တိရိစ္ဆာန်တစ်​ေကာင်ကို သတ်ြဖတ်တာဟာ ရက်စက်ြကမ်း​ြကုတ်တဲ့​ အြပုအမူပဲ။ မွတ်စလင်​ေတွက ဘာ​ေြကာင့်​ အသား​ကိုမှ စား​ြကရတာလဲ။

တိရိစ္ဆာန်တစ်​ေကာင်ကို သတ်ြဖတ်တာဟာ ရက်စက်ြကမ်း​ြကုတ်တဲ့​ အြပုအမူပဲ။ မွတ်စလင်​ေတွက ဘာ​ေြကာင့်​ အသား​ကိုမှ စား​ြကရတာလဲ။

အ​ေြဖ

သက်သတ်လွတ် စား​တဲ့​ဝါဒက ကမ္ဘာမှာ အခုတ​ေလာ ​ေခတ်ထ​ေနတယ်။ အ​ေတာ်များ​များ​က ဒါကို တိရိစ္ဆာန်​ေတွရဲ့​ အခွင့်​အ ​ေရး​ဆိုတာနဲ့​ပဲ ချိတ်ဆက်ြပီး​ ဆို​ေနြကတယ်။ တကယ်ဆိုရင် လူအ​ေတာ် များ​များ​ကပဲ အသား​ငါး​ စား​သံုး​မှုကို တိရိစ္ဆာန်​ေတွရဲ့​ အခွင့်​အ​ေရး​ကို ချိုး​ေဖာက်တာပဲလို့​လဲ ​ေြပာ​ေနြကပါတယ်။

 အစ္စလာမ်က သတ္တဝါ ခပ်သိမ်း​ကို သနား​ကရုဏာထား​ြကဖို့​ ဆိုထား​ပါတယ်။ တစ်ချိန်တည်း​မှာပဲ အလ္လာဟ်က အံ့​ဩဖွယ်ရာ သစ်ပင် ပန်း​မာလ်​ေတွ သတ္တဝါ​ေတွကို လူသား​ရဲ့​အကျိုး​အတွက် ဖန်ဆင်း​ေပး​ထား​ ​ေတာ်မူတယ်။ လူသား​ဘက်က​ေတာ့​ ဒီကမ္ဘာရဲ့​ အရင်း​အြမစ်တိုင်း​ကို တရား​နည်း​လမ်း​တကျ အလ္လာဟ်ဘက်က ​ေပး​လာတဲ့​ ​ေနအ်မသ် ​ေကာင်း​ချီး​ချမ်း​သာနဲ့​ အမာနသ် ယံုပံုမှုအြဖစ် သံုး​စွဲြကရမယ်လို့​ပါ တိုက်တွန်း​ထား​တယ်။

 ဒီ​ေစာဒကနဲ့​ ပတ်သက်လို့​ တြခား​အချက် ရှု​ေထာင့်​အစံုစံုကို ရှုြကည့်​ြကပါစို့​။

၁။ မွတ်စလင်တစ်ဦး​သည် သက်သတ်လွတ် ဝါဒီသက်သက် ြဖစ်နိုင်သည်

 မွတ်စလင်တစ်ဦး​ဟာ သက်သတ်လွတ် စား​သူအြဖစ်နဲ့​လဲ မွတ်စ လင်စစ်စစ်တစ်ဦး​ ြဖစ်နိုင်တာပါပဲ။ မွတ်စလင်တစ်ဦး​ကို အသား​ကိုပဲ မှီဝဲြကရမယ်ဆိုြပီး​ မလုပ်မ​ေနရ မပညတ်ထား​ပါဘူး​။

၂။ ကုရ်အာန်က မွတ်စလင်များ​အား​ သား​ငါး​စား​ သံုး​ခွင့်​ကိုလဲ ြပုထား​ပါသည်။

 ဘာပဲြဖစ်ြဖစ် ကုရ်အာန်ကလဲ မွတ်စလင်တို့​ကို အသား​ငါး​ စား​သံုး​ခွင့်​ကို ​ေပး​ထား​ပါတယ်။ ဒီအချက်ကို ​ေအာက်ပါ ကုရ်အာန် အာယတ်က သက်​ေသထူြပ​ေနပါတယ်။

“အို...ယံုြကည်သူတို့​၊​ တာဝန်ခပ်သိမ်း​ကို ​ေကျပွန်ြက၊​ အသင်တို့​ (အစား​အစာ) အတွက် ​ေြခ​ေလး​ေချာင်း​ သတ္တဝါတို့​အား​ အမည် နာမနှင့်​ ချွင်း​ချက်​ေပး​ ခွင့်​ြပုထား​ ​ေတာ်မူသတည်း​။” [ အလ် ကုရ်အာန် ၅း​ ၁ ]

