အစ္စလာမ်က ဘာသာမတူရင် သတ်ခိုင်း​လား​။

ကုရ်အာန်ကျမ်း​ အပိုဒ် ၂း​ ၁၉၁ မှာ ဒီလိုမိန့်​ထား​ပါတယ်။

‪ထို့​ြပင်တဝ အသင်တို့​သည် [သူ] တို့​အား​ ​ေတွ့​ဆံုဖမ်း​ဆီး​မိရာအရပ်၌ သုတ်သင် ရှင်း​လင်း​ ြကကုန်​ေလာ့​… (စာ​ေရး​သူမှတ်ချက် – [သူ] စကား​လံုး​သည် ဘာသာမတူသူများ​ဟု ရည်ညွန်း​ဘာသာြပန်​ေလ့​သည်။ သို့​ေသာ် ရန်သူဟု ​ေယဘုယျ ရည်ညွန်း​သင့်​သည်ဟု ယူဆ သည်။)

ဆက်ြပီး​ မတင်ြပခင် ​ေမး​ခွန်း​တစ်ခု​ေမး​လိုပါတယ်။ အ​ေြကာင်း​အရာတခုကို ဖတ်တဲ့​အချိန်မှာ စာ​ေြကာင်း​တစ် ​ေြကာင်း​တည်း​ကို​ေရွး​ဖတ်ရံု၊​ အ​ေရှ့​က စာ​ေြကာင်း​နဲ့​ သူ့​ေနာက်က စာ​ေြကာင်း​ကို မဖတ်ပဲ လိုချင်တဲ့​ တစ် ​ေြကာင်း​တည်း​ကိုပဲ ​ေရွး​ဖတ်လို့​ရသလား​။ စာ​ေြကာင်း​တစ်​ေြကာင်း​တည်း​ဖတ်ရံုနဲ့​ အဲ့​ဒီ အ​ေြကာင်း​အရာရဲ့​ ဆိုလိုရင်း​ကို သ​ေဘာ​ေပါက်ပါ့​မလား​။

အရင်က ကုရ်အာန်ကျမ်း​မှာ ဘာ​ေရး​ထား​လည်း​ဆိုတာ တလံုး​တပါဒမှမသိတဲ့​ကျ​ေနာ် အစ္စလာမ်ဘာသာအ​ေပါ် အထင်မှား​ေအာင် စွပ်စွဲ​ေနတဲ့​ အင်တာ နက်စာမျက်နှာ​ေတွက “အစ္စလာမ်ဘာသာက ဘာသာမတူရင် သတ်ခိုင်း​ တယ်” ဆိုတဲ့​ ထိုး​နှက်မှု​ေတွ​ေြကာင့်​ ကုရ်အာန်ကျမ်း​စာကို ကိုယ်တိုင် ​ေလ့​လာ ြဖစ်တယ်။

​ေလ့​လာြဖစ်မှ အစ္စလာမ်ဘာသာကို ထိုး​နှက်​ေနသူ​ေတွဟာ အမှန်တရား​ကို အများ​ြပည်သူနား​လည်ဖို့​ရည်ရွယ်တာမဟုတ်ပဲ တမင်သက်သက် လူမုန်း​ လူ​ေြကာက်များ​ေအာင် ရည်ရွယ်ချက်ရှိရှိနဲ့​ ကိုယ်စွပ်စွဲချင်တဲ့​ အချက်မိတဲ့​ စာ​ေြကာင်း​တစ်​ေြကာင်း​တည်း​ကိုသာ တမင် ​ေရွး​ြပီး​ ကျန်တဲ့​ စာ​ေြကာင်း​ေတွ ကို လံုး​ဝ ဥသုန် ချန်လှပ်ခဲ့​တယ်ဆိုတာ​ေတွ့​ရတယ်။ ကျမ်း​စာရဲ့​ စာပုဒ် ၂း​၁၉၁ တပုဒ်ထဲမှာတင် သူတို့​ စွပ်စွဲချင်တိုင်း​ စွပ်စွဲလို့​ (လံုး​ဝ လံုး​ဝ) မြဖစ် နိုင် လို့​ စာ​ေြကာင်း​ ၆ ​ေြကာင်း​လံုး​ကို​ေတာင် မ​ေဖာ်ြပနိုင်ပဲ ​ေဆာင်း​ပါး​စစချင်း​မှာ ​ေဖာ်ြပထား​တဲ့​ အတိုဆံုး​စာ ​ေြကာင်း​တစ်​ေြကာင်း​ တဝက်တပျက်တည်း​ကိုပဲ ကွက်ြပီး​ယူသွား​တာကို ​ေတွ့​လိုက်ရတယ်။

