တိရိစ္ဆာန်တစ်ေကာင်ကို သတ်ြဖတ်တာဟာ ရက်စက်ြကမ်းြကုတ်တဲ့ အြပုအမူပဲ။ မွတ်စလင်ေတွက ဘာေြကာင့် အသားကိုမှ စားြကရတာလဲ။
အေြဖ
သက်သတ်လွတ် စားတဲ့ဝါဒက ကမ္ဘာမှာ အခုတေလာ ေခတ်ထေနတယ်။ အေတာ်များများက ဒါကို တိရိစ္ဆာန်ေတွရဲ့ အခွင့်အ ေရးဆိုတာနဲ့ပဲ ချိတ်ဆက်ြပီး ဆိုေနြကတယ်။ တကယ်ဆိုရင် လူအေတာ် များများကပဲ အသားငါး စားသံုးမှုကို တိရိစ္ဆာန်ေတွရဲ့ အခွင့်အေရးကို ချိုးေဖာက်တာပဲလို့လဲ ေြပာေနြကပါတယ်။
အစ္စလာမ်က သတ္တဝါ ခပ်သိမ်းကို သနားကရုဏာထားြကဖို့ ဆိုထားပါတယ်။ တစ်ချိန်တည်းမှာပဲ အလ္လာဟ်က အံ့ဩဖွယ်ရာ သစ်ပင် ပန်းမာလ်ေတွ သတ္တဝါေတွကို လူသားရဲ့အကျိုးအတွက် ဖန်ဆင်းေပးထား ေတာ်မူတယ်။ လူသားဘက်ကေတာ့ ဒီကမ္ဘာရဲ့ အရင်းအြမစ်တိုင်းကို တရားနည်းလမ်းတကျ အလ္လာဟ်ဘက်က ေပးလာတဲ့ ေနအ်မသ် ေကာင်းချီးချမ်းသာနဲ့ အမာနသ် ယံုပံုမှုအြဖစ် သံုးစွဲြကရမယ်လို့ပါ တိုက်တွန်းထားတယ်။
ဒီေစာဒကနဲ့ ပတ်သက်လို့ တြခားအချက် ရှုေထာင့်အစံုစံုကို ရှုြကည့်ြကပါစို့။
၁။ မွတ်စလင်တစ်ဦးသည် သက်သတ်လွတ် ဝါဒီသက်သက် ြဖစ်နိုင်သည်
မွတ်စလင်တစ်ဦးဟာ သက်သတ်လွတ် စားသူအြဖစ်နဲ့လဲ မွတ်စ လင်စစ်စစ်တစ်ဦး ြဖစ်နိုင်တာပါပဲ။ မွတ်စလင်တစ်ဦးကို အသားကိုပဲ မှီဝဲြကရမယ်ဆိုြပီး မလုပ်မေနရ မပညတ်ထားပါဘူး။
၂။ ကုရ်အာန်က မွတ်စလင်များအား သားငါးစား သံုးခွင့်ကိုလဲ ြပုထားပါသည်။
ဘာပဲြဖစ်ြဖစ် ကုရ်အာန်ကလဲ မွတ်စလင်တို့ကို အသားငါး စားသံုးခွင့်ကို ေပးထားပါတယ်။ ဒီအချက်ကို ေအာက်ပါ ကုရ်အာန် အာယတ်က သက်ေသထူြပေနပါတယ်။
“အို...ယံုြကည်သူတို့၊ တာဝန်ခပ်သိမ်းကို ေကျပွန်ြက၊ အသင်တို့ (အစားအစာ) အတွက် ေြခေလးေချာင်း သတ္တဝါတို့အား အမည် နာမနှင့် ချွင်းချက်ေပး ခွင့်ြပုထား ေတာ်မူသတည်း။” [ အလ် ကုရ်အာန် ၅း ၁ ]
