halal ဟာလာ အ​ေြကာင်း​ကို နား​မလည်ပါ။ ဝက်သား​ တစ်မျိုး​ကို ဘာ​ေြကာင့်​ ​ေရှာင်ရပါသလဲ။

​ေမး​ခွန်း​ (၁) အတွက်
ဟာလာလ် ﱠلﺤ (ဟာလာ မဟုတ်ပါ) ရဲ့​ တိုက်ရိုက် အဓိပ္ပါယ်က တရား​ဝင်ခွ င့်​ြပုသည်လို့​ ြဖစ် ပါတယ်။
တရား​မဝင်ြခင်း​ ဟရမ် ﻡﺭﺤ ဆိုတဲ့​ စကား​လံုး​နဲ့​ ဆန့်​ ကျင်ဘက် ြဖစ် ပါတယ်။ အဲ့​ဒီ ဟာလာလ် (တရား​
ဝင်တယ် ) ဟရမ် (တရား​မဝင်ဘူး​) ဆိုတာ- အစား​အအေသာက် တစ်ခုတည်း​မှာ သံုး​တဲ့​ စကား​လံုး​
မဟုတ်ပါဘူး​-

အလုပ်အကိုင်လု ပ်တာမှာ သမ္မာအာဇီဝ ြဖစ်မြဖစ်၊​ အိမ်​ေထာင်ြပုရာမှာ သူတစ်ပါး​ သား​မယား​ ဟုတ်မဟုတ်၊​ အ​ေြပာအဆို မှာ ပီယဝါစာ ြဖစ် မြဖစ် စတဲ့​ အရာအား​လံုး​မှာ ဒီလို​ေြပာရင် တရား​မဝင်ဘူး​၊​ ဒီလို ​ေြပာရင် တရား​ဝင်တယ် ၊​ ဒီလို အမျိုး​သား​၊​ အမျိုး​သမီး​ကို အိမ်​ေထာင်ြပုရင် တရား​မဝင်ဘူး​၊​ ဝင်တယ်။ ဒီလို အလုပ်ကိုင်က တရား​မဝင် ဘူး​၊​ ဝင် တယ် စတဲ့​ ​ေနရာတို င်း​မှာ သံုး​ပါတယ်။

​ေနာက်တစ် ခုက အစား​အ​ေသာက်မှာ ဝက်သား​ တစ်မျိုး​တည်း​ကို တား​ြမစ်ထား​တာ မဟုတ်ပါဘူး​၊​ အ
​ေသ​ေကာင် ၊​ ​ေသွး​၊​ ဝက်သား​၊​ အလ္လာဟ်အရှင်ကို မတို င်တည်​ေသာ အသား​၊​ လည်ညှစ်သတ်တဲ့​ အသား​၊​
ရိုက်သတ်တဲ့​ အသား​၊​ ကျ​ေသတဲ့​ အသား​၊​ တိုက်​ေသတဲ့​ အသား​ လှီး​ြဖတ်ရန် မမှီလိုက်တဲ့​ သား​ရဲ
ကိုက်​ေသတဲ့​ အသား​၊​ ယဇ်ပူ​ေဇာ်ရန် လှီး​သတ် ​ေသာ အသား​ ​ေတွ ြဖစ်ပါတယ် ။

အြခား​ တား​ြမစ်ြခင်း​ေတွက မသန့်​ ရှင်း​တဲ့​ အစား​အ​ေသာက်​ေတွ ြဖစ်ပါတယ်။
ဒီအစား​ အ​ေသာက်​ေတွ အ​ေြကာင်း​ကို မရှင်း​ြပမှီ - ဘာသာတရား​တိုင်း​မှာ အကပ္ပိယ အသား​လို့​ ​ေခါ် တဲ့​မစား​အပ်တဲ့​ အသား​ေတွကို ြပဌာန်း​ထား​ေြကာင်း​ ရူပကို ဗဟုသုတ အြဖစ် ​ေြပာလိုပါတယ်။
ဥပမာ--ဗုဒ္ဓဘာသာ ရဟန်း​ေတာ်များ​ကို လူ၊​ ြမင်း​၊​ ဆင်၊​ ကျား​၊​ ြခ​ေသင့်္​ ၊​ ​ေခွး​၊​ ဝံ၊​ သစ်၊​ ​ေအာင်း​၊​ ​ေြမွ တို့​ကိုမစား​ရဘူး​လို့​ - မဟာဝဂ္ဂ- ၂၈၀ ၂၈၁ မှာ တား​ြမစ်ထား​ပါတယ်။