သူတို့​ချန်ထား​တဲ့​ စာပုဒ် ၂း​ ၁၉၁ အြပည့်​အစံုကို ဖတ်ြကည့်​ပါ။

‪ထို့​ြပင်တဝ အသင်တို့​သည် [သူ] တို့​အား​ ​ေတွ့​ဆံုဖမ်း​ဆီး​မိရာအရပ်၌ သုတ်သင် ရှင်း​လင်း​ ြကကုန်​ေလာ့​။ ထို့​ြပင် တဝ [သူ] တို့​က အသင်တို့​အား​ (မက္ကာြမို့​ေတာ်မှ) နှင်ထုတ်သကဲ့​သို့​ အသင်တို့​သည်လည်း​ [သူ] တို့​အား​ (မက္ကာြမို့​ေတာ်မှ)နှင်ထုတ်ြကကုန်။ အမှန်​ေသာ်ကား​ (သာသနာ​ေရး​၌) ညှဉ်း​ဆဲနှိပ်စက် ​ေနှာင့်​ယှက်ြခင်း​သည် သတ်ြဖတ် ြခင်း​ထက်ပင် ပိုမို၍ဆိုး​ရွား​လှ၏။ သို့​ြဖစ်ြငား​လည်း​ […] ရို​ေသြမတ်နိုး​အပ်​ေသာ (အလ္လာဟ်အရှင်ြမတ် ၏) ​ေကျာင်း​ေတာ်ပါး​၌ [သူ] တို့​က အသင်တို့​အား​ စတင် မတိုက်ခိုက်သမျှ ကာလပတ်လံုး​အသင်တို့​သည် ၎င်းတို့​အား​ မတိုက်ခိုက်ြကကုန်လင့်​။အကယ်၍ ထို [သူ]တို့​သည် အသင်တို့​အား​ စတင်တိုက်ခိုက် ြကပါမူ အသင်တို့​သည် ထိုသူတို့​အား​ တံု့​ြပန် တိုက်ခိုက်ြက ​ေလကုန်။ ဤသည်ပင် [သူ] တို့​အား​ အြပစ်ဒဏ်​ေပး​ြခင်း​ ပင်ြဖစ်သည်။

Highlight လုပ်ထား​တဲ့​ စာ​ေြကာင်း​ေတွကို တချက်စီ ​ေသချာ စဉ်း​စား​ြကည့်​ပါ။ ကိုယ်က စြပီး​ တိုက်ခိုက်ဖို့​ ​ေြပာထား​တာ လံုး​ဝ (လံုး​ဝ) မဟုတ်ပဲ ကိုယ့်​ ကို တိုက်ခိုက်ရင် ြပန်ခုခံဖို့​သာ​ေြပာထား​တာြဖစ်တယ်။ စစ်ပွဲအ​ေြခအ​ေနမှာဆိုရင်​ေတာင် ကျူး​ေကျာ်စစ်မဟုတ်ဘဲ ခုခံစစ်ပဲြဖစ်တယ်။ Torture လို့​ေခါ်တဲ့​ ဖမ်း​ဆီး​နှိပ်စက်ညှင်း​ပမ်း​ြခင်း​ကိုလည်း​ အတိအလင်း​ တား​ြမစ်ထား​တယ်။

ဒီတပုဒ်​ေရှ့​က အပုဒ် ၂း​ ၁၉၀ မှာ ဘာ​ေြပာထား​ေသး​လဲ?