“သင်တို့ (လူသားများ) အတွက် ငါအရှင်က ကျွဲနွား တိရိစ္ဆာန်များကို ဖန်ဆင်းထား ေတာ်မူသည်။ ယင်းတို့မှ အေနွးဓါတ် ရသည်။ များစွာေသာ အကျိုးတရားများကို ရရှိေစမည်။ လူသားတို့ စားသံုးစရာ အသားကို ရေစသည်။” [ အလ် ကုရ်အာန် ၁၆း ၅ ]
“အသင်တို့အဖို့ ေြခေလးေချာင်း သတ္တဝါတို့တွင် စဉ်းစား ဆင်ြခင် သံုးသပ်ရန် အချက်သည် အမှန်ပင် ရှိေချသည်။ သူတို့၏ ခန္ဓာအတွင်းတွင် သင်တို့ေသာက်သံုးရန် နို့ကို ထုတ်ေပးေစ၏။ ထို့အြပင် အသင်တို့အဖို့ ၎င်းတို့တွင်အကျိုးြပုချက် အများအြပား ရှိေနေသးသည်။ ထို့ြပင်တဝ အသင်တို့သည် ၎င်းတို့အနက်မှအသားကို စားသံုးရသည်။” [ အလ် ကုရ်အာန် ၂၃း ၂၁ ]
၃။ အသားဓါတ်သည် အာဟာရ ြပည့်ဝြပီး ပရိုတိန်းြကွယ်ဝလှသည်
အသားငါး အစားအစာဟာ အထူးပင် ပရိုတိန်းဓါတ်ကို ရရှိေစရာ အရင်းခံေကာင်းတစ်ခု ြဖစ်တယ်။ ဇီဝေဗဒအရ ြပည့်စံုလှတဲ့ ပရိုတိန်းေတွ ပါရှိတယ်။ ဆိုလိုတာက ခန္ဓာကိုယ်က မထုတ်လုပ်နိုင်တဲ့ အစားအစာက တစ်ဆင့်သာ ရနိုင်တဲ့ အမိုင်နိုအက်ဆစ် ရှစ်မျိုးစလံုး အသားမှာ ပါေနတယ်။ အသားမှာ သံဓါတ်၊ ဗီတာမင် ဘီ နှင့် နိုင်ယာဆင် တို့လည်း ပါေသးတယ်။
၄။ လူတွင် အစံုစား သတ္တဝါ၏ သွားပံုစံ ရှိသည်
နွား၊ ဆိတ်၊ သိုးတို့လိုမျိုး အသီးအရွက်စား တိရိစ္ဆာန်တို့ရဲ့ သွားကို ေလ့လာြကည့်ရင် အားလံုးမှာ ထူးထူးဆန်းဆန်း တူညီေနတဲ့ အချက် တစ်ချက်ကို ေတွ့ရမယ်။ ဒီ တိရိစ္ဆာန်အားလံုးမှာပဲ ြပားေနတဲ့ သွားေတွရှိမယ်။ တစ်နည်းေြပာရရင် ဟင်းသီးဟင်းရွက်ပါတဲ့ အစာ အာဟာရနဲ့ သင့်ေတာ်တဲ့ပံုစံေပါ့။ ြခေသင့်္၊ ကျား၊ ကျားသစ်တို့လို အသားစား သားရဲတိရိစ္ဆာန်ေတွရဲ့ သွားေတွကို ေလ့လာြကည့်ရင် သူတို့မှာက ချွန်ထက်တဲ့ သွားေတွကိုယ်စီပါြကတယ်။
အသားြဖစ်တဲ့ အစာအာဟာရနဲ့ သင့်ေတာ်ေအာင်ေပါ့ဗျာ။ လူရဲ့သွားေတွကို ဆန်းစစ် ေလ့လာြကည့်မယ်ဆိုရင်ေတာ့ ြပားတဲ့သွားလဲပါသလို ချွန်တဲ့သွားလဲ ပါေနတာကို ေတွ့ြကရမယ်။