အလား​တူပဲ - သမ္မာကျမ်း​မှာလည်း​ ဝတ်ြပုရာကျမ်း​ ၁၁း​ဂ----၄၇။ တရား​ေဟာရာကျမ်း​ ၁၄း​ဂ--၂၁ မှာ
မစား​ရတဲ့​ အသား​ေတွကို ပညတ်ထား​ပါတယ်။ အဲ့​ဒီ တား​ြမစ် ထား​တာထဲ မှာ ဝက်သား​ကို မစား​ရ ဝက်ရဲ့​အ​ေသ​ေကာင် ကိုပင် မထိရ၊​ မတို့​ရလို့​ ဆိုထား​ပါတယ်။ အလျှဥ်း​ြကံုခဲ့​ ရင် သက်ဆိုင်ရာ ဘာသာကစာ​ေပ ကျွမ်း​ကျင်သူများ​ကိုလည်း​ အဲ့​ဒီလို ဘာ​ေြကာင့်​ တား​ြမစ်ထား​သလဲလို့​ ​ေမး​ြမန်း​ ​ေဆွး​ေနွး​ ြကည့်​​ေစ ချင်ပါတယ်။

အခု ကျွန် ​ေတာ်က​ေတာ့​ အစ္စလာမ်က တား​ြမစ်တဲ့​ အ​ေြကာင်း​ကို ပဲ ဗဟုသုတ မှီသ​ေလာက် ​ေဆွး​ေနွး​
​ေပး​ပါမယ်။

(၁) ဝက် လို့​ လူ​ေတွ သိ​ေနတဲ့​ သတ္တဝါကို အာရ်ဗီစကား​မှာ ﺭﻴﹺﺯﻨﺨ ခင်ဇီး​ရ်ခင်ဇီး​ရ်ခင်ဇီး​ရ်
ခင်ဇီး​ရ်လို့​ ​ေခါ်ပါတယ်။ အဓိပ္ပါယ် က ခွာကွဲြပီး​ စား​ြမံု့​မြပန်တဲ့​ ​ေြခ​ေလး​ေချာင်း​ သတ္တဝါ မျိုး​ရိုး​ ြဖစ် ပါတယ်။ ဥပမာ ြမင်း​- ကုလား​အုပ် တို့​က ခွာမကွဲဘူး​၊​ ခွာ ​ေတွ ဆက်​ေနပါတယ်။ ဝက်၊​ နွား​၊​ သမင် ၊​ စတဲ့​ သတ္တဝါ​ေတွ က ခွာ ​ေတွ ကွဲ​ေန ပါတယ်။ အဲ့​ဒီအထဲက စား​ြမံု့​မြပန်တဲ့​ - ဝက်၊​ ​ေခွး​၊​ ​ေြကာင်၊​ ကျား​-- စတဲ့​ သတ္တဝါ​ေတွကို အစ္စလာမ်က စား​ေသာက်ြခင်း​မြပုရလို့​ ကုရ်အံ ကျမ်း​စား​ရဲ့​ ၂း​၁၇၃ နဲ့​ ၅း​၃ မှာ တား​ြမစ်ထား​ပါတယ်။