“သင်တို့​ (လူသား​များ​) အတွက် ငါအရှင်က ကျွဲနွား​ တိရိစ္ဆာန်များ​ကို ဖန်ဆင်း​ထား​ ​ေတာ်မူသည်။ ယင်း​တို့​မှ အ​ေနွး​ဓါတ် ရသည်။ များ​စွာ​ေသာ အကျိုး​တရား​များ​ကို ရရှိ​ေစမည်။ လူသား​တို့​ စား​သံုး​စရာ အသား​ကို ရ​ေစသည်။” [ အလ် ကုရ်အာန် ၁၆း​ ၅ ]

“အသင်တို့​အဖို့​ ​ေြခ​ေလး​ေချာင်း​ သတ္တဝါတို့​တွင် စဉ်း​စား​ ဆင်ြခင် သံုး​သပ်ရန် အချက်သည် အမှန်ပင် ရှိ​ေချသည်။ သူတို့​၏ ခန္ဓာအတွင်း​တွင် သင်တို့​ေသာက်သံုး​ရန် နို့​ကို ထုတ်​ေပး​ေစ၏။ ထို့​အြပင် အသင်တို့​အဖို့​ ၎င်းတို့​တွင်အကျိုး​ြပုချက် အများ​အြပား​ ရှိ​ေန​ေသး​သည်။ ထို့​ြပင်တဝ အသင်တို့​သည် ၎င်းတို့​အနက်မှအသား​ကို စား​သံုး​ရသည်။” [ အလ် ကုရ်အာန် ၂၃း​ ၂၁ ]

၃။ အသား​ဓါတ်သည် အာဟာရ ြပည့်​ဝြပီး​ ပရိုတိန်း​ြကွယ်ဝလှသည်

 အသား​ငါး​ အစား​အစာဟာ အထူး​ပင် ပရိုတိန်း​ဓါတ်ကို ရရှိ​ေစရာ အရင်း​ခံ​ေကာင်း​တစ်ခု ြဖစ်တယ်။ ဇီဝ​ေဗဒအရ ြပည့်​စံုလှတဲ့​ ပရိုတိန်း​ေတွ ပါရှိတယ်။ ဆိုလိုတာက ခန္ဓာကိုယ်က မထုတ်လုပ်နိုင်တဲ့​ အစား​အစာက တစ်ဆင့်​သာ ရနိုင်တဲ့​ အမိုင်နိုအက်ဆစ် ရှစ်မျိုး​စလံုး​ အသား​မှာ ပါ​ေနတယ်။ အသား​မှာ သံဓါတ်၊​ ဗီတာမင် ဘီ နှင့်​ နိုင်ယာဆင် တို့​လည်း​ ပါ​ေသး​တယ်။

၄။ လူတွင် အစံုစား​ သတ္တဝါ၏ သွား​ပံုစံ ရှိသည်

 နွား​၊​ ဆိတ်၊​ သိုး​တို့​လိုမျိုး​ အသီး​အရွက်စား​ တိရိစ္ဆာန်တို့​ရဲ့​ သွား​ကို ​ေလ့​လာြကည့်​ရင် အား​လံုး​မှာ ထူး​ထူး​ဆန်း​ဆန်း​ တူညီ​ေနတဲ့​ အချက် တစ်ချက်ကို ​ေတွ့​ရမယ်။ ဒီ တိရိစ္ဆာန်အား​လံုး​မှာပဲ ြပား​ေနတဲ့​ သွား​ေတွရှိမယ်။ တစ်နည်း​ေြပာရရင် ဟင်း​သီး​ဟင်း​ရွက်ပါတဲ့​ အစာ အာဟာရနဲ့​ သင့်​ေတာ်တဲ့​ပံုစံ​ေပါ့​။ ြခ​ေသင့်္​၊​ ကျား​၊​ ကျား​သစ်တို့​လို အသား​စား​ သား​ရဲတိရိစ္ဆာန်​ေတွရဲ့​ သွား​ေတွကို ​ေလ့​လာြကည့်​ရင် သူတို့​မှာက ချွန်ထက်တဲ့​ သွား​ေတွကိုယ်စီပါြကတယ်။