အနန္တတန်ခိုးေတာ်ရှင် အလ္လာဟ်က လူသားေတွကို ဟင်းသီးဟင်းရွက်ေတွကိုသာ စားေစလိုေတာ်မူရင် ဘာေြကာင့် အရှင်က လူေတွမှာ ချွန်ထက်တဲ့ သွားေတွကို ဖန်ဆင်းေပးထား ရတာတံုး ဆိုြပီး ေမးခွန်းထုတ် ြကည့်နိုင်ပါမယ်။ ဟင်းသီးဟင်းရွက်ေရာ အသားေရာ နှစ်မျိုးစလံုး လူတို့ကို စားေစချင်လို့ လိုအပ်လို့ ရည်ေမျှာ်ြပီး ဖန်ဆင်းေပးထားေတာ်မူတယ် ဆိုတဲ့အချက်က ေြကာင်းကျိုးလဲကျ ယုတ္တိလဲတန်ေနပါတယ်။
၅။ လူသည် ဟင်းသီးဟင်းရွက်နှင့် အသား နှစ်မျိုးစလံုးကို အစာေချ ဖျက်နိုင်သည်
ဟင်းသီးဟင်းရွက်စား သတ္တဝါများရဲ့ အစာေချ စနစ်က ဟင်း သီးဟင်းရွက်များကိုသာ အစာေချဖျက်နိုင်တာပါ။ အသားစား သတ္တဝါများ ရဲ့ အစာေချစနစ်ကလည်း အသားကိုသာ အစာေချဖျက်နိုင်ပါတယ်။ ဒါေပမဲ့ လူရဲ့ အစာ ေချဖျက်စနစ်ကကျေတာ့ ဟင်းသီးဟင်းရွက်ကိုေရာ အသားငါးကိုပါ အစာေချဖျက်နိုင်ပါတယ်။ အနန္တတန်ခိုးေတာ်ရှင် အလ္လာဟ်အေနနဲ့ ဟင်းသီးဟင်းရွက်ကိုသာ စားေစချင်တာဆိုရင် အရှင်က ကျွန်ုပ်တို့ကို ဟင်းသီးဟင်းရွက်ကိုေရာ သားငါးကိုပါ အစာေချ ေစနိုင်တဲ့ အစာေချစနစ်ကို ဘာေြကာင့် ချီးြမှင့်ထားရတာလဲ။
၆။ ဟိန္ဒူ ကျမ်းစာများမှာ အသားစားခွင့် ေပးထား
(က) သက်သတ်လွတ်မှ သက်သတ်လွတ် သက်သက်စားတဲ့ ဟိန္ဒူ ေတာ်ေတာ်များများ ရှိတယ်။ အသားငါး စားတာဟာ ဘာသာတရားကို ဆန့်ကျင်ရာေရာက်တယ်လို့ သူတို့က ထင်ြကတယ်။ ဟိန္ဒူကျမ်းစာများက လူကို အသားငါး စားခွင့်ေပးထားတယ်ဆိုတဲ့ အချက်က အမှန်ပါပဲ။ ကျမ်းစာေတွထဲမှာ ဟိန္ဒူပညာရှိြကီးများနဲ့ သူေတာ်စင်ြကီးေတွက အသား ငါး စားတယ်လို့ ေဖာ်ြပထားပါတယ်။