‪ထို့​ြပင်တဝ အသင်တို့​သည် အလ္လာဟ်အရှင်ြမတ်၏ လမ်း​ေတာ်၌ အသင်တို့​ကို (စတင်) စစ်မက်ြပိုင်ဆိုင် တိုက်ခိုက်သူတို့​နှင့်​ ြပိုင်ဆိုင်တိုက်ခိုက်ြကကုန်​ေလာ့​။ သို့​ရာတွင် […] အသင်တို့​သည် (မည်သည့်​နည်း​နှင့်​မျှ) မကျူး​ လွန်ြကကုန်လင့်​။ ဧကန်မုချ အလ္လာဟ်အရှင်ြမတ် သည် ကျူး​လွန်သူတို့​ကို နှစ်သက်​ေတာ်မူသည် မဟုတ်​ေချ။

စာပုဒ် ၂း​ ၁၉၂ ကိုဆက်ဖတ်ပါ။

‪သို့​ေသာ် အကယ်၍သာ […သူတို့​သည် …] ရပ်စဲခဲ့​ြကပါလျှင် မုချဧကန် အလ္လာဟ် အရှင်ြမတ်သည် [...] အဖန်တလဲလဲ လွတ်ြငိမ်း​ချမ်း​သာခွင့်​ ​ေပး​သနား​ေတာ်မူ​ေသာအရှင်၊​ (သတ္တဝါအ​ေပါင်း​တို့​အား​) မြပတ်မစဲ သနား​ြကင်နာ ညှာတာ​ေတာ်မူ​ေသာ အရှင်ြဖစ်​ေတာ် မူ​ေလသတည်း​။

ဒါဆိုရင် အပုဒ် ၁၉၀၊​ ၁၉၁၊​ ၁၉၂ ကို ြခံုြပီး​ဖတ်ြကည့်​ပါ။ ဒီအချက်​ေတွကို ကွက် ကွက်ကွင်း​ကွင်း​ ​ေတွ့​ရမယ်။

(၁) ကိုယ်က စတင် တိုက်ခိုက်တာကို အတိအလင်း​ တား​ြမစ်ထား​တယ်။

(၂) ကိုယ့်​ကို တိုက်ခိုက်ြပီဆိုရင် ြပန်ခုခံရမယ်။

(၃) ကိုယ်က ကျူး​လွန် ​ေစာ်ကား​မှု မလုပ်ရဘူး​။ တဖက်က ရပ်စဲြပီဆိုရင် ကိုယ့်​ဖက်ကလဲ ရပ်စဲရမယ်။ သူတို့​ကို ကျူး​လွန်ခွင့်​ နှိပ်စက်ညှင်း​ပမ်း​ခွင့်​၊​ ဆက်လက်တိုက်ခိုက်ခွင့်​မရှိဘူး​။

ထို့​ြပင်တဝ အသင်တို့​သည် အလ္လာဟ်အရှင်ြမတ်၏ လမ်း​ေတာ်၌ အသင်တို့​ကို (စတင်) စစ်မက်ြပိုင်ဆိုင် တိုက်ခိုက်သူတို့​နှင့်​ ြပိုင်ဆိုင် တိုက်ခိုက်ြကကုန်​ေလာ့​။ သို့​ရာတွင် […] အသင်တို့​သည် (မည်သည့်​နည်း​နှင့်​မျှ) မကျူး​ လွန်ြကကုန်လင့်​။ ဧကန်မုချ အလ္လာဟ်အရှင်ြမတ် သည် ကျူး​လွန်သူတို့​ကို နှစ်သက်​ေတာ်မူသည် မဟုတ်​ေချ။ (2:190)

ထို့​ြပင်တဝ အသင်တို့​သည် [သူ] တို့​အား​ ​ေတွ့​ဆံုဖမ်း​ဆီး​မိရာအရပ်၌ သုတ်သင် ရှင်း​လင်း​ ြကကုန်​ေလာ့​။ ထို့​ြပင် တဝ [သူ] တို့​က အသင်တို့​အား​ (မက္ကာြမို့​ေတာ်မှ) နှင်ထုတ်သကဲ့​သို့​ အသင်တို့​သည်လည်း​ [သူ] တို့​အား​ (မက္ကာြမို့​ေတာ်မှ)နှင်ထုတ်ြကကုန်။ အမှန်​ေသာ်ကား​ (သာသနာ​ေရး​၌) ညှဉ်း​ဆဲနှိပ်စက် ​ေနှာင့်​ယှက်ြခင်း​သည် သတ်ြဖတ် ြခင်း​ထက်ပင် ပိုမို၍ဆိုး​ရွား​လှ၏။ သို့​ြဖစ်ြငား​လည်း​ […] ရို​ေသြမတ်နိုး​အပ်​ေသာ (အလ္လာဟ်အရှင်ြမတ် ၏) ​ေကျာင်း​ေတာ်ပါး​၌ [သူ] တို့​က အသင်တို့​အား​ စတင် မတိုက်ခိုက်သမျှ ကာလပတ်လံုး​အသင်တို့​သည် ၎င်းတို့​အား​ မတိုက်ခိုက်ြကကုန်လင့်​။ အကယ်၍ ထို [သူ]တို့​သည် အသင်တို့​အား​ စတင်တိုက်ခိုက် ြကပါမူ အသင်တို့​သည် ထိုသူတို့​အား​ တံု့​ြပန် တိုက်ခိုက်ြက ​ေလကုန်။ ဤသည်ပင် [သူ] တို့​အား​ အြပစ်ဒဏ်​ေပး​ြခင်း​ ပင်ြဖစ်သည်။ (2:191)

