အမျိုးသမီးနှင့်လင်ြပိုင်ဝါဒ
ရာရှန်ရန်းဂ်ဝါလာ။ ။ ေဒါက်တာဇာကိရ်နိုက်(ခ်)ခင်ဗျား။ ဆရာ့၏ တင်ြပမှုတွင်း၌ အစ္စလာမ်မှ ေယာက်ျားနှင့် မိန်းမအား အခွင့်အေရး ညီညီမျှမျှ ေပးထားသည်ဟု ဆိုခဲ့ပါသည်။ သို့ေသာ် ေယာက်ျားများသည် ဇနီးမယား(၄)ေယာက် ယူပိုင်ခွင့်ရှိ၍ အမျိုးသမီးမှာမူကား ယင်းအခွင့်အေရး အဆင့်အတန်းကို မရရှိြကေချ။
ေယာက်ျားတစ်ေယာက်သည် အြခားမိန်းမတစ်ေယာက်ကို လက်ထပ်ရန် စဉ်းစားနိုင်ေသာ်လည်း အမျိုးသမီးများ၌ အဘယ်ေြကာင့် ထိုကဲ့သို့ေသာ အခွင့်အေရး မရရှိရပါသနည်း။
ေဒါက်တာဇာကိရ်နိုက်(ခ်)။ ။ေနာင်ေတာ်မှ ေမးြမန်းသည့်ေမးခွန်းမှာ အစ္စလာမ်မှ အမျိုးသားများကို `မယားြပိုင်ယူခွင့်´ြပုြပီး၊ အမျိုးသမီးများကိုမူကား `လင်ြပိုင်ယူခွင့်´အဘယ်ေြကာင့် မြပုရပါသနည်း။
ပထမဦးဆံုး သင့်အေနနှင့် သေဘာေပါက်ထားရမည့်အချက်ကား ေယာက်ျားသည် မိန်းမထက်ပို၍ လိင်ဆန္ဒ ပိုမိုများြပားသည် ဆိုေသာအချက်ပင်။ ဒုတိယအချက်မှာ ဇီဝကမ္မသေဘာအရ၊ ေယာက်ျားတစ်ေယာက်သည် ဇနီးတစ်ေယာက်ထက် ပို၍ ရှိေသာ်လည်း သူ့၏ လင်ေယာက်ျားတာဝန်ကို ထမ်းေဆာင်နိုင်ေပသည်။ အမျိုးသမီးတစ်ေယာက်သည် လင်ေယာက်ျားထက်ပို၍ရှိပါလျှင် သူမသည် သူမ၏ ဇနီးမယားတာဝန်ကို ေကျပွန်စွာ ေဆာင်ရွက်နိုင်မည် မဟုတ်ပါ။
ေဆးသိပ္ပံမှ ေြပာေနသည့်အချက်မှာ အမျိုးသမီးများသည် ၎င်းတို့၏ မိန်းမသဘာဝ၊ ဓမ္မတာြဖစ်ေသာကာလတွင် ၎င်းတို့၏ စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာေြကာင့် အြပုအမူပိုင်းဆိုင်ရာ ေြပာင်းလဲမှုများြဖစ်ေပါ်လာရြပီး၊ ၎င်းင်းတို့၏ အသိဉာဏ်ဆိုင်ရာ အေနှာင့်အယှက်များ ခံစားရတတ်သည်။ ထို့ေြကာင့် များစွာေသာ အဆင်မေြပမှု၊ ခိုက်ရန်ြဖစ်ပွားမှုများမှာ ထိုကာလအတွင်း ြဖစ်ေပါ်ေစသည်။