အသား​ြဖစ်တဲ့​ အစာအာဟာရနဲ့​ သင့်​ေတာ်​ေအာင်​ေပါ့​ဗျာ။ လူရဲ့​သွား​ေတွကို ဆန်း​စစ် ​ေလ့​လာြကည့်​မယ်ဆိုရင်​ေတာ့​ ြပား​တဲ့​သွား​လဲပါသလို ချွန်တဲ့​သွား​လဲ ပါ​ေနတာကို ​ေတွ့​ြကရမယ်။

အနန္တတန်ခိုး​ေတာ်ရှင် အလ္လာဟ်က လူသား​ေတွကို ဟင်း​သီး​ဟင်း​ရွက်​ေတွကိုသာ စား​ေစလို​ေတာ်မူရင် ဘာ​ေြကာင့်​ အရှင်က လူ​ေတွမှာ ချွန်ထက်တဲ့​ သွား​ေတွကို ဖန်ဆင်း​ေပး​ထား​ ရတာတံုး​ ဆိုြပီး​ ​ေမး​ခွန်း​ထုတ် ြကည့်​နိုင်ပါမယ်။ ဟင်း​သီး​ဟင်း​ရွက်​ေရာ အသား​ေရာ နှစ်မျိုး​စလံုး​ လူတို့​ကို စား​ေစချင်လို့​ လိုအပ်လို့​ ရည်​ေမျှာ်ြပီး​ ဖန်ဆင်း​ေပး​ထား​ေတာ်မူတယ် ဆိုတဲ့​အချက်က ​ေြကာင်း​ကျိုး​လဲကျ ယုတ္တိလဲတန်​ေနပါတယ်။

၅။ လူသည် ဟင်း​သီး​ဟင်း​ရွက်နှင့်​ အသား​ နှစ်မျိုး​စလံုး​ကို အစာ​ေချ ဖျက်နိုင်သည်

 ဟင်း​သီး​ဟင်း​ရွက်စား​ သတ္တဝါများ​ရဲ့​ အစာ​ေချ စနစ်က ဟင်း​ သီး​ဟင်း​ရွက်များ​ကိုသာ အစာ​ေချဖျက်နိုင်တာပါ။ အသား​စား​ သတ္တဝါများ​ ရဲ့​ အစာ​ေချစနစ်ကလည်း​ အသား​ကိုသာ အစာ​ေချဖျက်နိုင်ပါတယ်။ ဒါ​ေပမဲ့​ လူရဲ့​ အစာ ​ေချဖျက်စနစ်ကကျ​ေတာ့​ ဟင်း​သီး​ဟင်း​ရွက်ကို​ေရာ အသား​ငါး​ကိုပါ အစာ​ေချဖျက်နိုင်ပါတယ်။ အနန္တတန်ခိုး​ေတာ်ရှင် အလ္လာဟ်အ​ေနနဲ့​ ဟင်း​သီး​ဟင်း​ရွက်ကိုသာ စား​ေစချင်တာဆိုရင် အရှင်က ကျွန်ုပ်တို့​ကို ဟင်း​သီး​ဟင်း​ရွက်ကို​ေရာ သား​ငါး​ကိုပါ အစာ​ေချ ​ေစနိုင်တဲ့​ အစာ​ေချစနစ်ကို ဘာ​ေြကာင့်​ ချီး​ြမှင့်​ထား​ရတာလဲ။

၆။ ဟိန္ဒူ ကျမ်း​စာများ​မှာ အသား​စား​ခွင့်​ ​ေပး​ထား​

(က) သက်သတ်လွတ်မှ သက်သတ်လွတ် သက်သက်စား​တဲ့​ ဟိန္ဒူ ​ေတာ်​ေတာ်များ​များ​ ရှိတယ်။ အသား​ငါး​ စား​တာဟာ ဘာသာတရား​ကို ဆန့်​ကျင်ရာ​ေရာက်တယ်လို့​ သူတို့​က ထင်ြကတယ်။ ဟိန္ဒူကျမ်း​စာများ​က လူကို အသား​ငါး​ စား​ခွင့်​ေပး​ထား​တယ်ဆိုတဲ့​ အချက်က အမှန်ပါပဲ။ ကျမ်း​စာ​ေတွထဲမှာ ဟိန္ဒူပညာရှိြကီး​များ​နဲ့​ သူ​ေတာ်စင်ြကီး​ေတွက အသား​ ငါး​ စား​တယ်လို့​ ​ေဖာ်ြပထား​ပါတယ်။