(ခ) ဟိန္ဒူတို့ရဲ့ ဥပေဒကျမ်းြဖစ်တဲ့ မနု ဆွမရုတိ အခန်း ၅၊ ပါဒ ၃ဝမှာ “စားထိုက်ရာ အသားကို စားသံုးသူသည် ေန့စဉ် ရက်ဆက်ပဲ စားစား၊ ဘာမှ မေကာင်း မြဖစ်၊ အေြကာင်းကား ထာဝရအရှင် ကိုယ်ေတာ်တိုင်က တချို့ကို အစားခံဖို့နဲ့ တချို့ကို စားသံုးသူ အြဖစ်နဲ့ ဖန်ဆင်းထားေတာ်မူ တာေြကာင့်ပါပဲ။”
(ဂ) မနူ ဆွမရုတီကျမ်းရဲ့ အခန်း ၅၊ ပါဒ ၃၁ မှာလဲ ဒီလို ဆိုထားပါေသး တယ်။ ယာဇ်ပူေဇာ်မှု အတွက် အသားကို စားသံုးြခင်းကား မှန်ကန်၏။ ဤသည်ကို ရိုးရာအရ နတ်ဘုရားတို့၏ စည်းမျဉ်းတစ်ရပ် အြဖစ် သိထားြက၏။
(ဃ) မနု ဆွမရုတီ အခန်း ၅၊ ပါဒ ၃၉ နဲ့ ၄၀ မှာ ဆိုထားေသးတာက “ထာဝရ”အရှင် ကိုယ်ေတာ်တိုင်က ယာဇ်ပူေဇာ်ရန် အတွက် ယာဇ်ပူေဇာ် ရသည့် တိရိစ္ဆာန်များကို ဖန်ဆင်းထားေတာ်မူ၏။ . . .”ဤအတွက် ေြကာင့် ယာဇ်ေကာင်ကို သတ်ြခင်းကား သားေကာင်ကို သတ်သည် မမည်ေချ”တဲ့။
(င) မဟာဘာရတ္တ အနုသျှသျှံ ပရဝါ အခန်း ၈၈ မှာ ဒရ်မာရာဂျ် ယုဒိရှ် သီရနဲ့ ပီတာမဟ် ဗိရှ်မားတို့အြကား ဘာ အစားအစာကို ရရဒဟ် (အသုဘ အခမ်းအနား) မှာ ပီထရီစ်(ဘိုးေဘးများ)အတွက် ရည်စူးြပီး ေကျွးသင့်ေြကာင်း ေဆွးေနွးချက်ကို အေသးစိတ် ေဖာ်ြပထားပါတယ်။ စာပိုဒ်က ဒီလိုဆိုထားပါတယ်။
ယုဒိရှ် သီရ ကဆိုသည်။
“အို . . . ငါ့စကားကို နားေထာင် ေလာ့၊ ေသသူတို့အတွက် ရည်စူးြပီး အဘယ် အရာကို အလှူြပုပါေသာ် အကျိုးကုသိုလ် မကုန်မခမ်းရာ ြဖစ်အံ့။ တစ်ဖန် အဘယ်အရာ ဟာဗီ(စ) နှင့် ပသခဲ့ပါေသာ် အြမဲ ထာဝရ ကုသိုလ်အကျိုး တည်တံ့အံ့ရာနည်း။ အမှန်တွင် အဘယ်အရာနှင့် ပူေဇာ်ပါက ေရရှည် တည်အံ့ရာနည်း။”
ဘိရှ်မားက ဆိုသည်။
“အို . . . ယုဒိရှ်သိရာ၊ ငါ့စကားကို နားဆင်ေလ။ ထိုထို သူက ပွမ်းတီးထားရာ ဟာဗီ(စ)တို့သည်သာလျှင် ေသသူကို ရည်စူး၍ ြပုသည့် အလှူေတာ် (ရှရဒဟ်)အဖို့ အေကာင်းဆံုး ြဖစ်၏။ ဆိုင်ရာဆိုင်ရာ သစ်သီးဝလံတို့ကိုလည်း တွဲဖက် ပါဝင်ေစေသာ် ပိုြပီး သင့်ရာ၏။ အကယ်၍ နှမ်း၊ ဆန်၊ မုေယာ၊ မာရှာ၊ ေရနှင့် သစ်ြမစ် သစ်သီးများနှင့် ေသသူအဖို့ ရည်စူးြပီး ဆက်ကပ်လှူဒါန်းသည် ရှိေသာ် ေသသူတို့က တစ်လထိ ပီတိ ဘဝင်ရွှင်ြပီး ရှိအံ့။”