ဒီ​ေနရာမှာ ဘာ​ေြကာင့်​မစား​ရဘူး​လဲ --- ဆိုတာကို​ေတာ့​၊​ ၅း​၄ (၅း​၃ နဲ့​ ဆက်တိုက်ဝါကျ) မှာ ﺕﺎﺒﻴﱠﻁﻝﺍ ﻡﹸﻜﹶﻝ ﱠلﺤُﺃ သန့်​စင် ​ေသာအရာများ​သည် သင်တို့​ တရား​ဝင်၏
ဆိုတဲ့​ ဝါကျနဲ့​ ပူး​တွဲ ​ေဖါ်ြပထား​ပါတယ်။ တနည်း​ အား​ြဖင့်​ စား​သံုး​ရန်တရား​ဝင်​ေသာ အရာများ​သည် သန့်​စင် ​ေသာ အရာများ​ ြဖစ်၏ ဆို​ေတာ့​ စား​သံုး​ ရန် တရား​မဝင်​ေသာအရာများ​သည် မသန့်​ စင်ဘူး​ ဆိုတဲ့​ အဓိပ္ပါယ်ကို ​ေပး​ပါတယ်။

မသန့်​စင်ဘူး​ ဆိုတဲ့​ စကား​က ညစ်ပတ်လို့​ ၊​မစင် ​ေတွ​ေပကျံ​ေနလို့​၊​ ပုပ်သိုး​ေနလို့​ -- လို့​ ဆိုလိုတာ မဟုတ်ဘူး​ေနာ်။ ဒီ ​ေနရာမှာ သန့်​စင်တယ်လို့​သံုး​တဲ့​ အာရ်ဗီစကား​လံုး​ ﹼﻁﺏﻴ တွိုင်ယာ့​ဘ်တွိုင်ယာ့​ဘ်တွိုင်ယာ့​ဘ်တွိုင်ယာ့​ဘ် ဆိုတာက အ​ေသး​အမွှား​ေလး​က အစ သန့်​ရှ င်း​ ြကည်လင်တာ၊​ အ​ေသး​စိ တ် တစ်ခုချင်း​ စီစစ်ရင် ​ေကာင်း​ြခင်း​နဲ့​ မ​ေကာင်း​ြခင်း​၊​ အကျိုး​နဲ့​ အဆိုး​၊​ ​ေသွး​ြဖူဥနဲ့​
​ေသွး​နီဥ စတဲ့​ ပူး​တွဲတည် ရှိ​ေနတာ​ေတွ မှာ အကျိုး​ေပး​မှုဘက်ကို ရာခိုင် နှုန်း​ပိုကဲ တာမျိုး​ကို ဆိုလိုပါ
တယ်။အာရ်ဗီစကား​မှာ ​ေဆး​ေြကာသန့်​စင်ပစ်လို့​ရတဲ့​ သ​ေဘာကို ​ေဆာင်တဲ့​ သန့်​ ရှင်း​စင်ြကယ်
မှုများ​ကို ﺭﻬ တွဟရ် (ဥပမာ ကုရ်အံ ၅း​၆) အကျင့်​စာရိတ္တပိုင်း​ဆိုင် ရာ သန့်​ရှင်း​ စင် ြကယ်မှုများ​ကို ﻰﱠﻜ ဇကာဟ် (ဥပမာ ကုရ်အံ ဂဝး​၃) စသည်ြဖင့်​ ​ေဝါရဟာ ခွဲထား​ပါတယ်။