(ခ) ဟိန္ဒူတို့​ရဲ့​ ဥပ​ေဒကျမ်း​ြဖစ်တဲ့​ မနု ဆွမရုတိ အခန်း​ ၅၊​ ပါဒ ၃ဝမှာ “စား​ထိုက်ရာ အသား​ကို စား​သံုး​သူသည် ​ေန့​စဉ် ရက်ဆက်ပဲ စား​စား​၊​ ဘာမှ မ​ေကာင်း​ မြဖစ်၊​ အ​ေြကာင်း​ကား​ ထာဝရအရှင် ကိုယ်​ေတာ်တိုင်က တချို့​ကို အစား​ခံဖို့​နဲ့​ တချို့​ကို စား​သံုး​သူ အြဖစ်နဲ့​ ဖန်ဆင်း​ထား​ေတာ်မူ တာ​ေြကာင့်​ပါပဲ။”

(ဂ) မနူ ဆွမရုတီကျမ်း​ရဲ့​ အခန်း​ ၅၊​ ပါဒ ၃၁ မှာလဲ ဒီလို ဆိုထား​ပါ​ေသး​ တယ်။ ယာဇ်ပူ​ေဇာ်မှု အတွက် အသား​ကို စား​သံုး​ြခင်း​ကား​ မှန်ကန်၏။ ဤသည်ကို ရိုး​ရာအရ နတ်ဘုရား​တို့​၏ စည်း​မျဉ်း​တစ်ရပ် အြဖစ် သိထား​ြက၏။

(ဃ) မနု ဆွမရုတီ အခန်း​ ၅၊​ ပါဒ ၃၉ နဲ့​ ၄၀ မှာ ဆိုထား​ေသး​တာက “ထာဝရ”အရှင် ကိုယ်​ေတာ်တိုင်က ယာဇ်ပူ​ေဇာ်ရန် အတွက် ယာဇ်ပူ​ေဇာ် ရသည့်​ တိရိစ္ဆာန်များ​ကို ဖန်ဆင်း​ထား​ေတာ်မူ၏။ . . .”ဤအတွက် ​ေြကာင့်​ ယာဇ်​ေကာင်ကို သတ်ြခင်း​ကား​ သား​ေကာင်ကို သတ်သည် မမည်​ေချ”တဲ့​။

(င) မဟာဘာရတ္တ အနုသျှသျှံ ပရဝါ အခန်း​ ၈၈ မှာ ဒရ်မာရာဂျ် ယုဒိရှ် သီရနဲ့​ ပီတာမဟ် ဗိရှ်မား​တို့​အြကား​ ဘာ အစား​အစာကို ရရဒဟ် (အသုဘ အခမ်း​အနား​) မှာ ပီထရီစ်(ဘိုး​ေဘး​များ​)အတွက် ရည်စူး​ြပီး​ ​ေကျွး​သင့်​ေြကာင်း​ ​ေဆွး​ေနွး​ချက်ကို အ​ေသး​စိတ် ​ေဖာ်ြပထား​ပါတယ်။ စာပိုဒ်က ဒီလိုဆိုထား​ပါတယ်။

 ယုဒိရှ် သီရ ကဆိုသည်။

“အို . . . ငါ့​စကား​ကို နား​ေထာင် ​ေလာ့​၊​ ​ေသသူတို့​အတွက် ရည်စူး​ြပီး​ အဘယ် အရာကို အလှူြပုပါ​ေသာ် အကျိုး​ကုသိုလ် မကုန်မခမ်း​ရာ ြဖစ်အံ့​။ တစ်ဖန် အဘယ်အရာ ဟာဗီ(စ) နှင့်​ ပသခဲ့​ပါ​ေသာ် အြမဲ ထာဝရ ကုသိုလ်အကျိုး​ တည်တံ့​အံ့​ရာနည်း​။ အမှန်တွင် အဘယ်အရာနှင့်​ ပူ​ေဇာ်ပါက ​ေရရှည် တည်အံ့​ရာနည်း​။”

 ဘိရှ်မား​က ဆိုသည်။

“အို . . . ယုဒိရှ်သိရာ၊​ ငါ့​စကား​ကို နား​ဆင်​ေလ။ ထိုထို သူက ပွမ်း​တီး​ထား​ရာ ဟာဗီ(စ)တို့​သည်သာလျှင် ​ေသသူကို ရည်စူး​၍ ြပုသည့်​ အလှူ​ေတာ် (ရှရဒဟ်)အဖို့​ အ​ေကာင်း​ဆံုး​ ြဖစ်၏။ ဆိုင်ရာဆိုင်ရာ သစ်သီး​ဝလံတို့​ကိုလည်း​ တွဲဖက် ပါဝင်​ေစ​ေသာ် ပိုြပီး​ သင့်​ရာ၏။ အကယ်၍ နှမ်း​၊​ ဆန်၊​ မု​ေယာ၊​ မာရှာ၊​ ​ေရနှင့်​ သစ်ြမစ် သစ်သီး​များ​နှင့်​ ​ေသသူအဖို့​ ရည်စူး​ြပီး​ ဆက်ကပ်လှူဒါန်း​သည် ရှိ​ေသာ် ​ေသသူတို့​က တစ်လထိ ပီတိ ဘဝင်ရွှင်ြပီး​ ရှိအံ့​။” 