အေမရိကန်ြပည်ေထာင်စုတွင်းရှိ အမျိုးသမီးများနှင့် ပတ်သက်၍ ြဖစ်ပွားခဲ့ေသာရာဇဝတ်မှုနှင့် သက်ဆိုင်ေသာ အစီရင်ခံစာတစ်ခုအရ ရာဇဝတ်မှုကျူးလွန်ြကေသာ အမျိုးသမီးများ၏ ထွက်ဆိုချက်အရ ၎င်းတို့၏ ြပစ်မှုကျူးလွန်ေသာကာလမှာ ဓမ္မတာြဖစ်ေသာကာလ ြဖစ်သည်ဟု သိရသည်။ ထို့ေြကာင့် အမျိုးသမီးတစ်ဦးသည် လင်ေယာကျာ်းတစ်ဦးထက်ပိုရှိပါက သူမအေနနှင့် အသိဉာဏ်ပိုင်းဆိုင်ရာ ညှိနှိုင်းနိုင်မှု ပို၍ခက်ခဲေပလိမ့်မည်။
ထို့ြပင် ေဆးသိပ္ပံမှ ေြပာြကားသည့်အချက်မှာ မိန်းမတစ်ေယာက်သည် လင်ေယာက်ျားတစ်ေယာက်ထက် ပိုရှိပါက သူမအေနနှင့် ကာလသားေရာဂါပိုးနှင့် အြခားလိင်မှတစ်ဆင့် ကူးစက်ေသာေရာဂါမျိူး ကူးဆက်ခံရရန် အခွင့်အလမ်းပိုများသည်။ သူမ၏ ေရာဂါသည် သူမ၏ လင်ေယာကျာ်းကို ကူးဆက်နိုင် သည်။ အကယ်၍ ေယာက်ျားတစ်ဦးတွင် ဇနီးမိန်းမတစ်ေယာက်ထက် ပိုရှိပါက၊ ထိုမိန်းမများသည် ထိုလင်ေယာကျာ်းတစ်ဦးတည်းနှင့်သာ ေပါင်းသင်းေနထိုင်ပါက အထက်ပါကိစ္စမျိုး မြဖစ်နိုင်ေတာ့ေပ။
ေယာကျာ်းတစ်ေယာက်မှ မိန်းမတစ်ေယာက်ထက် ပို၍ လက်ထပ်ထားပါက ၎င်းတွင်ကေလးများ ရရှိလာပါက ကေလး၏မိဘနှစ်ပါးကို ေဖာ်ထုတ်ရန်အတွက် ြပဿနာမရှိနိုင်ေပ။ အေဖေရာ အေမကိုပါ ခွဲြခား၍ ေဖာ်ြပနိုင်သည်။ အကယ်၍ အမျိုးသမီးြဖစ်သူမှ လင်ေယာကျာ်းတစ်ေယာက်ထက် ပို၍ရှိပါက မိခင်ကိုသာ ခွဲြခားနိုင်ြပီး၊ ဖခင်ကိုမူ ခွဲြခားနိုင်မည် မဟုတ်ေပ။ အစ္စလာမ်မှ မိဘနှစ်ပါးကို သီးြခားခွဲြခား သိရှိြခင်းကို အေရးြကီးေသာကဏ္ဍတွင် ထားေပသည်။
စိတ်ပညာရှင်များမှ ေြပာြကသည်မှာ ကေလးတစ်ေယာက်သည် သူ၏ မိဘနှစ်ပါးကို ခွဲြခားသိြမင်ရန်မှာ အလွန်အေရးြကီးေပသည်။ သို့မဟုတ်ပါက ကေလးသည် စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာ ညစ်ညူးမှု၊ စိတ်ဖိစီးမှုဒဏ်ကို ခံစားရမည် ြဖစ်သည်။ ြပည့်တန်ဆာမိန်းမများ၏ ကေလးများသည် ကေလးဘဝတွင် ေပျာ်ရွှင်စရာဘဝများ မရခဲ့သည်မှာ အံ့ဩစရာ မဟုတ်ပါ။
ကေလးသည် အချိန်တန်၍ ေကျာင်းသို့ ေရာက်ေသာအခါ ကေလးအေဖမှာ မည်သူနည်းဟု ေမးြကေပလိမ့်မည်။ ထိုအချိန်တွင် ကေလးအေဖအမည်မှာ နှစ်ေယာက် အမည်ေပးရမည်။ ထိုကေလးကို မည်သို့ေခါ်ြကမည်ကို သိြကပါလိမ့်မည်။ ထို့ေြကာင့် လင်ြပိုင်ယူြခင်းကို ခွင့်မြပုရေသာ အေြကာင်းအရင်းများစွာရှိသည်။