အို . . . မင်းြကီး၊ ငါးသားကို တည်းခင်းေကျွးေမွးခဲ့ပါေသာ် ေသသူတို့က နှစ်လတာ ရွှင်ြကည်ေနအံ့။ သိုးသားနှင့် တည်ခင်းေသာ် သံုးလ၊ ယုန်သားဆိုက ေလးလ၊ ဆိတ်သားဆိုပါက ငါးလ၊ ဝက်သားနှင့်ဆိုက ေြခာက်လ၊ ငှက်သားဆိုေသာ် ခုနှစ်လထိ ေကျးဇူးတင်ရှိေနအံ့။ ပရိရှ်တာဟုေခါ်ေသာ သမင်၊ ဒရယ်၊ ေချတို့မှရသည့် အသားနှင့် အလှူြပုေသာ် တမလွန်မှာ ေရာက်ေနသူတို့ကို ရှစ်လအထိ ေကျးဇူးဆပ်ရာ ေရာက်အံ့။
ရူရုအသားနှင့် လှူေသာ် ကိုးလထိ ေကျးဇူးဆပ်ရာ ေရာက်အံ့။ ဂူဗာရား အသားနှင့် လှူဒါန်းေကျွးေမွးခဲ့ေသာ် ဆယ်လတာ ရွှင်ြမူးြပီးရှိအံ့။ ကျွဲသားနှင့်ဆိုပါက ဆယ့်တစ်လတာအထိ သူတို့က ဝမ်းေြမာက် ရွှင်ြမူးေနြကေချအံ့။ အမဲသားနှင့်အလှူြပုေသာ် ဆယ့်နှစ်လ တစ်နှစ်လံုးအထိ ရွှင်ြမူးဝမ်းသာ ေနြကအံ့။ ေထာပတ်နှင့် ပယာဆာတို့ကို ေရာြပီးလှူေသာ် အမဲသားကဲ့သို့ပင် တစ်နှစ်လံုး ဝမ်းေြမာက် ြကည်နူးစွာ နှင့် ရှိေနေချအံ့။
ဧရာမ နွားသိုးြကီး အသား (ဝဒရီနဆာ)ြဖင့် လှူဒါန်း ေကျွးေမွးခဲ့ပါေသာ် နှစ်နှစ်တာအထိ ရွှင်ြမူးေနေချအံ့။ ြကံ့သားြဖင့်သူတို့ေသဆံုးရာ လြပက္ခဒိန် ရက်ေန့များမှာ ရည်စူးလှူဒါန်းခဲ့ပါေသာ် အေတာမသတ်နိုင်ေအာင် ရွှင်ြမူးေနြကေချအံ့။ ကန်ချာနာပန်း၏ ပွင့်ဖတ် ပွင့်ချပ်များ၊ ကလပ်စကာနှင့် အနီေရာင်အဆင်းရှိ ဆိတ်၏ အသားြဖင့် ရည်စူး ဆက်သခဲ့လျှင်လည်း အလားတူပင် အေတာမသတ်နိုင်ေအာင် ရှိအံ့တည်း။
အသင်တို့၏ ဘိုးေဘးများက ထာဝရ ေကျနပ်မဆံုး ရှိေနေစလို ဘိမူ နီေထွးေသာ ဆိတ်၏ အသားြဖင့် တည်ခင်းေကျွးေမွးြခင်းမှာ အေလျာ်ကန်ဆံုးပင် ြဖစ်ေချသတည်းတဲ့။