 အခု​ေခတ် ​ေဆး​သိပ္ပံက- ​ေြခ​ေလး​ေချာင်း​ ခွာကွဲ စား​ြမံု မြပန်တဲ့​ သတ္တဝါ​ေတွ မှာ အစာအိမ် တစ်ခု ပဲ ပါြပီး​၊​ ခွာကွဲ စား​ြမံုြပန် သတ္တဝါ​ေတွမှာ အစာ​ေချနို င်တဲ့​ အစာအိမ် အကန့်​ ​ေလး​ကန့်​ ပါတယ် - ဒါ​ေြကာင့်​ အစာအိမ် တစ်ခုတည်း​ပဲ ပါတဲ့​သတ္တဝါ​ေတွဟာ အစာ​ေချမှု အား​နည်း​ြပီး​ ခန္ဓာကိုယ် ထဲမှာ ရှိတဲ့​ အစာ ​ေြကာင့်​ ြဖစ်တဲ့​ ​ေရာဂါ ပိုး​ေတွဟာမစင်ထဲမှာ ပါသွား​ြခင်း​ထက် သူတို့​ရဲ့​ အဆီ၊​ အသား​ထဲကို ြပန့်​ ဝင် သွား​နို င် တာများ​တယ်လို့​ ​ေထာက်ခံ လာတာကို ​ေတွ့​ရပါတယ်။

ဒီလို​ေြပာလို့​ - ဝက်၊​ ​ေခွး​သား​၊​ ​ေြကာင်သား​၊​ ​ေမျာက် သား​ စား​တဲ့​ လူ​ေတွ ​ေသကုန် မှာလား​လို့​ ​ေမး​နို င်
ပါတယ်။ ကုရ်အံက အဲ့​ဒီ အသား​ကို စား​တဲ့​လူ​ေတွ ​ေသကုန် မယ်လို့​ ဆိုမထား​ပါဘူး​။ အကယ်၍
အကျဥ်း​အြကပ် နဲ့​ရင် - စား​ေရရိက္ခာငတ် မွတ်တဲ့​ ကပ်​ေဘး​ြကီး​ဆိုက် ရင် - စား​စရာမရှိ ဘဲ ​ေတာထဲမှာအခက် အခဲြဖစ်​ေနရင် - အလွန်အ​ေရး​ြကီး​တဲ့​ လူရဲ့​ အသက်ကို ဆက်ဘို့​ အဲ့​ဒီ အသား​ေတွကို အသက်ဆက်စား​ပိုင်ခွင့်​ ရှိတယ်လို့​ ၂း​၁၇၃။ ၅၃း​၃ မှာ တပါတည်း​ ဆိုထား​ပါတယ်။ သမ္မာကျမ်း​စာလို အ​ေသ​ေကာင်ကို​ေတာင် မထိရလို့​ လံုး​ဝ ပိတ်ပင်ထား​တဲ့​ ဥပ​ေဒမျိုး​ ကုရ်အံမှာ မရှိပါဘူး​။

(၂) အ​ေသ​ေကာင် ၊​ ​ေသွး​
​ေသွး​၊​ လည်ညှ စ်သတ်တဲ့​ အသား​၊​ ရိုက်သတ်တဲ့​ အသား​၊​ ကျ​ေသတဲ့​ အသား​၊​
တိုက်​ေသတဲ့​ အသား​၊​ လှီး​ြဖတ်ရန် မမှီလိုက်တဲ့​ သား​ရဲ ကိုက်​ေသတဲ့​ အသား​၊​--

ဒီအုပ်စုမှာ- အဓိက က ​ေသွး​ ဆိုတဲ့​ အရာ ြဖစ်ပါတယ်။ ကျ​ေသ​ေသ၊​ ရိုက်သတ်သတ်၊​ အဓိက​ေသွး​ြပန်
​ေြကာမ ြဖစ်တဲ့​ လည်ပင်း​က ​ေသွး​ြပန်​ေြကာကို လှီး​ြပီး​ မထုတ်လိုက်ရင် အဲ့​ဒီ​ေသွး​ေတွက သတ္တဝါရဲ့​
ခန္ဓာကိုယ်​ေသွး​ေြကာ၊​ ​ေသွး​ေြကာမျှ င်များ​က တစ်ဆင့်​ ခန္ဓာကိုယ် တစ်ခုလံုး​ကို ြပန့်​သွား​ပါတယ်။ ​ေသွး​ကို ﺩﻡ ဒမ္မ (မီဟာဒါမ် ) စီး​အား​ရှိ ​ေသာ ​ေသွး​လို့​ သံုး​ပါတယ်။ ​ေသွး​ြပန်​ေြကာ မပါတဲ့​ ငါး​တို့​၊​ ဘဲဥတို့​
သစ်သီး​ဝါး​လံတို့​ကို လှီး​ြဖတ်ြပီး​ ​ေသွး​ထု တ်​ေနစရာ မလိုပါဘူး​။ ​ေသွး​ကို လည်း​ အထက်မှ ရှင်း​ခဲ့​ြပီး​တဲ့​
သန့်​စင် ​ေသာ အရာများ​နဲ့​ နှိုင်း​ယှ ဥ်ြပီး​ နား​လည်​ေစချင် တယ်။