အို . . . မင်း​ြကီး​၊​ ငါး​သား​ကို တည်း​ခင်း​ေကျွး​ေမွး​ခဲ့​ပါ​ေသာ် ​ေသသူတို့​က နှစ်လတာ ရွှင်ြကည်​ေနအံ့​။ သိုး​သား​နှင့်​ တည်ခင်း​ေသာ် သံုး​လ၊​ ယုန်သား​ဆိုက ​ေလး​လ၊​ ဆိတ်သား​ဆိုပါက ငါး​လ၊​ ဝက်သား​နှင့်​ဆိုက ​ေြခာက်လ၊​ ငှက်သား​ဆို​ေသာ် ခုနှစ်လထိ ​ေကျး​ဇူး​တင်ရှိ​ေနအံ့​။ ပရိရှ်တာဟု​ေခါ်​ေသာ သမင်၊​ ဒရယ်၊​ ​ေချတို့​မှရသည့်​ အသား​နှင့်​ အလှူြပု​ေသာ် တမလွန်မှာ ​ေရာက်​ေနသူတို့​ကို ရှစ်လအထိ ​ေကျး​ဇူး​ဆပ်ရာ ​ေရာက်အံ့​။

 ရူရုအသား​နှင့်​ လှူ​ေသာ် ကိုး​လထိ ​ေကျး​ဇူး​ဆပ်ရာ ​ေရာက်အံ့​။ ဂူဗာရား​ အသား​နှင့်​ လှူဒါန်း​ေကျွး​ေမွး​ခဲ့​ေသာ် ဆယ်လတာ ရွှင်ြမူး​ြပီး​ရှိအံ့​။ ကျွဲသား​နှင့်​ဆိုပါက ဆယ့်​တစ်လတာအထိ သူတို့​က ဝမ်း​ေြမာက် ရွှင်ြမူး​ေနြက​ေချအံ့​။ အမဲသား​နှင့်​အလှူြပု​ေသာ် ဆယ့်​နှစ်လ တစ်နှစ်လံုး​အထိ ရွှင်ြမူး​ဝမ်း​သာ ​ေနြကအံ့​။ ​ေထာပတ်နှင့်​ ပယာဆာတို့​ကို ​ေရာြပီး​လှူ​ေသာ် အမဲသား​ကဲ့​သို့​ပင် တစ်နှစ်လံုး​ ဝမ်း​ေြမာက် ြကည်နူး​စွာ နှင့်​ ရှိ​ေန​ေချအံ့​။

ဧရာမ နွား​သိုး​ြကီး​ အသား​ (ဝဒရီနဆာ)ြဖင့်​ လှူဒါန်း​ ​ေကျွး​ေမွး​ခဲ့​ပါ​ေသာ် နှစ်နှစ်တာအထိ ရွှင်ြမူး​ေန​ေချအံ့​။ ြကံ့​သား​ြဖင့်​သူတို့​ေသဆံုး​ရာ လြပက္ခဒိန် ရက်​ေန့​များ​မှာ ရည်စူး​လှူဒါန်း​ခဲ့​ပါ​ေသာ် အ​ေတာမသတ်နိုင်​ေအာင် ရွှင်ြမူး​ေနြက​ေချအံ့​။ ကန်ချာနာပန်း​၏ ပွင့်​ဖတ် ပွင့်​ချပ်များ​၊​ ကလပ်စကာနှင့်​ အနီ​ေရာင်အဆင်း​ရှိ ဆိတ်၏ အသား​ြဖင့်​ ရည်စူး​ ဆက်သခဲ့​လျှင်လည်း​ အလား​တူပင် အ​ေတာမသတ်နိုင်​ေအာင် ရှိအံ့​တည်း​။

 အသင်တို့​၏ ဘိုး​ေဘး​များ​က ထာဝရ ​ေကျနပ်မဆံုး​ ရှိ​ေန​ေစလို ဘိမူ နီ​ေထွး​ေသာ ဆိတ်၏ အသား​ြဖင့်​ တည်ခင်း​ေကျွး​ေမွး​ြခင်း​မှာ အ​ေလျာ်ကန်ဆံုး​ပင် ြဖစ်​ေချသတည်း​တဲ့​။