အြပန်အလှန် ြငင်းခံုချက်အားြဖင့် သင့်အားေြပာရမည်ဆိုလျှင် မယားြပိုင်ဝါဒကို ခွင့်ြပုရေသာ အေြကာင်းအရင်း များစွာရှိသည်။ စံုတွဲတစ်တွဲတွင် သက်ဆိုင်ရာ အမျိုးသမီးနှင့် ြပဿနာတစ်စံုတစ်ရာ မရှိပါက ေယာကျာ်း၊ မိန်းမတစ်ေယာက် ထက်ပိုယူခွင့်ြပုမည်ြဖစ်သည်။
ေယာက်ျားတစ်ေယာက်သည် ြမံုသည်ဟု ဆိုြကပါစို့။ မိန်းမမှ ေနာက်ေယာကျာ်း ထပ်ယူ၍ မရဘူးလား။ ယူခွင့်မရှိပါ။ အဘယ့်ေြကာင့်ဆိုေသာ် မည်သည့် ေဆးဆရာဝန်မှ ေယာက်ျားသည် ရာခိုင်နှုန်းြပည့် ြမံုသည်ဟု အာမမခံနိုင်၍ ြဖစ်ပါသည်။
အြခားေသာ ကိစ္စတစ်ခုတွင် ေယာက်ျားြဖစ်သူမှာ ထိခိုက်ဒဏ်ရာ ရရှိြပီး၊ အိပ်ယာထဲတွင် နာတာရှည် လူမမာ ြဖစ်ေနပါက ထိုမိန်းမမှ ေနာက်ထပ် လင်ေယာကျာ်း ယူ၍ မရ။ ဤကိစ္စနှင့်ပတ်သက်၍ စဉ်းစားဆင်ြခင် ြကည့်ြကပါစို့။ ထိုသူသည် မေတာ်တဆမှုေြကာင့် သူ၏ ေယာကျာ်းတာဝန်များ ထမ်းေဆာင်နိုင်မည် မဟုတ်ပါ။
ပထမဆံုးအချက်မှာ သားေကျွးမှု၊ မယားေကျွးမှုအတွက် ေငွေြကးရှာေဖွေရး ြဖစ်သည်။ ဒုတိယအချက်မှာ သူသည် သူ့ဇနီးသည်၏ ဆန္ဒကို ြဖည့်စွမ်းနိုင်မည်မဟုတ်။ ပထမ ြပဿနာအတွက် အစ္စလာမ်မှ ေြဖရှင်းေပးသည့်အရာ ဇကားသ်(ဆင်းရဲသားဒါနေြကး) ြဖစ်သည်။ သူမအေနနဲ့ ဇကားသ် စားပိုင်ခွင့် ယူပိုင်ခွင့်ရှိသည်။ ဒုတိယအချက်အေနနှင့် ေြပာထားသည်မှာ `ဇနီးသည် အေနနှင့် လင်ေယာကျာ်းထက်ပို၍ နည်းပါးေသာ ဆန္ဒသာ ရှိသည်။
ထိုကိစ္စနှင့် ပတ်သက်၍ အမျိုးသမီး၏ (ရှဟာဝသ်) စိတ်ကို ြဖည့်စွက်ရန် ပို၍ဆန္ဒြပင်းြပပါက သူမအေနနှင့် ခိုလဟ်ကွာရှင်းြပတ်စဲခွင့် ေတာင်းခံနိုင်သည်။ ဤကိစ္စတွင် အမျိုးသမီးမှ ကျန်းမာေနပါက ခိုလဟ်ေခါ် အမျိုးသမီးဘက်မှ ကွာရှင်းြပတ်စဲခွင့် ေတာင်းခံြခင်းသည် အေကာင်းဆံုးကိစ္စ ြဖစ်သည်။ အကယ်၍ သူမသည် ဆွံ့အ၊နားမြကား၊ မသန်မစွမ်း ြဖစ်ေနပါက သူမက ကွာရှင်းြပတ်စဲပါက သူမကို မည်သူက တာဝန်ယူမည်နည်း။ ဤသည် ကျွန်ုပ်၏ အေြဖြဖစ်သည်ဟု ယူဆပါသည်။
မူရင်းေြဖြကားသူ Dr Zakir Naik