏ အြကံအစည်မှန်သမျှ ပျက်စီးပါေစသား။
ဝါဒမှိုင်းမိေနသူများ အြမင်မှန် အြမန်ဆံုးရပါေစသား။
ညီေနာင်စိတ်ထားြဖင့်
(ကိုးကား - (၁) အစ္စလာမ်အယူဝါဒ၊ ြမန်မာ့စွယ်စံုကျမ်း၊ အတွဲ၁၅၊ ေရးသူ သီရိပျံချီ အလ္လမဟ် ဃာဇီ မုဟမ္နဒ် ဟာရှင်မ်၊
(၂) Dr. Zakir Naik ေဟာေြပာချက်များ)
(ကျမ်းြမတ်ကုရ်အာန် ြမန်မာဘာသာြပန် download link : http://www.quraninburmese.com/Books/Holy%20Quran.pdf)