၇။ တြခား​ဘာသာတရား​များ​၏ ဩဇာလွှမ်း​မိုး​မှုခံရ​ေသာ ဟိန္ဒဝါဒ

 ဟိန္ဒူကျမ်း​စာများ​ထဲမှာ ​ေနာက်လိုက်​ေတွကို အသား​ ငါး​စား​ဖို့​ ခွင့်​ြပုထား​ခဲ့​ေပမဲ့​ များ​စွာ​ေသာဟိန္ဒူ​ေတွက သက်သတ်လွတ် ဟင်း​သီး​ဟင်း​ ရွက်ကိုပဲ စား​သံုး​ေနြကတယ်။ ဘာ​ေြကာင့်​လဲဆို​ေတာ့​ ဂျိမ်း​ဝါဒလို တြခား​ ဘာသာတရား​ေတွရဲ့​ ဩဇာလွှမ်း​မိုး​မှုကို ခံသွား​ရလို့​ပဲ ြဖစ်တယ်။

၈။ အပင်များ​မှာလည်း​ အသက် ရှိသည်

 တချို့​ဘာသာတရား​ေတွက အစား​အ​ေသာက် စည်း​မျဉ်း​အြဖစ် သက်သတ်လွတ် ဟင်း​သီး​ဟင်း​ရွက်သက်သက်ကိုပဲ လိုက်နာခဲ့​ြကတယ်။ သက်ရှိတိရိစ္ဆာန်​ေတွကို သတ်ြဖတ်ြခင်း​ကို လံုး​ဝဆန့်​ကျင်ခဲ့​ြကတယ်။ သက်ရှိ တိရိစ္ဆာန်တစ်မျိုး​မျိုး​ကို လံုး​ဝသတ်ြဖတ်ြခင်း​မရှိဘဲနဲ့​ လူတစ်ဦး​ဟာ အသက် ရှင်ရပ်တည်နိုင်တယ်ဆိုရင် ကျုပ်က ဒီလို ဘဝပံုစံကို ပထမဆံုး​ လက်ခံသူ ြဖစ်လိမ့်​မှာပါ။ အတိတ်တံုး​က လူ​ေတွဟာ အပင်​ေတွကို သက်မဲ့​များ​ဆိုြပီး​ ထင်ခဲ့​ြကတယ်။

ဒီ​ေန့​ဆို အပင်​ေတွမှာလဲ အသက်ရှိတာကို ကမ္ဘာ့​နိယာမအြဖစ် အား​လံုး​က လက်ခံထား​ြကြပီ။ ဒီအတွက် ​ေြကာင့်​ သက်သတ်လွတ်စား​မှု စစ်စစ်ြဖစ်ရင်လဲပဲ သက်ရှိသတ္တဝါ​ေတွကို မသတ်​ေြကး​ဆိုတဲ့​ သူတို့​ရဲ့​ အ​ေြကာင်း​ြပချက်ကို ​ေရရာမှု မရှိ​ေစနိုင်​ေတာ့​ ပါဘူး​။

၉။ အပင်များ​သည်လည်း​ နာကျင်မှုကို ခံစား​နိုင်

 အပင်​ေတွက​ေတာ့​ နာကျင်မှုကို မခံစား​နိ်ုင်ရယ်လို့​ သူတို့​က ​ေရှ့​ဆက်ြပီး​ ဒီ​ေတာ့​ ​ေစာဒကတက်ခဲ့​ြကတယ်။ ဒါ​ေြကာင့်​ အပင်တစ်ပင် ကို သတ်တာက တိရိစ္ဆာန် တစ်​ေကာင်ကို သတ်တာထက်စာရင် ဘာမှ မ​ေြပာပ​ေလာက်ဖူး​ဆိုြပီး​ အ​ေြကာင်း​ြပြကတယ်။ အပင်​ေတွကလည်း​ နာကျင်မှုကို ခံစား​တတ်တယ်လို့​ ဒီ​ေန့​ သိပ္ပံက ​ေြပာလာပါြပီ။ အပင် ​ေတွရဲ့​ ငိုညည်း​သံကို လူ​ေတွက​ေတာ့​ မြကား​နိုင်ပါဘူး​။ ဒါကလဲ လူရဲ့​ နား​က ြကား​ နိုင်မဲ့​နှုန်း​ ၂၀ ဟတ်ဇ်က​ေန ၂ဝဝဝဝ ဟတ်ဇ်ြကား​မှာမရှိရင် အသံကို ြကား​နိုင်ရည် မရှိပါဘူး​။ ဒီနှုန်း​ထား​ထက် နိမ့်​ရင်ပဲြဖစ်ြဖစ် ြမင့်​ရင်ပဲ ြဖစ်ြဖစ် လူရဲ့​နား​က မြကား​နိုင်ပါဘူး​။ ​ေခွး​တစ်​ေကာင်က ၄ဝဝဝဝ ဟတ်ဇ် အထိ ြကား​နိုင်ပါတယ်။