၇။ တြခားဘာသာတရားများ၏ ဩဇာလွှမ်းမိုးမှုခံရေသာ ဟိန္ဒဝါဒ
ဟိန္ဒူကျမ်းစာများထဲမှာ ေနာက်လိုက်ေတွကို အသား ငါးစားဖို့ ခွင့်ြပုထားခဲ့ေပမဲ့ များစွာေသာဟိန္ဒူေတွက သက်သတ်လွတ် ဟင်းသီးဟင်း ရွက်ကိုပဲ စားသံုးေနြကတယ်။ ဘာေြကာင့်လဲဆိုေတာ့ ဂျိမ်းဝါဒလို တြခား ဘာသာတရားေတွရဲ့ ဩဇာလွှမ်းမိုးမှုကို ခံသွားရလို့ပဲ ြဖစ်တယ်။
၈။ အပင်များမှာလည်း အသက် ရှိသည်
တချို့ဘာသာတရားေတွက အစားအေသာက် စည်းမျဉ်းအြဖစ် သက်သတ်လွတ် ဟင်းသီးဟင်းရွက်သက်သက်ကိုပဲ လိုက်နာခဲ့ြကတယ်။ သက်ရှိတိရိစ္ဆာန်ေတွကို သတ်ြဖတ်ြခင်းကို လံုးဝဆန့်ကျင်ခဲ့ြကတယ်။ သက်ရှိ တိရိစ္ဆာန်တစ်မျိုးမျိုးကို လံုးဝသတ်ြဖတ်ြခင်းမရှိဘဲနဲ့ လူတစ်ဦးဟာ အသက် ရှင်ရပ်တည်နိုင်တယ်ဆိုရင် ကျုပ်က ဒီလို ဘဝပံုစံကို ပထမဆံုး လက်ခံသူ ြဖစ်လိမ့်မှာပါ။ အတိတ်တံုးက လူေတွဟာ အပင်ေတွကို သက်မဲ့များဆိုြပီး ထင်ခဲ့ြကတယ်။
ဒီေန့ဆို အပင်ေတွမှာလဲ အသက်ရှိတာကို ကမ္ဘာ့နိယာမအြဖစ် အားလံုးက လက်ခံထားြကြပီ။ ဒီအတွက် ေြကာင့် သက်သတ်လွတ်စားမှု စစ်စစ်ြဖစ်ရင်လဲပဲ သက်ရှိသတ္တဝါေတွကို မသတ်ေြကးဆိုတဲ့ သူတို့ရဲ့ အေြကာင်းြပချက်ကို ေရရာမှု မရှိေစနိုင်ေတာ့ ပါဘူး။
၉။ အပင်များသည်လည်း နာကျင်မှုကို ခံစားနိုင်
အပင်ေတွကေတာ့ နာကျင်မှုကို မခံစားနိ်ုင်ရယ်လို့ သူတို့က ေရှ့ဆက်ြပီး ဒီေတာ့ ေစာဒကတက်ခဲ့ြကတယ်။ ဒါေြကာင့် အပင်တစ်ပင် ကို သတ်တာက တိရိစ္ဆာန် တစ်ေကာင်ကို သတ်တာထက်စာရင် ဘာမှ မေြပာပေလာက်ဖူးဆိုြပီး အေြကာင်းြပြကတယ်။ အပင်ေတွကလည်း နာကျင်မှုကို ခံစားတတ်တယ်လို့ ဒီေန့ သိပ္ပံက ေြပာလာပါြပီ။ အပင် ေတွရဲ့ ငိုညည်းသံကို လူေတွကေတာ့ မြကားနိုင်ပါဘူး။ ဒါကလဲ လူရဲ့ နားက ြကား နိုင်မဲ့နှုန်း ၂၀ ဟတ်ဇ်ကေန ၂ဝဝဝဝ ဟတ်ဇ်ြကားမှာမရှိရင် အသံကို ြကားနိုင်ရည် မရှိပါဘူး။ ဒီနှုန်းထားထက် နိမ့်ရင်ပဲြဖစ်ြဖစ် ြမင့်ရင်ပဲ ြဖစ်ြဖစ် လူရဲ့နားက မြကားနိုင်ပါဘူး။ ေခွးတစ်ေကာင်က ၄ဝဝဝဝ ဟတ်ဇ် အထိ ြကားနိုင်ပါတယ်။