‪သို့​ေသာ် အကယ်၍သာ […သူတို့​သည် …] ရပ်စဲခဲ့​ြကပါလျှင် မုချဧကန် အလ္လာဟ် အရှင်ြမတ်သည် […] အဖန်တလဲလဲ လွတ်ြငိမ်း​ချမ်း​သာ ခွင့်​ ​ေပး​သနား​ေတာ်မူ​ေသာအရှင်၊​ (သတ္တဝါအ​ေပါင်း​တို့​အား​) မြပတ်မစဲ သနား​ြကင်နာ ညှာတာ​ေတာ်မူ​ေသာ အရှင်ြဖစ်​ေတာ် မူ​ေလသ တည်း​။ (2:192)

စစ်ပွဲကာလအတွင်း​မှာဆိုရင် တဖက်က ရပ်သွား​ရင် (သို့​) လက်နက်ချရင် (သို့​) ဖမ်း​မိရင် သူတို့​ကို ဆက်တိုက် ခွင့်​၊​ နှိပ်စက်ခွင့်​ ကျူး​လွန်ခွင့်​ မရှိဖို့​ တား​ဆီး​ ပိတ်ပင်ထား​တယ်။ ဒါ​ေြကာင့်​ သူငယ်ချင်း​တစ်​ေယာက်က စစ်သံု့​ပမ်း​ကို မနှိပ်စက်ဖို့​ ဂျီနီဗာကွန်ဗင်း​ရှင်း​ြပဌာန်း​တာ ၁၉၄၈ မှသာြဖစ်ြပီး​ ကုရ်အာန်မှာ လွန်ခဲ့​တဲ့​ နှစ်​ေပါင်း​ ၁၄၀၀ ​ေကျာ် ကတည်း​က ြပဌာန်း​ထား​ြပီး​ြဖစ် တယ်လို့​မှတ်ချက်​ေပး​တယ်။

အ​ေရး​ြကီး​တဲ့​ အချက်ကို ​ေထာက်ြပချင်ပါတယ်။ တိုက်ခိုက်ဖို့​ ရည်ညွန်း​တာ ဘာသာမတူတဲ့​ လူ​ေတွကို ရည်ညွန်း​သလို ြဖစ်​ေန​ေပမဲ့​ အမှန်မှာက ကိုယ့်​ကို စတင်တိုက်ခိုက်တဲ့​ ရန်သူသာြဖစ်တယ်။ ဘာသာမတူတဲ့​လူကို တမင်ရည်ညွန်း​ထား​တာမဟုတ်ပါ။ တနည်း​ေြပာ ရရင် “ရန်သူ” ကို ခုခံခိုင်း​တာ၊​ “ဘာသာြခား​” ကို ဘာသာမတူလို့​ဆိုြပီး​ တိုက်ခိုင်း​တာမဟုတ်ပါ။

ဒီအချက်​ေတွက အစ္စလာမ်ဘာသာကို တမင် အပုတ်ချတဲ့​ လူ​ေတွ စွပ်စွဲသလို ဘာသာမတူရင် သတ် ဆိုြပီး​ ​ေြပာ ထား​တာ မဟုတ်ပါဘူး​။ ကိုယ်က ​ေကာင်း​ေအာင်​ေနြပီး​ ကိုယ့်​ကိုလာ​ေရာက်ကျူး​ေကျာ် တိုက်ခိုက်ရင် ြပန်ခုခံဖို့​၊​ ကိုယ့်​ကိုယ်ကို ကာကွယ်ဖို့​ မိန့်​ြကား​ထား​တာြဖစ်တယ်။ အစ္စလာမ်ဘာသာ ဟာ ရန်မလိုတဲ့​ဘာသာ၊​ ကိုယ့်​ကို မတိုက်ရင် ကိုယ်က မတိုက်တဲ့​ ဘာသာြဖစ်တယ်ဆိုတာ ရှင်း​လင်း​စွာ ​ေတွ့​ရပါမယ်။