ဒီဝီစိသံ​ေတွကို ​ေခွး​ေတွပဲ ြကား​နိုင်ပါတယ်။ လူက မြကား​နိုင်ပါဘူး​။ ​ေခွး​က သူ့​သခင်ထံကလာတဲ့​ ဝီစိသံကို ြကား​နိုင်တယ်။ အ​ေမရိကြပည်​ေထာင်စုက လယ်သမား​တစ်ဦး​ က အပင်​ေတွရဲ့​ ငိုညဉ်း​သံကို လူကပါြကား​နိုင်တဲ့​ ကိရိယာတစ်ခုကို တီထွင်ြပီး​ ​ေလ့​လာ သု​ေတသနြပုခဲ့​တယ်။ အပင်က ​ေရကို ငို​ေတာင်း​ လာတာကို သူ ချက်ချင်း​ပဲ သိခဲ့​ရတယ်။ ​ေနာက်ဆံုး​ သု​ေတသန ြပုချက်များ​အရ အပင်​ေတွကလဲ ​ေပျာ်ရွှင်မှုနဲ့​ ဝမ်း​နည်း​မှုတို့​ကို​ေတာင် ခံစား​နိုင်တာကို ြပသခဲ့​တယ်။ အပင်​ေတွက ငိုလည်း​ ငို​ေြကွး​နိုင်တယ်တဲ့​။

၁၀။ အာရံုနှစ်ပါး​ ​ေလျာ့​နည်း​ေနတဲ့​ သက်ရှိတစ်ခုကို သတ်ြဖတ်ြခင်း​က အ​ေသး​အမွှား​ ရာဇဝတ်မှု မဟုတ်ပါဘူး​။

 တစ်ခါတံုး​က သက်သတ်လွတ် စား​တဲ့​သူတစ်ဦး​က တိရိစ္ဆာန် ​ေတွမှာ အာရံုငါး​ပါး​ရှိ​ေပမဲ့​ အပင်​ေတွမှာက အာရံုနှစ်ခု သို့​မဟုတ် သံုး​ခု ပဲ ရှိတယ်လို့​ ​ေြပာဆို​ေစာဒကတက်ခဲ့​ဖူး​ပါတယ်။ ဒါ​ေြကာင့်​မို့​ အပင် တစ်ပင်ကို သတ်ြခင်း​က တိရိစ္ဆာန်တစ်​ေကာင်ကို သတ်ြဖတ်တာ​ေလာက် အြပစ် မများ​ပါဘူး​။ အများ​ြကီး​ နည်း​တယ်တဲ့​။

ဒါက သူ့​ဆင်​ေြခ​ေလ။ကဲ ဒါဆို ခင်ဗျား​ရဲ့​ ညီ​ေလး​ကို တြခား​ လူ​ေတွနဲ့​ နှိုင်း​ယှဉ်ြကည့်​ရင် ဆွံအလဲ ဆွံ့​အတယ်၊​ နား​ကလဲ မြကား​ဘူး​ဆိုပါစို့​။ သူ အရွယ်ရာက်လာချိန်မှာ တစ်ဦး​ဦး​က သူ့​ကို သတ်ခဲ့​တယ် ဆိုပါစို့​။ အသင့်​ကိုပဲ တရား​သူြကီး​ လုပ်ြပီး​ ဒီအမှုကို တရား​စီရင်ပါ။ ခင်ဗျား​ရဲ့​ ညီ ​ေလး​က အာရံုနှစ်ပါး​ ချို့​ယွင်း​ေနလို့​ လူသတ်သမား​ကို​ေတာ့​ အြပစ်ကို ​ေလျှာ့​ေလျှာ့​ေပါ့​ေပါ့​ စီရင်ပါလို့​ အ​ေရး​ ဆိုလာတယ် ဆိုပါစို့​။ ခင်ဗျား​က ​ေဒါသတြကီး​နဲ့​ ဆွံ့​အနား​ထိုင်း​ ​ေနတဲ့​ ဒုက္ခိတ အြပစ်မဲ့​သူကိုမှ သတ်ရက်တဲ့​ ​ေကာင်မျိုး​ကို ဘာ​ေြကာင့်​ ကျုပ်က ​ေလျှာ့​ေလျှာ့​ေပါ့​ေပါ့​ ြပစ်ဒဏ်ချရမှာတံုး​။ ြကီး​ေလး​တဲ့​ အြပစ်သာ ​ေပး​ရမှာ​ေပါ့​ဆိုြပီး​ ထ​ေအာ်မှာ ကျိန်း​ေသပဲ။