ဒီဝီစိသံေတွကို ေခွးေတွပဲ ြကားနိုင်ပါတယ်။ လူက မြကားနိုင်ပါဘူး။ ေခွးက သူ့သခင်ထံကလာတဲ့ ဝီစိသံကို ြကားနိုင်တယ်။ အေမရိကြပည်ေထာင်စုက လယ်သမားတစ်ဦး က အပင်ေတွရဲ့ ငိုညဉ်းသံကို လူကပါြကားနိုင်တဲ့ ကိရိယာတစ်ခုကို တီထွင်ြပီး ေလ့လာ သုေတသနြပုခဲ့တယ်။ အပင်က ေရကို ငိုေတာင်း လာတာကို သူ ချက်ချင်းပဲ သိခဲ့ရတယ်။ ေနာက်ဆံုး သုေတသန ြပုချက်များအရ အပင်ေတွကလဲ ေပျာ်ရွှင်မှုနဲ့ ဝမ်းနည်းမှုတို့ကိုေတာင် ခံစားနိုင်တာကို ြပသခဲ့တယ်။ အပင်ေတွက ငိုလည်း ငိုေြကွးနိုင်တယ်တဲ့။
၁၀။ အာရံုနှစ်ပါး ေလျာ့နည်းေနတဲ့ သက်ရှိတစ်ခုကို သတ်ြဖတ်ြခင်းက အေသးအမွှား ရာဇဝတ်မှု မဟုတ်ပါဘူး။
တစ်ခါတံုးက သက်သတ်လွတ် စားတဲ့သူတစ်ဦးက တိရိစ္ဆာန် ေတွမှာ အာရံုငါးပါးရှိေပမဲ့ အပင်ေတွမှာက အာရံုနှစ်ခု သို့မဟုတ် သံုးခု ပဲ ရှိတယ်လို့ ေြပာဆိုေစာဒကတက်ခဲ့ဖူးပါတယ်။ ဒါေြကာင့်မို့ အပင် တစ်ပင်ကို သတ်ြခင်းက တိရိစ္ဆာန်တစ်ေကာင်ကို သတ်ြဖတ်တာေလာက် အြပစ် မများပါဘူး။ အများြကီး နည်းတယ်တဲ့။
ဒါက သူ့ဆင်ေြခေလ။ကဲ ဒါဆို ခင်ဗျားရဲ့ ညီေလးကို တြခား လူေတွနဲ့ နှိုင်းယှဉ်ြကည့်ရင် ဆွံအလဲ ဆွံ့အတယ်၊ နားကလဲ မြကားဘူးဆိုပါစို့။ သူ အရွယ်ရာက်လာချိန်မှာ တစ်ဦးဦးက သူ့ကို သတ်ခဲ့တယ် ဆိုပါစို့။ အသင့်ကိုပဲ တရားသူြကီး လုပ်ြပီး ဒီအမှုကို တရားစီရင်ပါ။ ခင်ဗျားရဲ့ ညီ ေလးက အာရံုနှစ်ပါး ချို့ယွင်းေနလို့ လူသတ်သမားကိုေတာ့ အြပစ်ကို ေလျှာ့ေလျှာ့ေပါ့ေပါ့ စီရင်ပါလို့ အေရး ဆိုလာတယ် ဆိုပါစို့။ ခင်ဗျားက ေဒါသတြကီးနဲ့ ဆွံ့အနားထိုင်း ေနတဲ့ ဒုက္ခိတ အြပစ်မဲ့သူကိုမှ သတ်ရက်တဲ့ ေကာင်မျိုးကို ဘာေြကာင့် ကျုပ်က ေလျှာ့ေလျှာ့ေပါ့ေပါ့ ြပစ်ဒဏ်ချရမှာတံုး။ ြကီးေလးတဲ့ အြပစ်သာ ေပးရမှာေပါ့ဆိုြပီး ထေအာ်မှာ ကျိန်းေသပဲ။