ဒီ​ေနရာမှာ လည်ပင်း​ကို လှီး​တာက ရက်စက်တယ် ၊​ လက်ြဖန်က ​ေသွး​ြပန်​ေြကာတို့​၊​ ​ေြခ​ေထာက်က
​ေသွး​ြပန် ​ေြကာတို့​ လှီး​လို့​ မရဘူး​လား​လို့​ ​ေမး​စရာ ရှိလာပါတယ်။ သတ္တဝါအစား​အစာ အြဖစ် အသံုး​ြပု
မယ်ဆိုရင် - လက်ြဖတ်၊​ ​ေြခ​ေထာက်ြဖတ်ြပီး​ သတ်တာနဲ့​ လယ်ပင်း​ကို ြဖတ်ြပီး​သတ်တာ ဘယ်အရာက
ပိုြပီး​ ခံစား​မှု သက်သာသလဲ ဆိုတာ ရူပ ကိုယ်တိုင် စဥ်း​စား​ေပါ့​။ ​ေသချာတာက ​ေြခြဖတ် ၊​ လက်ြဖတ်​လိုက်ရင် အလွန်နာ​ကျင်စွာ ခံစား​ရြပီး​- သတ္တဝါ မ​ေသနိုင်ပါဘူး​၊​ လည်ပင်း​ကို လှီး​ြဖတ်ြခင်း​ဟာ သတ္တဝါတစ်​ေကာင်အတွက် အများ​ဆံုး​ ၃ စက္ကန့်​ နဲ့​ စက္ကန့်​ ၂၀ အတွင်း​ပဲ ခံစား​မှု ရှိတယ်လို့​ ကမ္ဘာ့​ ကုလသမဂ္ဂသတ္တဝါများ​ ထိန်း​သိမ်း​ေစာင့်​ေရှာက်​ေရး​နဲ့​ စား​နပ်ရိက္ခာဌာနက သု​ေတသန လုပ်ထား​ပါတယ်။ (ကမ္ဘာ မှာ​ေဒဝဒတ် ကလွဲြပီး​ အြခား​ ဘယ်ဘာသာကမှ အသား​ဝတ္ထုကို အစား​အစာ အြဖစ် မသံုး​ရလို့​ တား​ြမစ်ထား​တာ မရှိ ပါဘူး​)။

(၃) အလ္လာဟ်အရှင်ကို မတိုင်တည် ​ေသာ အသား​၊​ ယဇ်ပူ​ေဇာ်ရန် လှီး​သတ်​ေသာ အသား​- ဒီအ​ေြဖ
ကို​ေတာ့​ islammyanmar.com ထဲက စာအုပ်စင်ကို သွား​ြပီး​ ကုရ်ဘာနီ ဆိုတဲ့​ ြမန်မာလို စာအုပ် ​ေလး​ ကိုဖတ်​ေစချင် ပါတယ်။ အ​ေြဖက ရှည်လွန်း​ေနလို့​ပါ။

​ေလး​စား​စွာြဖင့်​
ထွန်း​ထွန်း​ေအာင်
Ayar Myanmar Unicode Font
Zawgyi Font
Ayar Online Editor
Ayar Online Converter
Ayar Online Dictionary
Ayar Myanmar Unicode Group