ဒီလိုဆိုရင် ​ေမး​ချင်တဲ့​လူက​ေမး​မယ်။ သီး​ခံရမဲ့​အစား​ ြပန်တိုက်ခိုက်ခိုင်း​တာ ဘယ်လို ဘာသာ​ေရး​မျိုး​လဲ​ေပါ့​။ အစ္စလာမ်မှာ သီး​ခံြခင်း​တရား​၊​ ခွင့်​လွှတ်ြခင်း​ တရား​ကို လက်ကိုင်ထား​ဖို့​ မိန့်​ထား​တာ​ေတွရှိတယ် (​ေနာက်ပိုင်း​ေတွမှာ ​ေဆွး​ေနွး​ပါမယ်)။ အဲ့​ဒီလိုပဲ အကန့်​ေတွခွဲြပီး​ သူ့​အ​ေြခအ​ေန သူ့​အ​ေနရာ​ေဒသ အလိုက် လက်​ေတွ့​ြဖစ်စဉ် ​ေတွ အ​ေပါ် ခုခံတန် ခုခံဖို့​ မိန့်​ထား​တယ် (စတင်ကျူး​ေကျာ် တိုက်ခိုက်ခွင့်​ ဘယ်​ေနရာမှာမှမရှိ)။ လက်​ေတွ့​ကျကျ စဉ်း​စား​ ြကည့်​မယ်။

(၁) ြမန်မာြပည်ကို ထိုင်း​နိုင်ငံက စစ်လာတိုက်မယ်ဆိုရင် ပုတီး​ထိုင်စိတ်ြပီး​ အရံုး​ေပး​လိုက်မလား​။ စစ်ဒဏ်သင့်​မဲ့​ သင့်​မိသား​စု၊​ ​ေဆွမျိုး​၊​ အ​ေပါင်း​အ သင်း​ေတွကို သင်မကာကွယ်သင့်​ဘူး​လား​။ ဗိုလ်ချုပ်​ေအာင်ဆန်း​လည်း​ ပုတီး​ ထိုင်စိတ်ြပီး​ အဂင်္လိပ်​ေတွ ဂျပန်​ေတွကို ​ေမတ္ထာမျှမ​ေနခဲ့​သလို ခုလက်ရှိ လည်း​ တိုင်း​ရင်း​သား​လက်နက်ကိုင်​ေတွ၊​ ြပည်သူ​ေတွက မတရား​မှုကို တံု့​ြပန်​ေနတုန်း​ပဲ မဟုတ်ပါလား​။

(၂) အစ္စလာမ်ဘာသာက ဘာသာမတူရင် သတ်ခိုင်း​တယ်ဆိုရင် သင့်​အသိ အစ္စလာမ်ဘာသာဝင်တ​ေယာက် ​ေယာက်က သင့်​ကို သတ်ဖို့​ ြကံစည်တာ ခံရဖူး​သလား​။