အမှန်တကယ်ပဲ ကုရ်အာန်က အခုလို ဆိုထားပါတယ်။
“အို .. လူသားတို့၊ ေြမကမ္ဘာဝယ် ရှိရှိသမျှေသာ အရာများ အနက် သန့်စင် ေကာင်းမွန်ေသာ အရာတို့ကို စားသံုးြကတဲ့။” [ကုရ်အာန် ၂း ၁၆၈]
၁၁။ ကျွဲနွား ဦးေရက အတိုင်းထက် အလွန် တိုးပွားေန
တကယ်လို့ လူတိုင်းလူတိုင်းကသာ သက်သတ်လွတ်စား သမား ေတွ ြဖစ်ေနမယ်ဆိုရင် သူတို့ေတွရဲ့ မျိုးပွားနှုန်းနဲ့ ပွားများနှုန်းက အင်မတန် ြမန်လွန်းတာေြကာင့် ကမ္ဘာမှာ ကျွဲနွား တိရစ္ဆာန်ဦးေရဟာ အဆမန် ေပါက်ကွဲေနပါမယ်။ အလ္လာဟ်ရှင်က အရှင့်ရဲ့
အနန္တ ဉာဏ်ေတာ်ေြကာင့် အရှင့်ရဲ့ ဖန်ဆင်းမှုချိန်ခွင်လျှာကို အချိုးကျကျ ဘယ်ပံုတည်ေနရမယ် ဆိုတာကို သိေတာ်မူတယ်။ ဒါေြကာင့် ကျွဲနွား သိုးဆိတ်စတဲ့ တိရိစ္ဆာန်ေတွရဲ့ အသားကို အရှင်က ကျွန်ုပ်တို့ကို စားသံုး ခွင့်ြပုထားတာဟာ အံ့ဩစရာ မရှိပါဘူး။
၁၂။ အားလံုးက သက်သတ်လွတ်သမား မဟုတ်တဲ့အတွက်ေြကာင့် အသားရဲ့ တန်ဖိုးကလဲ သင့်သင့်မျှမျှ ရှိေနရပါတယ်။
လူတချို့က သက်သတ်လွတ်သမားေတွ ြဖစ်ေနတာကို ကျွန်ုပ် က အမှု မထားပါဘူး။ ဘာပဲြဖစ်ြဖစ်ေပါ့ သူတို့ဘက်က သားငါး စားတဲ့သူ ေတွကို ရိုင်းစိုင်းရက်စက်သူေတွဆိုြပီးေတာ့ ရှုတ်မချသင့်ပါဘူး။ တကယ် ဆိုရင် အားလံုးေသာ အိန္ဒိယလူမျိုးေတွကသာ သက်သတ်လွတ်သမားများ မဟုတ်ြကေတာ့ဘဲ သားငါးစားသူေတွ ြဖစ်သွားြကမယ်ဆိုရင်ေတာ့ လက်ရှိ သားငါးစားသမားေတွဟာ ပိုြပီး ဆံုးရှံုးမှု ြကီးထွားသွားရပါ လိမ့်မယ်။ အသားရဲ့တန်ဖိုးက ေဈးထိုးတက်သွားမှာ ေြကာင့်ပါပဲ။
မူရင်း ေြဖဆို ေရးသားသူ Dr Zakir Naik
ဘာသာြပန်ဆိုသူ :: ဝါးခယ်မေမာင်မင်းနိုင် (အစ္စလာမ့် အကယ်ဒမီသိပ္ပံ)