 အမှန်တကယ်ပဲ ကုရ်အာန်က အခုလို ဆိုထား​ပါတယ်။

“အို .. လူသား​တို့​၊​ ​ေြမကမ္ဘာဝယ် ရှိရှိသမျှ​ေသာ အရာများ​ အနက် သန့်​စင် ​ေကာင်း​မွန်​ေသာ အရာတို့​ကို စား​သံုး​ြကတဲ့​။” [ကုရ်အာန် ၂း​ ၁၆၈]

၁၁။ ကျွဲနွား​ ဦး​ေရက အတိုင်း​ထက် အလွန် တိုး​ပွား​ေန

 တကယ်လို့​ လူတိုင်း​လူတိုင်း​ကသာ သက်သတ်လွတ်စား​ သမား​ ​ေတွ ြဖစ်​ေနမယ်ဆိုရင် သူတို့​ေတွရဲ့​ မျိုး​ပွား​နှုန်း​နဲ့​ ပွား​များ​နှုန်း​က အင်မတန် ြမန်လွန်း​တာ​ေြကာင့်​ ကမ္ဘာမှာ ကျွဲနွား​ တိရစ္ဆာန်ဦး​ေရဟာ အဆမန် ​ေပါက်ကွဲ​ေနပါမယ်။ အလ္လာဟ်ရှင်က အရှင့်​ရဲ့​

အနန္တ ဉာဏ်​ေတာ်​ေြကာင့်​ အရှင့်​ရဲ့​ ဖန်ဆင်း​မှုချိန်ခွင်လျှာကို အချိုး​ကျကျ ဘယ်ပံုတည်​ေနရမယ် ဆိုတာကို သိ​ေတာ်မူတယ်။ ဒါ​ေြကာင့်​ ကျွဲနွား​ သိုး​ဆိတ်စတဲ့​ တိရိစ္ဆာန်​ေတွရဲ့​ အသား​ကို အရှင်က ကျွန်ုပ်တို့​ကို စား​သံုး​ ခွင့်​ြပုထား​တာဟာ အံ့​ဩစရာ မရှိပါဘူး​။

၁၂။ အား​လံုး​က သက်သတ်လွတ်သမား​ မဟုတ်တဲ့​အတွက်​ေြကာင့်​ အသား​ရဲ့​ တန်ဖိုး​ကလဲ သင့်​သင့်​မျှမျှ ရှိ​ေနရပါတယ်။

လူတချို့​က သက်သတ်လွတ်သမား​ေတွ ြဖစ်​ေနတာကို ကျွန်ုပ် က အမှု မထား​ပါဘူး​။ ဘာပဲြဖစ်ြဖစ်​ေပါ့​ သူတို့​ဘက်က သား​ငါး​ စား​တဲ့​သူ ​ေတွကို ရိုင်း​စိုင်း​ရက်စက်သူ​ေတွဆိုြပီး​ေတာ့​ ရှုတ်မချသင့်​ပါဘူး​။ တကယ် ဆိုရင် အား​လံုး​ေသာ အိန္ဒိယလူမျိုး​ေတွကသာ သက်သတ်လွတ်သမား​များ​ မဟုတ်ြက​ေတာ့​ဘဲ သား​ငါး​စား​သူ​ေတွ ြဖစ်သွား​ြကမယ်ဆိုရင်​ေတာ့​ လက်ရှိ သား​ငါး​စား​သမား​ေတွဟာ ပိုြပီး​ ဆံုး​ရှံုး​မှု ြကီး​ထွား​သွား​ရပါ လိမ့်​မယ်။ အသား​ရဲ့​တန်ဖိုး​က ​ေဈး​ထိုး​တက်သွား​မှာ ​ေြကာင့်​ပါပဲ။


မူရင်း​ ​ေြဖဆို ​ေရး​သား​သူ Dr Zakir Naik
ဘာသာြပန်ဆိုသူ :: ဝါး​ခယ်မ​ေမာင်မင်း​နိုင် (အစ္စလာမ့်​ အကယ်ဒမီသိပ္ပံ)
Ayar Myanmar Unicode Font
Zawgyi Font
Ayar Online Editor
Ayar Online Converter
Ayar Online Dictionary
Ayar Myanmar Unicode Group