တချို့​ေြပာြကပါတယ်။ ဒါဆိုရင် အာဖဂ္ဂန်တို့​ ပါလက်စတိုင်း​တို့​မှာ ဘာ​ေြကာင့်​သတ်တာလဲ။ ကုရ်အာန်တဖက် ​ေသနတ် တဖက်နဲ့​ ဘယ်လိုြဖစ်တာလဲဆို တာ ​ေမး​ချင်တဲ့​လူရှိပါမယ်။ ​ေနာက်​ေဆာင်း​ပါး​ေတွမှာ တင်ြပပါမယ်။ အကျဉ်း​ချုန်း​အ​ေနနဲ့​ လတ်တ​ေလာ ​ေြပာရရင် ပထဝီနိုင်ငံ​ေရး​၊​ ဘာသာ​ေရး​နဲ့​ သမိုင်း​ကို မ​ေရာ​ေထွး​လိုက် ပါနဲ့​။ ဘာသာမတူလို့​ဆိုြပီး​ သတ်တာ မဟုတ်ပါဘူး​။ ဒုတိယ ကမ္ဘာစစ်အ ချိန်ကတည်း​က ြဖစ်လာတဲ့​ခဲ့​ ကမ္ဘာ့​ပထဝီနိုင်ငံ​ေရး​ြပသ နာ ြကား​က အစ္စ​ေရး​နဲ့​ ပါလက်စတိုင်း​ နယ်​ေြမလုမှု ​ေြကာင့်​၊​ ​ေသွး​ေအး​ စစ်ပွဲအတွင်း​ အာဖဂန်မှာ အ​ေမရိကန်နဲ့​ ရုရှတို့​ အင်အား​ြပိုင်ြပီး​ သူ့​လူကိုယ့်​ လူ​ေမွး​ရာမှာ ဘာသာ​ေရး​ေတွ အယူဝါဒ​ေတွ အမျိုး​သား​ေရး​ စတဲ့​ ဝါဒ​ေပါင်း​စံုကို လိုသလို အသံုး​ချခဲ့​လို့​ နိုင်ငံ​ေရး​အရ အြပန်အလှန် သတ်​ေန ြက ြခင်း​ြဖစ်တယ်။ သူတို့​က နိုင်ငံ​ေရး​နဲ့​ လူမျိုး​ေရး​ ဘာသာ​ေရး​ ​ေရာြပွန်း​ခဲ့​လို့​ သူတို့​စီမှာ ​ေသွး​ေချာင်း​စီး​ေနတယ်။

နယ်​ေြမ​ေြကာင့်​၊​ နိုင်ငံ​ေရး​ေြကာင့်​ သတ်​ေနြကတာကို ကျမ်း​စာ ​ေြကာင့်​ သတ် တယ်လို့​ ဘာသာြပန်ရင် သူတို့​မှား​တဲ့​ မဟာအမှား​နဲ့​ ြပသနာကို ကျ​ေနာ်တို့​ ြမန်မာြပည်ကို တင်သွင်း​တာသာမက တ​ေြမတည်း​ေန တ​ေရတည်း​ေသာက် ြမန်မာအချင်း​ ချင်း​ အမုန်း​ပွား​ြပီး​ ကမ္ဘာနဲ့​ချီ ရင်ဆိုင် ယှဉ်ြပိုင်ရမဲ့​ ဖွံ့​ြဖိုး​ေရး​ ကိစ္စ​ေတွကို စု​ေပါင်း​လုပ်​ေဆာင်ရမဲ့​ စည်း​လံုး​ေရး​ကို ထိပါး​ေစတာသာ ြဖစ်ပါတယ်။

အမုန်း​တရား​ကင်း​ပါ​ေစ။ လိမ်ညာလှည့်​ဖျား​ြပီး​ အမုန်း​တရား​ပွား​ေစလိုသူများ​ ရန်လိုသူများ​ ​ေဘး​မှ ကင်း​ပါ​ေစ။

ရည်ညွန်း​ – ကျမ်း​ြမတ်ကုရ်အာန် ြမန်မာဘာသာြပန်။ [http://www.quraninburmese.com/Books/Holy%20Quran.pdf]

မှတ်ချက် -

(1) အတိုး​ချံုး​ဖို့​အတွက် အချို့​စာ​ေြကာင်း​များ​ကို […] ခံ၍ ချန်ထား​သည်။ စာသား​အ​ေြပာင်း​အလဲ ကို [ ] ခံ၍ ြမန်မာ စာဖတ်များ​အတွက် ​ေြပာင်း​လဲ (သို့​ ) ထပ်ြဖည့်​ထား​သည်။ ဘာသာြပန်မူရင်း​ကို အထက်ပါ ရည်ညွန်း​တွင်ဖတ်ရန်။

(2) ဤ​ေဆာင်း​ပါး​သည် စာ​ေရး​သူ၏ အြမင်နှင့်​ အာ​ေဘာ်သာြဖစ်သည်။

​ေဆာင်း​ပါး​ရှင်-​ေနမျိုး​

Ayar Myanmar Unicode Font
Zawgyi Font
Ayar Online Editor
Ayar Online Converter
Ayar Online Dictionary
Ayar Myanmar Unicode Group