ပါဠိေဝါဟာရ ေဗာဓိ ကို ေဗဓိပင်၊ အရိယမဂ်၊ သမ္မာသေဗ္ဗာဓိဆု နဲ့ နိဗ္ဗာန် လို့ ဖွ င့်ဆိုသလိုမျိုး- အာရ်ဗီစကားလံုး ﻨﱠﺔﺠ ဂျနတ်ကိုပဲ - ေရှ့ေနာက် တွဲဆက်တဲ့ စကားလံုးေပါ်တည်ြပီး နိဗ္ဗာန်လို့ ဖွင့်ဆိုပါတယ်။
ဘယ်မှာ ရှိသလဲ ဆိုတာေတာ့- ေမးခွန်း (၅)ကို ေြဖထားတာက ေနာင်ဘဝကိုြကည့်ပါ။ ဒါေပမယ့် အချို့ေသာ ဝိပဿနာ ဆရာေတာ်ြကီးများက နှလံုးသားထဲ မှာ ရှိတယ်လို့ ဖွင့်ဆိုတယ်။ (ဒါကေတာ့ တင်စားမှုပါ၊ နှလံုးအြကည်ဓါတ် မပွ င့်သူေတွ နားမလည်နိုင်ဘူး ဆိုတဲ့ သေဘာပါ။) ဘာစည်းဇိမ်ေတွ ရှိသလဲဆိုတာေတာ့- ေြပာရခက်တဲ့ အရာတစ်ခုပါ။ ဘာေြကာင့်လဲ ဆိုေတာ့- အစ္စလာမ်က ဖွင့်ဆိုတဲ့ နိဗ္ဗာန်ဘံုက ဗုဒ္ဓဘာသာများ ဖွ င့်ဆိုတဲ့ နိဗ္ဗာန်ဘံုနဲ့ အေတာ်ကို နီးစပ်ပါတယ်။ ဥပတိဝိေဝကလို့ ေခါ်တဲ့ ဥပတိြဖင့် သိနိုင်ခွင့် ချုပ်ြငိမ်းေနလို့ပါ။ ဒါေပမယ့် ဗုဒ္ဓဘာသာမှာ ရင်းနှီးေနသူေတွ သိနိုင်တဲ့ အြခားစကား တစ်လံုး နဲ့ေြပာရင် ြငိမ်းချမ်းမှု အတိ သန္တိသုခ ြဖစ်ပါတယ်။ ဒါကို ကုရ်အံ ၈၉း၂၇-၃၀ မှာ- အိုဘဝင်ြငိမ်းေသာ စိတ် (သန္တိသုခကို ဆိုက်ြမိုက်ြပီးေသာ စိတ်)- သင့်ကံြကမ္မာရှင်ထံသို့ ဦးလှည့်ေလာ။
သင့်အားေြကနပ်နှစ်သက်၏၊ သင်လည်းေကျနပ်နှစ်သက်၏။ ငါ့အမှုေတာ်ေဆာင်များထံသို့ ဝင်ေလာ့၊ ငါ့ဥယျာဥ်(နိဗ္ဗာန်ဘံု)သို့ ဝင်ေလာ့။ ဆိုထားပါတယ်။ လူတစ်ဦးဟာ ေသြပီးသည့်ေနာက်မှ နိဗ္ဗာန်ကို ဆိုက်ြမိုက်နိုင်မယ်လို့ အစ္စလာမ်မှာ မဆိုပါဘူး။ လူတစ်ဦးရဲ့ စိတ်ဟာ ဘဝင်ြငိမ်း- သန္တိသုခ ဆိုက်ြမိုက်သွားရင် သူဟာ နိဗ္ဗာန်ရဲ့ ရသကို ခံစားခွ င့်ရပါြပီ။ (သန္တိသုခ-တို့ နိဗ္ဗာန် တို့ဆိုတဲ့ ေဝါဟာရကို ပိုမိုနားလည်လိုရင်ဗုဒ္ဓဘာသာ ဝိပဿနာ ဆရာေတာ်ြကီးကို ေမးပါ။) အဲ့ဒီ အရသာကို နားလည်သွားြပီဆိုရင် ကျွန်ေတာ်ေဖါ်ြပလိုက် တဲ့ အေပါ်က ကုရ်အံအဆိုကို ပိုမို ခံစားမိပါလိမ့်မယ်။ ဒီေနရာမှာ-- ရူပကို ရှင်းေနရင် အေတာ့ကို ြကာ သွား၊ စာရှည်သွာပါလိမ့်မယ်။
ကုရ်အံက သွန်သင်တဲ့ နည်းကိုပဲ သိချင်ေတာ့ ဆိုရင်ေတာ့ ဆက်ြပီး ေမးပါ။ ရူပေမးထားတဲ့ ေမးခွန်း (၃) နဲ့ (၄) ကို ေဆွးေနွးြပီးရင်ေတာ့- အစ္စလာမ်က ေြပာတဲ့ နိဗ္ဗာန်ကို ဒီထက်ပို သေဘာေပါက်လာမယ်လို့ ေမျှာ်လင့်ပါတယ်။
ေမးခွန်း (၃) နဲ့ (၄) အတွက် ကျွန်ေတာ် ြပန်လည် ေမတ္တာရပ်ခံထားတဲ့ ရူပရဲ့ ေဆွးေနွးမှုကို ေစာင့်ေနပါတယ်။
ေလးစားစွာြဖင့်
ထွန်းထွ န်းေအာင